Cursus Circuit training voor beginners gezocht

(VRO 1
Safety MotorTraining Apeldoorn)
CRT

CRT is iig op circuit ;)
 
VRO1 heb ik gehad, ik zoek alleen een cursus voor puur circuit training ala MotoGP.
 
In Belgie:
- Motoren & Toerisme (op Croix-en-ternois, N-Frankrijk)
- VOC Brugge
- Motorsportschool Zolder
 
:j

Jongens, NL is te plat....EIFFEL! :}

en anders idd TOMS, ook als beginnende CIRCUIT rijder kan je daaraan meedoen! echt heel gaaf!

Moeie ff een mailtje sturen naar sander scheepstra van motorxtra! www.motorxtra.nl
 
Als hekkensluiter dan :?
Weet niet...nooit gedaan zo'n CRT.

Maar denk dat ie dan het beste een VRO 1 of Safety Training kan gaan doen...

Ik weet niet of je ooit een VRO 1 of 2 cursus hebt gedaan, maar dat heeft dus niets te maken met een circuittraining. Op die cursussen leer je op allerlei vlakken je motor beheersen en op het einde van de dag mag je nog een paar rondjes rijden op het circuit. Het is m.i. niet te vergelijken met een CRT-training.


CAT
 
Ik had zijn post gemist waarin hij zegt al VRO 1 te hebben, vandaar de zin dat ie het beste VRO 1 of Safety Training kan gaan doen.

Het was in de eerste post nl (voor mij iig) niet helemaal duidelijk dat ie puur circuittraing wil gaan doen.
 
Hoe goed moet je kunnen rijden om het circuit op te gaan? Geen flauw idee, vind van mezelf dat ik niet al te beroerd rij op de openbare weg (anderen kunnen daar beter over oordelen :P ). Maar op een circuit maak ik nog niet echt veel indruk. '( Ben gelukkig wel goed genoeg om niet van het circuit geplukt te worden vanwege een te lage snelheid.

Doe eerst een VRO-3 in Lelystad dat is een goede opstap naar circuitrijden (of ben ik nu te voorzichtig?). Dan leer je een aantal alleraardigste zaken als remmen met hogere snelheden, bermvlucht, remmen in de bocht. Kortweg de basisvaardigheden om wat steviger door te rijden. Vond het zelf een erg leuke dag om te doen. VRO-1 en VRO-2 zijn idd meer toegespits op rijden op de openbare weg (maar niet minder nuttig).

Als je jezelf al op een hoger niveau acht zou ik eerst op Zolder een circuitcursus doen. Fysiek wat zwaarder, maar een gemakkelijker circuit om te leren dan Assen. Assen is wat veeleisender qua rijtechniek door de bochtencombinaties en een aantal snelle knikken. Maar de CRT is ook goed te doen als circuitdoop lijkt me.

Over de TOMS kan ik niet meepraten, ik ben 29 augustus pas aan de beurt... :)

Doe iig eerst één of meerdere cursussen voordat je aan vrij rijden begint Het is niet bevorderlijk voor je (zelf)vertrouwen als ze je links en rechts voorbij komen vliegen.
 
CRT is een prima cursus voor beginnende circuitrijders. Heb er zelf aan 2 mee gedaan op Assen en veel geleerd :]

De TOMS lijkt me trouwens een prima vervolg op CRT
 
TOMS is zeker tof, maar je rijdt wel erg weinig km's.
Als je iemand kent die je op sleeptouw wil nemen op een 'vrij rijden dag' lijkt me dat een beter plan. Mijn eerste circuitervaring was op Zolder, waarbij ik de eerst paar rondjes achter een voorrijder aan heb gereden. Dat leert ook heel snel, maar vraagt wel dicipline. Je moet je eigen grenzen kennen en respecteren.
Daarna heb ik pas de TOMS cursus gedaan. Weer veel geleerd over lijnen en enge situaties (uitwijken).
De tweede keer Zolder ging al beter en heb ik opgenomen op video (on-board)> Daar leer je pas echt veel van. Ik heb de band samen met ervaren circuitrijders bekeken (waaronder een KNMV-cup rijder) en dan zie je meteen waar je het beter/veiliger kan doen. De derde keer op Zolder was ik 5 seconden sneller. En voor mijn gevoel hoefde ik er minder voor te doen....lag misschien ook wel aan de BT012SS vs. BT010.
Die laatste keer op Zolder heb ik ook op video. Dus volgende keer hoop ik weer een paar seconden van mijn tijd af te snoepen (26 juli).

Have fun at the track!

Oh, nog 1 tip. Koop een GSX-R })
 
laat zien dat filmpje :9~
TOMS is zeker tof, maar je rijdt wel erg weinig km's.
Als je iemand kent die je op sleeptouw wil nemen op een 'vrij rijden dag' lijkt me dat een beter plan. Mijn eerste circuitervaring was op Zolder, waarbij ik de eerst paar rondjes achter een voorrijder aan heb gereden. Dat leert ook heel snel, maar vraagt wel dicipline. Je moet je eigen grenzen kennen en respecteren.
Daarna heb ik pas de TOMS cursus gedaan. Weer veel geleerd over lijnen en enge situaties (uitwijken).
De tweede keer Zolder ging al beter en heb ik opgenomen op video (on-board)> Daar leer je pas echt veel van. Ik heb de band samen met ervaren circuitrijders bekeken (waaronder een KNMV-cup rijder) en dan zie je meteen waar je het beter/veiliger kan doen. De derde keer op Zolder was ik 5 seconden sneller. En voor mijn gevoel hoefde ik er minder voor te doen....lag misschien ook wel aan de BT012SS vs. BT010.
Die laatste keer op Zolder heb ik ook op video. Dus volgende keer hoop ik weer een paar seconden van mijn tijd af te snoepen (26 juli).

Have fun at the track!

Oh, nog 1 tip. Koop een GSX-R })
 
Terug
Bovenaan Onderaan