Cursus of niet?

Erasci

Rookie
26 feb 2002
12
0
te T
Da

Sinds een aantal jaren ben ik in het gelukkige bezit van een motor en rij er sindsdien ook vrij veel mee. :] Tot dusverre heb ik nog geen problemen gehad onderweg. Afkloppen maar…
In het begin had ik zo iets van “hij mot het ook gewoon doen” maar het geluk zal me wellicht een keer in de steek laten. En dan is het wel handig als je weet wat er evt aan de hand is en of je dit dan zelf kunt oplossen. Ook voor het ‘kleine’ onderhoud lijkt het me ook zinvol om iets van de techniek te weten. Echter van (motor-)techniek heb ik nog niet zo gek veel verstand. Zeg maar geen. :? Ik wil dit best wel leren. Wat is hier wijsheid? Een cursus (motor-)techniek volgen? Bv de technische cursus voor beginners bij de KNMV. Of eerst maar eens meekijken bij iemand die er wel verstand van heeft? Nu heb ik toevallig niet iemand in mijn directe kennissenkring die die kennis wel heeft.
Of gewoon zelf doen mbv een manual van bv Haynes?
Ik lees hier op het forum dat er voldoende mensen zijn die zelf sleutelen. Hoe zijn jullie begonnen?
Dank alvast. :}
 
Boekje van haynes erbij en natuurlijk motor-forum als vraagbak..
en hele handige kennis kring, klein beetje lef, en niet bang zijn/ terugschrikken van het feit dat soms iets niet lukt, of 2x moet.....
 
Ik heb de eerste dingetjes geleerd uit een 'orienterend technisch motorboek', motortechniek voor beginners zeg maar. Erg fijn, want ineens snapte ik termen als koppel en zuigerveren... :) :) Maar ik wil zelf graag zo'n sleutelcursus volgen, met mijn Haynes Manual alleen ben ik toch nog te onzeker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan