Custom choppers; wat zijn aanraders?

Mensen bedankt voor jullie reacties alvast! Die Dragstar kan me inderdaad ook wel bevallen qua uiterlijk. Ik ben wel op zoek naar een motor die al enigzins custom is, hoewel zelf wat werk erin steken ook leuk is!!
full



Blijft een mooi ding.
 
Is ook mooi, vindt al die dingen wel mooi, maar -tja, ik heb sinds 1990 Intruders, dus ben dat gewend- en dat is gewoon gereedschap en klaar is Kees voor mij.

Zo'n Dragstar is dat ook gewoon carburateurs? Kan je dat allemaal zelf? Of zit er een USB aanslauiting op zodat je voor onderhoudt naar een garage moet?

Juist zelf alles doen vindt ik weer aantrekkelijk. Zo ook de oude GS en CB blokken in Old Skool frame's, heerlijk!! (AME)
 
dragstar is voor zover ik weet gewoon met carburateurs en goed zelf sleutelbaar. Maar weet dit niet zeker.

Correct me if I'm wrong.
 
Dank jullie wel voor de fijne reacties en uitgebreide uitleg. Ik begrijp dat de VS1400 motoren in elk geval geen slechte keus zouden zijn, dat is al fijn om te weten. Zometeen mijn eerste les, heb er zin in!
 
dragstar is voor zover ik weet gewoon met carburateurs en goed zelf sleutelbaar. Maar weet dit niet zeker.

Correct me if I'm wrong.

Dragstar heeft 2 carburateurs.
Het blok behoeft weinig onderhoud, betrouwbaar, eenvoudige techniek, 2 kleppen per cilinder, cardanaandrijving etc.
 
Onderste vindt ik mooi, maar moet een bredere band in, 230 / 280 ofzo. (oet ut in handen hebben om ut zelf te fixen)

Maar -niet verkeerd lezen- VS 1400 heb gewoon meer, versere, hardere tieten, staan gewoon rechtop onder 45 graden
 
Laatst bewerkt:
Goede en mooie site!
Ik mag dat wel, Dragstar, Honda VT, eigenlijk alle jappen V twin oude techniek versie's wel. (we hebben zo'n gratis sleutelclub hier aan de deur voor dat soort twins)
 
Heb ff dit topic doorgelezen, want ik ben zelf ook op zoek naar iets anders (cruiser/chopper). Nu heb ik op een kawa vn900cl/vn1500cl gereden en de 900 viel me niet echt tegen, maar nu hang ik toch qua uiterlijk naar de suzuki m800 intruder (het oude type vs1400 ook), maar daar heb ik niet op gereden.
Nu ben ik niet echt een snelheidsduivel, maar ik ik hou er wel van om ff snel bij een stoplicht weg te sprinten. Hebben jullie nog tips/suggesties in deze.

Ben, ik hoop niet dat je het erg vind dat ik jou topic gebruik O-)
 
Laatst bewerkt:
als je toch vlot bij de stoplichten weg wilt zijn zou ik minimaal een 1100 kopen. Meer is altijd beter. Ga je voor minder inhoud dan gaat dat vervelen. Zonde als je 'm zelf gaat verbouwen.
 
ben ik niet helemaal met je eens...ik rijd op een vs700 en ik trek bij het stoplicht de vs1400 er echt wel uit....
ik heb wel minder cc's maar ben ook veel lichter dan de 1400...
 
De rijles ging goed, dankjewel! Heb er erg van genoten! Ik heb een pakket van 29 lesuren gekocht en hoop binnen drie maanden mijn rijbewijs te hebben. Zou mooi uitkomen voor de winterdagen. Hoop dan ergens in de winter voor een mooie prijs een custom te kunnen kopen!

Wederom bedankt voor jullie reacties!
 
VS 1400 is toch een oerchopper, HD had toen alleen nog maar 1340 cc. Beetje namaak Intruder eigenlijk.



_O- _O- _O- _O-

oerchopper????
ja natuurlijk....choppers werden al gebouwd toen meneer suzuki nog zn puisten uit zn kop stond te drukken maar goed.


enne dat hd toen alleen nog maar 1340 machines bouwde is niet waar:
sportsters worden al vanaf 57´gebouwd
ironhead´s tot 85 en in 86 zijn ze begonnen met evo sporty´s in 883 en 1100.

maar goed jij bent nog steeds een zelfbenoemde intrudergod met een schurft aan harley´s dus die ondkunde kunnen we je niet kwalijk nemen he
 
}) })


Die man moet nog zijn eerste les krijgen, en jullie adviseren hem dus als eerste motor een 1400. En een Harley 883 zou voor deze man geen leuke (qua cc en kracht) beginnersmotor zijn.

Wat een nonsens.

Topicstarter ik adviseer je dus net niet met zo een zware te beginnen (en ik meen het goed met je!)

:N :N :N
 
euh er zit hier in de buurt een rijschool die harley sportster 883 als lesmotorene aanbied.
883 sporty is best te gebruiken als beginnersmotor,heeft niet idioot veel vermogen en laat zich relatief makkelijk rijden....tis geen electraglide fulldresser

moet wel zeggen dat een intruder 1400 door zijn cardan wel eens kan happen en bokken met het achterwiel.
heeft een tijd zo´n ding bij mij gelogeerd en die heeft me wel eens verrast in een bocht door ineens een cintimeter opzij te springen achter(nee ik ben al heeeeel lang geen beginner meer)
 
hij zocht een motor rond de 4000 euro, dus een sportster is dan eigenlijk altijd al een no go.. lees ook ff de vorige pagina's. een sportster kun je wel krijgen voor dat geld, maar dan koop je waarschijnlijk de narigheid van een ander.

een lichtere motor is idd vaak makkelijker te hanteren. geen gek idee om daar mee te beginnen.
aangezien TS graag een custom chopper wil, kun je beter wat zwaarder nemen zodat de motor de eerste jaren niet gaat vervelen. lijkt me ook niet de bedoeling van een custom om hem na een jaar of 2 weer weg te doen voor wat zwaarders..


een 1400 is ook een beginnersbrommer. je bent pas man als je op een 1600 of meer rijdt :+
 
Laatst bewerkt:
je bent pas man als je op een 1600 of meer rijdt :+
waar is de brise relaxing zen :X :X
trek es aan het touwtje en de lucht word fris pssssssssssssssssssssssssst _O- _O- _O-
:W Haaaaaaaaaaai Hakkers waar was je :? heb je gemist hoor was bijna in tranen :') ik heb zelfs nog even op bloemheuvel gegluurd maar geen Hakkers :N tssssssssk :N
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dus een halve man, ik rijd 800, prima fiets om mee te beginnen, zelfs als je al 30 jaar rijd een prima fiets. Een zware is niet altijd je ware, hoor.

Elke fiets kan je verrassen, maar ik zie een beginner liever op een 1400 intruder starten dan op een zzr600. Zo'n zware bak geeft toch meer het gevoel van: laat ik maar effe bij de les blijven, een zzr600 of vergelijkbaars laat je al gauw verleiden tot eht betere gooi en smijtwerk en dan deze keer letterlijk bedoelt

Hakkers, de enige foto van mij is op mijn brommert bij aankomst, niet zo spannend dus, de rest staat allemaal wel in dat foto topic. Tis een hoop kunststof met hoogsnerpig geluid. en maar naar de uitlaat kijken in de hoop dat die een beetje backfired, jammer dat ze dan de koppakking niet voorbij zien vliegen :} :} _O- _O-
 
waar is de brise relaxing zen :X :X
trek es aan het touwtje en de lucht word fris pssssssssssssssssssssssssst _O- _O- _O-
:W Haaaaaaaaaaai Hakkers waar was je :? heb je gemist hoor was bijna in tranen :') ik heb zelfs nog even op bloemheuvel gegluurd maar geen Hakkers :N tssssssssk :N
pssst motormoeke dr stonden twee clowntjes bij....alhoewel hakfresser met zo´ßn berichtje natuurlijk wat over zichzelf zegt he........(ben ik ff blij dat ik op dit moment maar een 650 bonnie onder mn gat heb.....de h-d staat in het hok voor een wintermakeover)
 
bitch, ik rijdt ook maar een 1340 hoor.. dus ben ook geen echte man, zou ik minimaal een warrior 1700 moeten rijden :P en idd de clown over het hooft gezien?? --> :+

BM, m'n broertje heeft vorige week de wildstar verkocht, en mijn motor is volgend voorjaar pas klaar :( :( moet me nu dus vervelen op de KLE500 van m'n pa.. stadscrosser met minder vermogen dan m'n brommer destijds..

ben 1 woord: proefrit.

gewoon gaan proefrijden kijken wat je bevalt. als je een 1400 te zwaar vind en te moeilijk vind sturen ga je kijken naar bijvoorbeeld een 800. dat zal al een stuk lichter sturen :)

is altijd moeilijk te zeggen.. motorrijden is grotendeels een gevoelskwestie.

maat van me vind choppers enzo superstoer om te zien, maar hij zal er nooit 1 kopen omdat hij ze strontirritant vind om te rijden. hij rijdt dus ook een wegracer. bij mij is dat precies andersom.. ik wil niet anders dan een cruiser.. puur gevoel :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan