Custom choppers; wat zijn aanraders?

-Ben-

MF'er
10 sep 2010
43
0
Hallo iedereen,

Vandaag heb ik me aangemeld op jullie mooie forum en zit ik een beetje rond te neuzen en wat dingetjes op te zoeken. Ik heb al veel zaken gevonden dus dank daarvoor!

Mocht een topic als deze al bestaan en ik niet goed genoeg gezocht hebben, excuses daarvoor!!

Morgen heb ik mijn eerste motorrijles en natuurlijk verheug ik me hier gigantisch op. Nu ben ik aan het rondneuzen op internet naar wat voor motor ik straks hebben wil. Dat het een chopper wordt is een ding wat zeker is. Wat ik echt superstoer vind (en dan heb ik het puur over uiterlijk, heb natuurlijk geen ervaring...) zijn custom Suzuki Intruders, zoals deze bijvoorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/357711765
Wat ik hier stoer aan vind zijn vooral het verkorte spatbord, de eenzitter en achter verlaagd. Ik gok dat mijn maximale budget straks zo tegen de 4000 euro zal zitten. Hebben jullie nog tips voor me naar wat voor motoren (in dit straatje) ik kan kijken?

Alvast bedankt!!
 
Tja, gewoon VS 1400
Waarom? Betrouwbaar, makkelijk te verbouwen, eenvoudige techniek, je kan zelf alles haast doen.
Voor 4000 koop je een nette standaard 1400, verbouwde blijven gewoon aan de prijs.
Let wel, en verdiep je in mijlen of kilometer geval, ikzelf hou het bij kilometerdingussen, dus 5 bakken.
 
Welkom Ben.
Je zou ook eens naar deze op marktplaats kunnen kijken :
Advertentie: 376581650

Hier is recent veel aan vervangen, een betrouwbare fiets.
En natuurlijk naar eigen smaak te customizen.

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
ik zou dan of voor een yamaha dragstar gaan, of een Harley.

Yamaha is gewoon een hele goede en betrouwbare jappanner, is het goedkoopst om zelf te verbouwen.

Kijk ook eens op dat dragstar forum/website. Ff zoeken via google.
Nadeel van harley, gaat je veel meer kosten om zo'n soort te kopen. Je hebt een sportster rond de 5000, maar die zijn wel behoorlijk klein..
 
ik zou ook voor de intruder gaan...ik heb zelf twee vs700 staan en ze bevallen mij prima..
 
Tja, en echte harley's vallen uit zich zelf uit elkaar. (shovel's en panhead's)
Enneuh sportster is toch voor meisjes ?

de Yammie is zeker een leuke fiets, alleen da's weer zo'n harley look........
 
Mensen bedankt voor jullie reacties alvast! Die Dragstar kan me inderdaad ook wel bevallen qua uiterlijk. Ik ben wel op zoek naar een motor die al enigzins custom is, hoewel zelf wat werk erin steken ook leuk is!!
 
Tja, en echte harley's vallen uit zich zelf uit elkaar. (shovel's en panhead's)
Enneuh sportster is toch voor meisjes ?

de Yammie is zeker een leuke fiets, alleen da's weer zo'n harley look........
sportster voor meisjes????
he even oppassen wat je zegt he
full
 
Voor 4000 kom je gauw op honda, suzuki, yamaha of kawasaki. Een harley kan je wel halen, maar dan kom je uit op een Sportster. Als ik je voorbeeld zie, denk ik niet dat je dat wil.

Zoek op honda shadow, suzuki intruder / marauder, yamaha virago dragstar / midnightstar / wildstar en kawasaki vulcan. Ik ben géén fan van de laatste. Voor 4000 moet er vast wel iets inzitten wat naar je smaak is.
Makkelijk aan die japanse cruisers is dat er veel beschikbaar is aan onderdelen en je zelf makkelijk het een en ander kan veranderen tegen de tijd dat je weer wat bij elkaar heb gespaard. Succes.
 
Welkom Ben.
Je zou ook eens naar deze op marktplaats kunnen kijken :
Advertentie: 376581650

Hier is recent veel aan vervangen, een betrouwbare fiets.
En natuurlijk naar eigen smaak te customizen.

Groeten.
Is weer zo'n nep net-niet harley.
 
Laatst bewerkt:
Sleeër

Gewoon effe voor interesse en niet om een welles/nietes discussie te starten, waarom ben jij geen fan van Kawa Vulcan?

Intruders, ken ik een beetje, de wildstar/dragstarserie ken ik dus niet qua rijden, maar idd voor 4000 kan je best wel wat vinden.
 
Als je aan HD begint, kun je hele mooie fietsen van maken, maar verdiep je eerst in vooral in de onkosten, want het oog wil een Harley immers.
Een 883 is tweedehands moeilijk te verkopen.
VS 1400 is toch een oerchopper, HD had toen alleen nog maar 1340 cc. Beetje namaak Intruder eigenlijk.
 
VS 1400 is toch een oerchopper, HD had toen alleen nog maar 1340 cc. Beetje namaak Intruder eigenlijk.

Met alle respect, maar hier moet ik toch wel erg hard om lachen. Hoe kun je jezelf en een ander voor de gek houden.

Nu on-topic. Heb beide gehad; zowel Intruder VS 1400 en Harley (nog steeds).
Mijn mening: voor dat geld een Intruder kopen en lekker genieten van het rijden.
Er is helemaal niets mis met een Intruder VS 1400. Inderdaad betrouwbaar, maar na verloop van tijd gaat alles stuk natuurlijk. Een Intruder van eind jaren 80 is natuurlijk ook al geen jonkie meer. Let vooral op de cardan (duur als die stuk is), maar ook op de koppelingsplaten.

Begin met dit bedrag niet aan een Harley, tenzij je erg technisch bent en van sleutelen houdt.
 
Sleeër

Gewoon effe voor interesse en niet om een welles/nietes discussie te starten, waarom ben jij geen fan van Kawa Vulcan?

Intruders, ken ik een beetje, de wildstar/dragstarserie ken ik dus niet qua rijden, maar idd voor 4000 kan je best wel wat vinden.

een wildstar (1600 cc) rijdt super. Goeie handling, stuurt lekker, trekt vlot door, en rijdt behoorlijk voorspelbaar. Nadeel voor TS, ze kosten rond de 6000 euro.

Een dragstar is een stuk goedkoper, maar heeft ook minder vermogen. Rijgedrag is ongeveer hetzelfde. En Yamaha is een heel betrouwbaar merk. Kies ik persoonlijk boven honda kawa en suzuki.
 
IK denk dat iedereen toch een soort merkentrouw is, heb vroeger altijd Honda gereden en sinds 92 rijd ik Kawa, en afgezien van een slechte zzr1100 zelden problemen gehad met kawa. Denk dat je eerst je smaak moet laten kiezen en dan de rest. Er is niet zoveel verschil meer in kwaliteit. De een heeft dit als slecht punt, de ander dat als slecht punt. Ik ben 2 meter dus zithouding is een eerste criteria waarop ik kies, als ik me meteen lekker voel op een motor is de keuze al voor 50 % gemaakt en heel spijtig voor de HD liefhebbers, ik heb een aantal harleys uitgeprobeerd op demodagen (ca 1.5 uur rijden per model) en ik was toch elke keer weer blij om op mijn kawa 1500 classic te stappen vanwege de grootte. Het oog wil wat, het oor wil wat, maar wat heb je daaraan als je kut zit en elk uur er af moet om bij te komen (de Roadking,, de electra full dresser, de Heritage, tis allemaal net effe te klein in standaardconfiguratie) Tuurlijk, een HD heeft net effe mooier geluid dan de rest, das absoluut waar, maar zijn er niet kopers bij die een HD kopen puur om te denken dat ze dan pas als echte bikers worden gezien?
 
Bij een VS 1400 moet je idd even de standaard koppeling vervangen, maar dat kost de kop niet.

Je kan dat doen door een set andere bouten en veren , die je in USA besteld, te monteren, kost iets van 40 euro.

Maar ook de bestaande platen vervangen door kevlar platen, die kostten per set tussen de 110 en 256 euro, ook weer afhankelijk waar je ze weg haalt, worden meestal per groep besteld, 10 sets ofzo bedoel ik dan, dat maakt ze heel veel goedkoper, en dan in USA, en niet via post, we hebben gewoon een adresje wat 3 x per week op en neer gaat, en bestelde goederen meeneemt (Boston komt het weg)

Ik heb er andere platen en bouten en veren in zitten, dat gaat nooit weer stuk door het hoge koppel.
 
dat klopt Bitchin, iedereen heeft wel merkentrouw. Ik rij niks anders dan harley of yamaha. Weet zelf eigenlijk niet waarom. Suzuki zal ik nooit kopen, ook al lees ik hier alleen maar goede verhalen. Is een persoonlijk iets, een vn is ongetwijfeld een goede machine.

Als je trouwens beter zit op een kawa moet je dat zeker doen! Als hd gaat rijden om er bij te horen en het rijdt voor geen meter ben je jezelf toch te dom af? En je kunt er altijd nog een S&S of Revtech blok onder gooien, heb ongeveer zelfde geluid als een harley ;)
 
Welkom Ben.
Je zou ook eens naar deze op marktplaats kunnen kijken :
Advertentie: 376581650

Hier is recent veel aan vervangen, een betrouwbare fiets.
En natuurlijk naar eigen smaak te customizen.

Groeten.


http://link.marktplaats.nl/376581650
 
Terug
Bovenaan Onderaan