cursus of gewoon lessen..???

riessie

MF veteraan
21 apr 2006
2.160
0
Rotterdam
Wat is jullie mening of ervaring over verkorte cursus of gewoon elke week uurtje lessen ?
Mijn vriendin wil binnenkort gaan beginnen maar twijfelt over een verkorte cursus, mij lijkt lessen beter maarja wie ben ik... :?
 
Ik vond de eerste 4-5 lessen (ik had blokken van 2u) erg vermoeiend, en ben blij dat ik iedere week 2u les heb gehad... Je bent ontzettend geconcentreerd, zit de eerste uren verkrampt op de motor en het is allemaal nieuw.
AVD lessen zitten nu iets dichter op elkaar, bijv 2 blokken per week, maar ik vind dat je daar meer van leert dan zo'n spoedcursus... Maar misschien hebben anderen ervaring met zo'n spoedcursus?
 
Denk dat met zo'n spoedcursus alles nog vers in je geheugen zit en denk dat je met elke week lessen het gevoel er beter voor krijgt...

Ik les zelf per week en vind het prima zo...
denk dat het alle 2 voor en na delen heeft...
 
Ik ben op dit moment bezig lessen. Ik rij 1 of 2 maal in de week blokken van 2 uur.

Wat ik zelf merk is dat als ik met de avb oefeningen bezig ben ik liever kort op elkaar wil lessen. De oefeningen en het gevoel van de oefeningen blijven dan beter hangen. Dus voor die oefeningen is naar mijn idee een cursus goed te doen.

Maar voordat je aan een cursus begint zou ik eerst een aantal losse lessen nemen te leren hoe je op een motor moet zitten en dergelijken. En zodat je het gevoel van motorrijden een beetje krijgt. Want in het begin zat ik met mijn armen veel te verkrampt en dan is het niet fijn om lang of vaak achter elkaar te rijden want je wordt er echt moe van.

Dus in mijn ogen zou een combinatie van lessen en een cursus ideaal zijn. Maar dit zal waarschijnlijk voor anderen weer anders zijn.
 
9e as begin ik met een spoedcursus van 8 dagen, ik zal wel laten weten hoe ik het ervaar :)
 
Ik heb mijn A- rijbewijs in 4 dagen gedaan, en die waren over 3 weken verspreid. soms van 14:00 tot 18:00 op de motor gezeten zonder echte pauze.

Vond het wel ideaal, het wordt er gewoon in 1x ingestampt, had geen last dat ik de iedere week weer eerst ff moest bedenken wat ik vorige week ook al weer had gedaan.
 
Hier hetzelfde, A gehaald in 4 dagen lessen (van 8 tot 5).
2 Motoren, 4 kandidaten, 1 auto. Zo gingen we elke dag op pad, de 1e 2 rijden een uur, dan is het rijder wissel en rijden de andere 2 een uur. Enz. enz.

Het voordeel van deze cursus was dat in de tijd dat je stil zat (in de auto met de instructeur dus) je een hoop leerde van de fouten die de anderen maakten, je kreeg ook meteen toelichting van de instructeur zelf.

Mij is het heel goed bevallen, maar hoorde van collega's dat hun het weer heel fijn vonden om maar 1 keer per week te rijden en dat ze dan eens rustig konden nadenken over wat ze fout/goed hadden gedaan.

Net wat je zelf wil dunkt me, als je niet veel tijd hebt dan zou je misschien beter kunnen kiezen voor normaal lessen, heb je de mogelijkheid om een paar dagen vrij te krijgen dan zou je er misschien beter voor kunnen kiezen om een cursus te doen.

Het papiertje halen is het belangrijkste, het rijden leer je toch pas nadat je je rijbewijs hebt. :]
 
Laatst bewerkt:
Hier hetzelfde, A gehaald in 4 dagen lessen (van 8 tot 5).
2 Motoren, 4 kandidaten, 1 auto. Zo gingen we elke dag op pad, de 1e 2 rijden een uur, dan is het rijder wissel en rijden de andere 2 een uur. Enz. enz.

Het voordeel van deze cursus was dat in de tijd dat je stil zat (in de auto met de instructeur dus) je een hoop leerde van de fouten die de anderen maakten, je kreeg ook meteen toelichting van de instructeur zelf.

Mij is het heel goed bevallen, maar hoorde van collega's dat hun het weer heel fijn vonden om maar 1 keer per week te rijden en dat ze dan eens rustig konden nadenken over wat ze fout/goed hadden gedaan.

Net wat je zelf wil dunkt me, als je niet veel tijd hebt dan zou je misschien beter kunnen kiezen voor normaal lessen, heb je de mogelijkheid om een paar dagen vrij te krijgen dan zou je er misschien beter voor kunnen kiezen om een cursus te doen.

Het papiertje halen is het belangrijkste, het rijden leer je toch pas nadat je je rijbewijs hebt. :]


:^

ik heb zelf A in 5 dagen gedaan, en B doe ik nu in een zogenaamde anderhalve dag... moet zeggen dat dit mij wel bevalt, en echt rijden leer je toch door zelfstandig op de weg te zitten..
 
Hier hetzelfde, A gehaald in 4 dagen lessen (van 8 tot 5).
2 Motoren, 4 kandidaten, 1 auto. Zo gingen we elke dag op pad, de 1e 2 rijden een uur, dan is het rijder wissel en rijden de andere 2 een uur. Enz. enz.
Waar was dat en wat kostte dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan