Cursus - wat is er op de markt

Niek Boevink

MF'er
27 okt 2001
161
0
Eibergen
Hallo,

Ik zou graag te weten willen komen met welke cursussen mensen goede ervaring(en) hebben. :?
(of juist niet)

Ik heb twee maanden geleden de cursus motor veiligheidstraining deel 1 gevolgd (www.vvcr.nl)
is me zeer goed bevallen, enkele punten die behandeld worden.

* theorie over remmen/wegligging/kijk techniek/enz.
* noodstop maken op nat wegdek, hierbij verplicht wielen laten blokkeren om vervolgens de motor weer onder controlle te krijgen (voor- en achterrem)
* noodstop maken op nat stuk beschilderd asfalt
* uitwijk aktie maken met eigen motor :]
* diverse andere punten....

De meeste proeven moesten uitgevoerd worden op een motor met zijwielen (was ook wel nodig in sommige gevallen) :r de rest moet je op je eigen motor doen (is verzekerd als je cursus doet)


gr.

Niek
 
Enkele weken geleden heb ik de KNMV VRO I training gevolgd. Ik ben daar zeer tevreden over. Je doet niet alleen oefeningen maar er volgt ook uitleg waarom je bepaalde handelingen zou moeten uitvoeren bij gevaarlijke capriolen.
Veel aandacht voor mentale voorbereiding.
 
Ik heb zelf wel interesse in een vervolgopleiding, maar deze vraag is voor mijn miesje. Zij zou graag naar zo\'n rijschoolkamp willen. Maar waar de f@ck zitten die? Over vervolgopleidingen en autorijbewijzen is zat te vinden, maar hier zie ik weing over. Help!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan