Custom bouwen

iMpuLzBe

Rookie
28 jul 2012
11
0
Hi,

zoals in de voorstelling al gezegd, ben ik interesseerd in custom bikes and choppers. Omdat een vriend me nu zijn frame gegeven heeft en gezegd heeft, dat ik daar iets uit zal maken, vraag ik nu hier:

Is het in Nederland mogelijk een eigen custom bike te bouwen als men iedere part van die bike zelf koopt en samen bouwd (parts met TÜV of al klare motors)? Ik weet nu niet wat ik met die frame zal doen en ik hoop, dat ik er thuis misschien iets mee kan maken als ik alle onderdelen koop en de custom bouw.

En nog een beeltje van die frame:

61682.jpg



Ik hoop dat jullie me konden verstaan omdat ik eerst 8 maand geleden heb begonnen Nederlands te leren en ik nog niet zo goed ben met praten.


Vriendelijke groet,
iMpuLzBe
 
Je zou ook kunnen vragen of er iemand een eigenbouw (geen hardtail) kenteken te koop heeft dan zit je niet te klooien met de RDW keuring of vraag eens aan piet die weet ook veel van deze zaken af www.bijpiet.nl
 
Gewoon een frame met kenteken kopen
En verbouwen maar zie mijn topic z750
Tegenwoordig doen ze niet zo moeilijk over hardtailen mits de wie basis gelijk blijft
 
Eens bedankt voor de antwoorden!

@sleeer: Ik heb nu de RDW een mailtje restuurt en ik zal ook piet een mailtje sturen.

@panzer: Omdat ik de frame al thuis heb, hoop ik dat er een mogelijkheid bestaat dat ik die kan gebruiken maar als het niet anders werkt zal ik die verkopen en een nieuwe zoeken.

@bassie: Ik zal eens naar jij topic kijken maar wat bedoel jij met "mits de wie basis gelijk blijft?" Dat versta ik niet te 100%.
 
hij bedoelt "mits de wielbasis gelijk blijft" maar dat is niet van toepassing op jou.

jij hebt verschillende keuzes:
1) bouw je motor met alles wat jij wil en de regels van de RDW. Dan ga jij voor een keuring en krijg jij een zelfbouw kenteken voor je motor. Je moet dan van alles de bonnetjes bewaren en inderdaad aantonen dat alle belangrijke onderdelen voldoen aan keuringen, koplamp, uitlaat etc etc.
Dit is een best dure manier, maar volgens het boekje.

2) zorg dat je een kenteken kan kopen met iets soortgelijks vermeld als wat je wilt bouwen.
Het is zo dat wanneer je een kenteken van voor 1986 hebt (oldtimer kenteken), dat alleen de wielbasis gelijk moet blijven. Maar de RDW is niet stom en ziet ook wel dat je frame nieuw is. Ik denk dat het erg moeilijk is om aan te tonen dat je frame fabrieks origineel en ouder dan 1986 is ;)
 
Ik heb van hem het frame en enkele delen gekregen die in Duitsland worden gekocht en daarom hebben ze een briefje van de TÜV erbij. Kan ik dit ook bij de RDW tonen of werkt dat niet omdat die bladeren voor Duitsland zijn?


EDIT: Heb nog een vraag: Weet iemand of men met die custom bike in Duitsland mag rijden? Ik weet das de duitse politie heel strikt is.
 
Laatst bewerkt:
Ja had een beetje van die walz dragstyle bikes. :D

En zo ver ik weet is het die enige dragstyle softail style frame die men in Duitsland goedkoop kan kopen met TÜV. :D :D
 
In Duitsland zijn zulke custombouws ondenkbaar. De TÜV is daar veel te streng en als je het toch maakt dan moet je rekenen met 5.000 of 10.000 € (als het niet nog meer is) werk alleen om de hele custombouw te laten checken.
 
anders moet je jerryt eens een berichtje sturen.
hij bouwd frames en weet wel wat je moet doen om een kenteken te krijgen..

jerryt


als je het frame wilt verkopen mail me dan
ray--2@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Oke, dan zal ik hem eens een mailtje sturen, bedankt voor de tip.

Ok, als ik het verkopen wil, dan zal ik eerst an jij denken en een mailtje sturen. :D
 
Ik heb van hem het frame en enkele delen gekregen die in Duitsland worden gekocht en daarom hebben ze een briefje van de TÜV erbij. Kan ik dit ook bij de RDW tonen of werkt dat niet omdat die bladeren voor Duitsland zijn?


EDIT: Heb nog een vraag: Weet iemand of men met die custom bike in Duitsland mag rijden? Ik weet das de duitse politie heel strikt is.

Als een motor is goed gekeurd in nederland en ook een nederlands kenteken heeft mag je gewoon in duitsland rijden.
 
Okay goed.

Ik heb nu mijn lijst met alle parts en prijzen gemaakt, de RDW heeft terug geschreven en ik zal einde augustus eens bij vg motorcycles langs gaan als ik weer in Nederland ben. De frame is ook einde augustes in Nederland en dan kan ik starten.
 
eigenlijk niet veel anders, behalve dat dit een origineel HD lowtail is en dat er nergens frame nummers in staan, of in hebben gestaan,zodat RDW ziet dat er aan geslepen is. en als het frame van de laklaag zou worden ontdaan dan kun je het frame zo naar het RDW brengen met de nodige papieren, om er de nummers in te krijgen.of men zoekt en koopt eigenbouw papieren en slaat zelf het frame nummer erin.
 
eigenlijk niet veel anders, behalve dat dit een origineel HD lowtail is en dat er nergens frame nummers in staan, of in hebben gestaan,zodat RDW ziet dat er aan geslepen is. en als het frame van de laklaag zou worden ontdaan dan kun je het frame zo naar het RDW brengen met de nodige papieren, om er de nummers in te krijgen.of men zoekt en koopt eigenbouw papieren en slaat zelf het frame nummer erin.

No offence, maar zo gemakkelijk gaat dat volgens mij niet.

Tenzij je alle bouwtekeningen, sterkte berekeningen, facturen van materialen, foto's van het laswerk ed er bij hebt.

Of zit ik er naast?
 
No offence, maar zo gemakkelijk gaat dat volgens mij niet.

Tenzij je alle bouwtekeningen, sterkte berekeningen, facturen van materialen, foto's van het laswerk ed er bij hebt.

Of zit ik er naast?

is een stuk makkelijker tegenwoordig, ook serie gemaakte aftermarket frames met fabrikage nummers worden toegestaan sinds eind vorig jaar *O* *O* *O*

eigenbouw frame moet je kaal aanbieden niet gestraald gewoon direct na het aflassen aanbieden. gegevens van het motorblok erbij en klaar. :Y
indien goedgekeurd krijg je een (tijdelijk) nummer en dan kan het afbouwen beginnen en kan je hem weer keuringsklaar aanbieden. alles goedgekeurd? yes... kenteken!!! :}
 
is een stuk makkelijker tegenwoordig, ook serie gemaakte aftermarket frames met fabrikage nummers worden toegestaan sinds eind vorig jaar *O* *O* *O*

eigenbouw frame moet je kaal aanbieden niet gestraald gewoon direct na het aflassen aanbieden. gegevens van het motorblok erbij en klaar. :Y
indien goedgekeurd krijg je een (tijdelijk) nummer en dan kan het afbouwen beginnen en kan je hem weer keuringsklaar aanbieden. alles goedgekeurd? yes... kenteken!!! :}

Kijk, dat scheelt :)
 
is een stuk makkelijker tegenwoordig, ook serie gemaakte aftermarket frames met fabrikage nummers worden toegestaan sinds eind vorig jaar *O* *O* *O*

eigenbouw frame moet je kaal aanbieden niet gestraald gewoon direct na het aflassen aanbieden. gegevens van het motorblok erbij en klaar. :Y
indien goedgekeurd krijg je een (tijdelijk) nummer en dan kan het afbouwen beginnen en kan je hem weer keuringsklaar aanbieden. alles goedgekeurd? yes... kenteken!!! :}
dat wist ik ook weer niet |( ben dr een tijdje uit :z dan ga ik de papieren erbij maken om het frame bij RDW aan te geven de informatie van het las gebeuren en dergelijke kan ik zelf ook regelen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan