Custom achterkuip

Ninja_

Hangaround MF'er
22 mei 2020
12
2
Beste allemaal,

Ik ben opzoek naar iemand die een custom achterkuip kan maken.

Ben al bij twee bedrijven geweest om te vragen of zij het konden maken wat ik wou maar beide geen tijd of namen geen werk meer aan. ;(
Heeft iemand een idee waar ik het nog zou kunnen proberen..?

Het gaat alleen om de kontkuip, vervolgens wil ik een achterlicht ledstrip en knipper/kenteken verlichting monteren.

Uiteraard zou ik anders eventueel kunnen proberen dit zelf te maken :X..
Maar als ik zo rond lees zal dat niet makkelijk worden en lastig symmetrisch te maken vandaar dat ik zoek naar een vakman of bedrijf die me hieraan kan helpen.

Ben benieuwd naar jullie suggesties. :W

evt. kan ik nog foto's toevoegen van het huidige kuipdeel en hoe het moet worden als daar behoefte aan is.
 
Laat het 3D printen, je kan zelf tekeningen aanleveren. Als je denkt dat je liever met 2K werkt laat je een mal 3D printen...

Ik weet wel dat het edele handwerk, met blokken schuim, winkelhaken en voetjespassers onwijs gaaf is om te doen... maar heeeeel tijdrovend...
 
Rood is hoe hij nu is en ik wil hem dus wat ronder en smaller hebben. Zonder de knipperlichten in de kuip verwerkt zitten.

Zoals op de andere foto..

3dprinten had ik nog niet aangedacht en hoewel het heel gaaf klinkt moet ik eerst even uitzoeken hoe je een duidelijke tekening / model krijgt om te laten printen. Wel een gaaf idee!
 

Bijlagen

  • 20200528_160006.jpg
    20200528_160006.jpg
    416,8 KB · Weergaven: 10
  • 20200528_155948.jpg
    20200528_155948.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 12
Die kont van die zwarte, kan je die niet aanpassen om op jouwes te monteren? Niet die, maar een 2dehansje?
De decoupeerzaag in je eigen plasticwerk???

Een R1 kont als basis
1590674910120.png
 
Woont die gozer hier op dit forum ofzo?
Ik zit thuis te werken... en ik heb zo'n pleurishekel aan achter die kutkomputer zitten... Een scherm staat MF open, daar zit ik 50% van me tijd. Werk dus van 0700 tot 2100, da's 14 uur, 7 uur werken, hele dag naar de klote en kost me nog een vrij uur ook...
 
Die kont van die zwarte, kan je die niet aanpassen om op jouwes te monteren? Niet die, maar een 2dehansje?
De decoupeerzaag in je eigen plasticwerk???

Een R1 kont als basis
Bekijk bijlage 1505780

Haha nou die zwarte is eentje van het internet en is dezelfde motor (GPX 600) maar dan met die kap door iemand zelf gemaakt.

Ik heb momenteel wel een r1 kap liggen al en ja die zou wellicht kunnen maar ik ben huiverig om er zelf in te begin snijden terwijl ik totaal geen idee heb hoe ik deze netjes laat overlopen in derest van de motor.

Ik zou ook de 2 achterste kappen eraf kunnen halen en dan past een r1 kap zo goed als gelijk maar dat vind ik persoonlijk niet heel mooi dan krijg je namelijk het volgende (zie foto bijlage)..

Ik wil dat het overloopt naar de kap onder het zadel maar weet niet goed hoe ik het netjes laat overlopen. Bekijk bijlage 1505949
 
Kortom ik wil de orginele zitjes behouden maar wel zo'n achterkant als die hierboven. Maar dan dat het vloeiend doorloopt zijkant daar dus dicht als je de foto's met elkaar vergelijkt...

Als je me begrijpt..
 
Rood is hoe hij nu is en ik wil hem dus wat ronder en smaller hebben. Zonder de knipperlichten in de kuip verwerkt zitten.

Zoals op de andere foto..

3dprinten had ik nog niet aangedacht en hoewel het heel gaaf klinkt moet ik eerst even uitzoeken hoe je een duidelijke tekening / model krijgt om te laten printen. Wel een gaaf idee!
Opmeten, 3d model maken in Fusion, dan opslaan als stl. file, op een usb stick zetten en langsgaan bij een willekeurige 3d printer fabrikant. Die hebben altijd proefmodelletjes nodig om de printers te testen.
 
Bedankt voor alle tips, ik ga de opties even langs en kijken wat mogelijk is.

Het 3d printen vind ik wel echt een tof idee alleen denk ik dat even opmeten en 3d model maken ook nog niet meevalt maar wel leuk om eens een poging te wagen.

Denk dat ik bij JerryT ook eens vraag of het mogelijk is e.d...

Thx for the advise.. :}
 
Bedankt voor alle tips, ik ga de opties even langs en kijken wat mogelijk is.

Het 3d printen vind ik wel echt een tof idee alleen denk ik dat even opmeten en 3d model maken ook nog niet meevalt maar wel leuk om eens een poging te wagen.

Denk dat ik bij JerryT ook eens vraag of het mogelijk is e.d...

Thx for the advise.. :}
Fusion kun je gratis downloaden. Vrij laagdrempelig allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan