Cursus na te hard rijden

Volgens mij is de cursus ook niet hetgeen wat je tot rustig rijden moet manen, maar het bedrag van 750 pleuro's.

Daarnaast heb je waarschijnlijk veel regels overtreden, waarvoor je ook een goede boete krijgt. Tel die 2 bedragen bij elkaar op en je rijdt (een poosje) rustig! :+

Vergeet niet de 3 vrije dagen die je op moet nemen want reken er maar niet op dat dit een cursus is die je in het weekend kunt doen.
 
Dat als je aso rijdt het niet hoeft te betekenen dat je dus NIET kan rijden. Anders zou je je rijbewijs dus niet gehaald hebben als je volgens de examinator niet kan rijden. (logisch).

Dus nogmaals. Zo een cursus heeft in die zin helemaal geen toegevoegde waarde. Misschien dat je met de neus op de feiten gedrukt wordt....ja en dan verder? Denk je dat zo iemand dan NOOOIT meer te snel gaat rijden ofzo? :W
:^
 
'k Heb nog een nieuwsbericht gevonden over het geval Woerdense Verlaat: Politie pakt motorrijder

Alleen zetten de eikels er dan dit plaatje bij. :( :( :(

motor.bmp


PS: Hun contact-formulier. })
 
Laatst bewerkt:
Heb eens zitten kijken op de overheidswebsite, die de nieuwe regelgeving beschrijft.


http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/s...63964/action=javascript-result/javascript=yes

Bijlage 1 geeft aan wat aanleiding kan zijn voor zo'n 3 daagse "workshop", kleine bloemlezing.


Bijlage 1. bij de Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid

Feiten dan wel omstandigheden, die een vermoeden rechtvaardigen dat betrokkene niet langer beschikt over de vereiste rijvaardigheid dan wel over de vereiste lichamelijke of geestelijke geschiktheid voor het besturen van een of meer categorieën van motorrijtuigen waarvoor een rijbewijs is afgegeven, met uitzondering van categorie AM:

A. Rijvaardigheid en rijgedrag
I. Vaardigheid in het omgaan met het motorrijtuig
I.1. Bediening van het motorrijtuig

......

4. een onjuist gebruik of nalaten van het gebruik van mechanismen en apparatuur van het motorrijtuig die van belang zijn voor de verkeersveiligheid, zoals ruitenwissers, richtingaanwijzers, verlichting en voorruitverwarming.

Jaja pas maar op met weer zoals vandaag, even een beslagen ruit en je zit op cursus.

I.2. Beheersing van het motorrijtuig

3. overige feiten of omstandigheden waaruit een gebrek in de vaardigheid in de beheersing van het motorrijtuig blijkt:

a. het motorrijtuig niet onder controle houden op een niet vlakke weg;

b. bij herhaling op onjuiste wijze keren, achteruitrijden of parkeren;

Ik voorzie een damesklasje ;)


En dan als uitsmijter van de CBR site


De procedure

Cursisten moeten de kosten geheel zelf betalen (per 1 oktober 2008 bedraagt dit €750,00).

De cursus wordt gegeven door trainers van Instellingen voor Verslavingszorg. De divisie Vorderingen van het CBR ontvangt na afloop bericht over het verloop van de cursus.


Dus wie denkt dat ie er als betere rijder vandaan komt, ik zou er niet op vertrouwen..... Maar misschien ben je wel van het roken af oid. Dan levert het nog wat op.

Hier is niet over 1 nacht ijs gegaan *O*
 
Alleen ontspringen de brommer- en scooter rijders de dans; zij komen niet in aanmerking voor zo'n cursus, of lees ik dat verkeerd? Wordt AM niet ingetrokken in afwachting van de cursus als je de overtreding met een ander voertuig hebt begaan?
 
Alleen ontspringen de brommer- en scooter rijders de dans; zij komen niet in aanmerking voor zo'n cursus, of lees ik dat verkeerd? Wordt AM niet ingetrokken in afwachting van de cursus als je de overtreding met een ander voertuig hebt begaan?
Het smerige is dus dat je als fietser (immers ook bestuurder) ook zo'n cursus kan krijgen en het je je autorijbewijs kost. Je rienste rechtsongelijkheid wat mij betreft.

Qua scooters: Binnenkort rijdt iedere 16-jarige zonder rijbewijs rond. De schade van een ongeval is dan voor de andere partij :r
 
Laatst bewerkt:
(uit dat artikel, "]binnenkort" van de link afknippen anders doet ie het niet)

"Bovag hoopt dat de hoge prijs mensen niet zal ontmoedigen op de bromfiets te stappen."

Nee, het zal mensen niet ontmoedigen op de bromfiets te stappen, alleen om het certificaat te halen. Als je dat certificaat toch niet hebt, heeft het ook geen zin om je voertuig te verzekeren.

Ik heb zo'n gevoel dat dit een recept is voor een voorbeeld "wet van de onbedoelde gevolgen". De nieuwe eisen zouden het aantal ongelukken onder de bromfietsrijders terug moeten dringen, maar het gevolg is dat er veel meer onverzekerd en zonder certificaat rond gaan rijden, en die rijden waarschijnlijk door als ze een keer een fietser raken of zo.
 
Het smerige is dus dat je als fietser (immers ook bestuurder) ook zo'n cursus kan krijgen en het je je autorijbewijs kost. Je reinste rechtsongelijkheid wat mij betreft.
Zo 'smerig' vind ik dat niet.....

Weet je hoeveel bestuurders zich als fietser gedragen in een auto?
Daarnaast hebben fietsers dezelfde rechten, dus waarom ook niet de plichten?
 
Zo 'smerig' vind ik dat niet.....

Weet je hoeveel bestuurders zich als fietser gedragen in een auto?
Daarnaast hebben fietsers dezelfde rechten, dus waarom ook niet de plichten?
Het smerige is dat een willekeurige vriend die een gevaar op de weg is maar geen rijbewijs heeft zo'n beetje alles kan flikken. Als ik bezopen op de fiets stap kan ik m'n rijbewijs kwijtraken..
 
Het smerige is dat een willekeurige vriend die een gevaar op de weg is maar geen rijbewijs heeft zo'n beetje alles kan flikken. Als ik bezopen op de fiets stap kan ik m'n rijbewijs kwijtraken..

Ik ben blij dat mensen die een rijbewijs hebben twee keer na moeten denken of ze wel of niet moeten gaan fietsen na alcohol gebruik. Of mag je je op de fiets wel klemzuipen?
Zo is een redelijke groep bij voorbaat al uitgesloten van deelname, mits die dat goed overdenkt. Ook een manier om de groep wat kleiner te maken.
Natuurlijk moet je als nuchtere bestuurder van een auto rekening houden met onverwachte situaties. Een redelijk aantal lukt dat prima. Dat is de groep die vlot rijdt en ver vooruit kijkt. Vaak rijden die ook motor :)

Er is echter ook een groep automobilisten die op kruipolie rijdt en 2 meter voor de motorkap kijkt. Verder niet. En als die groep haast heeft ( dan ineens wel 60 rijden bbk ) kun je er als beschonken fietser makkelijk een breuk aan overhouden of zelfs overlijden.
En dan krijg je nog de schuld ook want je had gedronken ;) Dat is pas 'smerig'
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan