cursus motortechniek?

rvotterdijk

Rookie
29 jun 2008
26
0
hallo,

Ik heb net mn tweede motor gekocht en wil deze keer niet meer afhankelijk zijn van de motorzaak voor onderhoud. Ben best een handig type maar heb me nooit zo verdiept in mn motor.
Dus wie weet er in de omgeving van Amsterdam een gelegenheid om een (serie) sleutelcursus(sen) te volgen?

thanks
Roel
 
Vroeger was dit mogenlijk bij Motortoer te Amsterdam. Maar volgens mij zijn ze daar mee gestopt. Ik denk dat je het beste langs motortoer kunt gaan en naar Ted kunt vragen. Mogenlijk dat er bij voldoende animo weer eens een cursus gehouden wordt.

Hou ons op de hoogte!

Uige.
 
Meestal is er wel vaak een sleutel-bijeenkomst van de motorclub/forum.
Ook een WPB brengt veel (theoretische)kennis met zich mee, en diverse fora doorlezen/vragen :)
 
gewoon een oude motor kopen en een schuurtje met veel ruimte vrij maken om deze motor helemaal uit elkaar te halen en op te knappen.

En genoeg gereedschap!

Koop een boek van je motor (Peters)
daar staat alles in wat je moet weten tot aan blokrevisie aan toe, verder veel op dit forum lezen en posten als je bezig bent.

In de meeste gevallen geldt:
niet denken dat kan ik niet of daar weet ik te weinig vanaf maar gewoon beginnen.
Vraag of zoek op www als je iets niet weet.
 
bedankt voor alle antwoorden,
ik heb een werkplaatshandboek en daar ga ik ook zeker gebruik van maken. maar ik hou van efficient en ik denk dat het allemaal vele malen gerichter gaat en een hoop tijd scheelt (die ik al zo veel heb -not) als ik t afkijk van een door de wol geverfde sleutelaar. Dus ik hou me aanbevolen. ciao!
 
Ik had er ook helemaal geen ervaring mee, sinds februari een eigen motor. Ik doe alles zelf aan mijn motor, tenminste tot nu toe nog wel. Mijn ervaring is dat met hulp van je werkplaatshandboek en het internet een heleboel makkelijk zelf te doen is. Zo moeilijk is het namelijk niet. Maar je moet wel goed je koppie erbij houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan