Custom choppers; wat zijn aanraders?

En hoe is je rug nu? Niet voor niets huisman? Zwaar werk, een paar weken gedaan, maar das geen werk, das slavernij

Ik heb 8 jaar zulk soort werk gedaan.Leverde procentjes extra op.Was geen verplichting uiteraard maar het geld was goed.

een zak van 50 kg optillen is een techniek.Vanuit de benen.Doe je het met kromme rug redt je het niet.

Oh ja...mij rug is naar de klote.
Destijds nooit last van gehad maar na mijn 40e werd het opeens minder.
 
Laatst bewerkt:
Mooie bike, maar weinig comfort.
Beetje weinig cc inhoud, dus maakt nogal wat toeren op hogere snelheden.
Ik had dan voor een 1100 gegaan en die een beetje opgeleukt.
http://motoren.marktplaats.nl/motor...w8n39TFmlf&fta_ind=7&fs=1#photo&thumb_click=1

Of gelijk maar een dikke 1500.
http://motoren.marktplaats.nl/motor...7r+hf+96sR&fta_ind=3&fs=1#photo&thumb_click=1

of zoiets, en dan flink afdingen..
http://motoren.marktplaats.nl/motor...+vX271abE=&fta_ind=6&fs=1#photo&thumb_click=1



Volgens mij dwalen we af :P
Heb op marktplaats nog een mooie gevonden, jammer dat het rijbewijs nog niet in de pocket is want hier zou ik zeker een proefritje op hebben willen maken!
http://link.marktplaats.nl/374909046
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij dwalen we af :P
Heb op marktplaats nog een mooie gevonden, jammer dat het rijbewijs nog niet in de pocket is want hier zou ik zeker een proefritje op hebben willen maken!
http://link.marktplaats.nl/374909046
Hoi, heb zelf een dragstar 650 gehad. (een classic weliswaar) en vond het een prima motor om mee te beginnen.
Het rijd bijzonder makkelijk en aardig comfortabel.

Na een jaartje cruisen kom je echter wat vermogen te kort en ben je wel toe aan iets groters.
Heb nu de midnight star 1300 en ook die bevalt goed.

Dus als je die dragstar mooi vind en hij is technisch oké, gewoon doen.
Je kan 'm later altijd inruilen tegen een grotere als je dat na een jaartje of zo nodig vind.

groeten en succes
 
:?
Waarom zou je iemand aanraden een jaar rond te rijden op een 650, om hem na een jaar dan weer om te ruilen?
Het zijn toch geen 4 cylinder-rijst-raketten?


Hoi, heb zelf een dragstar 650 gehad. (een classic weliswaar) en vond het een prima motor om mee te beginnen.
Het rijd bijzonder makkelijk en aardig comfortabel.

Na een jaartje cruisen kom je echter wat vermogen te kort en ben je wel toe aan iets groters.
Heb nu de midnight star 1300 en ook die bevalt goed.

Dus als je die dragstar mooi vind en hij is technisch oké, gewoon doen.
Je kan 'm later altijd inruilen tegen een grotere als je dat na een jaartje of zo nodig vind.

groeten en succes
 
Laatst bewerkt:
Tja, zoals vaker gelezen in dit topic heb ik ook heel lang lopen zoeken welke motor ik zou kopen. Nu had ik 16 jaar geleden mijn rijbewijs voor de motor en had alleen af en toe wat gereden op verschillende motoren. Niet noemenswaardig.

Ik vond de hele DragStar serie wel mooi, maar ook wel de zwaardere van Honda (magna 1100 enz.) Ook de zwaardere Vulcans en Intruders vond ik mooi. Toen gewoon wat testritjes gemaakt en kwam er achter dat de DragStar makkelijk te handelen was en zelfs de 1100 heerlijk reed. 1100 heeft net het vermogen wat precies goed is voor een beginner (mijn mening), de 650 is kan ook maar die mist net wat vermogen en dat merk je meteen. Heb namelijk eerst een XVS1100, daarna de XVS650A en toen de XVS1100A getest.

Ben blij met de keuze van mijn Yamaha XVS1100A (A = Classic versie) en is echt heel goed om op te beginnen.
 
Rij nu een VN800 Vulcan, rijdt prima, makkelijke gooi en smijtfiets. Vergeleken met de 1500 classic zeker, de modellen na 1998 waren al beter (de 5 bak uitvoering, de 4 bak was een stoere, maar enorm lompe bak)
 
De VN800 vind eigenlijk ook net wat te licht.
Was mooi geweest als het een 1100 was.
Zou er een 1500 blok in dit frame passen?..nee zeker..

Rij nu een VN800 Vulcan, rijdt prima, makkelijke gooi en smijtfiets. Vergeleken met de 1500 classic zeker, de modellen na 1998 waren al beter (de 5 bak uitvoering, de 4 bak was een stoere, maar enorm lompe bak)
 
Laatst bewerkt:
Ik moet helaas wel, anders was ik ook wel weer zwaarder gaan rijden, maar voor een beginner is het toch een knap fietsie, beetje helpen door de EPA zooi er af te halen en te grampsizen, (wil ik van de winter gaan dooen) en dan heb je nog best power ook. Maar mij maakt het extra power niet zoveel uit, ik hoef niet als eerste bij het stoplicht weg, ik hoef geen porsche er uit te rijden, ik hoef niet binnen 3 seconden op de 100 te zitten, dan had ik mijn ZZR1100 of zelfs de GTR1400 wel aangehouden. Ik wil gewoon lol hebben op mijn barrel, ik wil gewoon relaxen op dat ding, die prestatiedrang ben ik wel een beetje ontgroeid, daarbij wil ik mijn kleinkids het lieft lopend naar school brengen en niet in een rolstoel als het even gegund is. Maar goed, ieder zijn voorkeur en ieder zijn mening


Ow, enne een 1500 blok in het 800 frame, tja, onder hoge druk wordt alles vloeibaar, op zich is het blok niet echt heel veel groter en een beetje creativiteit met sommige onderdelen moet het toch mogelijk zijn, mss wel de ophanging en bevestigings punten die anders zijn.

Ach voor een lager toerental gooi ik er wel andere kettingtandwielen op, zoiets als 18/38 of zo
 
Hmm, ik was 15 jaar -ben geboren in bos, staatsbos op Staphorst- dus ruimte zat en geen overlast veroorzaken, alles kon daar en nog.

Op mijn 14 jaar een DKW 50 cc politiemotor gekocht in Dld voor 50 gulden.
Een hond mee doodgereden, dus motor ook aan gort.
Toen een Yamaha 125 cc, ik was 15, ging wat rapper, maar eindige in de sloot.
Toen ik 16 was een Honda CB 550 four met yoshimura kit gekocht voor 1500 gulden weet ik nog, lang goed gegaan, tot een goede bocht in de weg (lankhorsterweg in Staphorst, zoek maar op, heeft mooie bochten, werdt funest helaas)
Na herstel een splinternieuwe Yamaha RD 350 LC gekocht, toen nog bij Gebben motoren, liep als vergif, maar affijn, een bocht op de schotsweg in IJhorst mee uitgevlogen.
Onderwijl getrouwd en gezonde kids.
Wat hd tjes gereden, maar maakte op mij geen indruk, veel prutswerk en olievlekken, als je ze nodig bent doen ze het niet, gestopt daarmee bij einde 1340 tijdperk.
Sinds 1990 aan de intruders, met haast altijd een GSX 1100 ernaast.
Tot ik een paar jaar geleden 3 jaar? zag dat ik moest moest remmen voor een vrachtwagen s morgens om 04.15 uur ongeveer -woon -werkverkeer- schrok, gelijk verkocht/gedumpt dat ding, veel te snel voor erbij. (toen stond 275 km per uur op de klok)

Kortom eigenlik sinds 1990 gewoon Intruder VS serie, en 2 x 1400 cc, vrouwtje rijdt ook, alle onderhoudt gewoon achter thuis, het mooist is dat ook, af en toe een ander helpen, zelf ook inmiddels -sinds 00.00 uur- 48 jaar, dus mag ook.
En kids uitwonend.

Haastige spoed is zelden goed, behoudens ons snelle trouwen, alweer 28 jaar geleden inmiddels.

Net als in de kameleon he? Eind goed al goed.

Tevree zo! (kan je met geld niet kopen)
 
Ook de zwaardere Vulcans en Intruders vond ik mooi. Toen gewoon wat testritjes gemaakt en kwam er achter dat de DragStar makkelijk te handelen was en zelfs de 1100 heerlijk reed. 1100 heeft net het vermogen wat precies goed is voor een beginner (mijn mening), de 650 is kan ook maar die mist net wat vermogen en dat merk je meteen. Heb namelijk eerst een XVS1100, daarna de XVS650A en toen de XVS1100A getest.

Ben blij met de keuze van mijn Yamaha XVS1100A (A = Classic versie) en is echt heel goed om op te beginnen.

Ben zelf een 1/2 jaar ook weer begonnen na 20 jaar met een 1100 dragstar classic , en idd een hele fijne motor. Makkelijke berijdbare motor en prestaties zijn redelijk. Echter was hij voor mij toch iets te braaf , dus over gestapt op een m1800r ( een bike die je of mooi vindt of lelijk een tussenweg is er niet geloof ik)
Wat wel belangrijk is bij Yamaha en vooral deze modellen , dat je moet kijken naar de start motor. Zoek maar eens bij google ( problemen startmotor yamaha) .
Ook bij wat meer km's ( 40 K +) moet je er sterk rekening mee houden dat de koppeling vervangen moet worden, op zich geen probleem en ook niet zo heel duur ( +/- 250 euro als je het laat doen , )
Verder zou ik zeggen volg je hart ( niet het advies van een verkoper *D )
 
Ook namens mij gefeliciteerd, maar wat een hoop engeltjes heb jij steeds meegehad.
 
Een Harley lijkt mij een aardige motor,moet niet teveel kosten en heb een oudje gezien die goed onderhouden is met weinig kilometers. (Een Sportster met wat extra's).
Ook de prijs valt mee. Waar ik wél van geschrokken ben, zijn twee berichten op een verkoopsite. Deze Harley-eigenaren hadden een beurtje laten doen, en waren €1800 !! kwijt inclusief nieuwe remblokken geloof ik. Daar schrok ik me rot van. Zijn die Harley's echt zo duur in onderhoud?
Voor mijn Shadow VT600 kost een grote beurt €350,-, en voor een dynamo was ik €200 kwijt inclusief arbeidsloon.
 
Een Harley lijkt mij een aardige motor,moet niet teveel kosten en heb een oudje gezien die goed onderhouden is met weinig kilometers. (Een Sportster met wat extra's).
Ook de prijs valt mee. Waar ik wél van geschrokken ben, zijn twee berichten op een verkoopsite. Deze Harley-eigenaren hadden een beurtje laten doen, en waren €1800 !! kwijt inclusief nieuwe remblokken geloof ik. Daar schrok ik me rot van. Zijn die Harley's echt zo duur in onderhoud?
Voor mijn Shadow VT600 kost een grote beurt €350,-, en voor een dynamo was ik €200 kwijt inclusief arbeidsloon.

Je weet natuurlijk niet wat er allemaal is gebeurd. 1800 lijkt me overdreven teveel voor alleen een standaard grote beurt. Beetje appels met peren vergelijken als je niet weet wat er allemaal precies is gebeurd.
 
Een Harley lijkt mij een aardige motor,moet niet teveel kosten en heb een oudje gezien die goed onderhouden is met weinig kilometers. (Een Sportster met wat extra's).
Ook de prijs valt mee. Waar ik wél van geschrokken ben, zijn twee berichten op een verkoopsite. Deze Harley-eigenaren hadden een beurtje laten doen, en waren €1800 !! kwijt inclusief nieuwe remblokken geloof ik. Daar schrok ik me rot van. Zijn die Harley's echt zo duur in onderhoud?
Voor mijn Shadow VT600 kost een grote beurt €350,-, en voor een dynamo was ik €200 kwijt inclusief arbeidsloon.

Valt nog erg mee voor een Harley die 1800 Euro, ik ken mensen die 1000 Euro betalen voor het vervangen van een belt drive riempje, een Harley kost nu eenmaal een beetje geld he.
 
valt mee 1800? Die mensen die 1000 euro voor een riempje vervanging betalen zijn niet goed wijs!

Ligt er aan wat je koopt of het duur is of niet. Koop je een goeie machine of koop je de narigheid van iemand anders?
Dit geldt voor alle motoren. Ongeacht merk of bouwjaar. Een ding dat goed onderhouden is heb je jaren plezier van, narigheid van een ander kost je altijd veel geld. Spreek helaas uit ervaring ;)
 
Nadeel is dat ze dat er nooit van te voren bij vertellen Hakkers :+
Dit jaar ook papiertje gehaald en begonnen op een xvs650, bevalt op zich goed maar op de snelweg merk je gewoon dat het allemaal net even wat meer moeite kost. Nu maak ik niet zo heel veel snelweg-kilometers dus ik geloof dat ik er nog wel even op blijf rijden :Y
 
Voor elke motor is het erg handig dat je zelf de techniek beheerst, voor sommige merken is het erg handig i.v.m. verbouw / aanpas, arbeids loon bij een garage is gewoon 80 euro per uur, en ja de BTW betaal je ook, zo kun je in een weekend je hobby leuk houden als je alles zelf doet.

Maar van elk merk kun je een rampenbak treffen.
Bewust een rampgeval kopen? Bij oude monnik staan een partij mexicaanse harleys, leuk om sleuteleraring op te doen, kosten ik meen 4500 euro stuk, is te doen.

Bij mij komt geen auto, en ook geen motor bij een garage gelukkig.
Onze auto's eens in de twee jaar, dan moeten ze APK gekeurd worden (Mercedes diesel en een Mercedes V8 op LPG beide ouder dan 30 jaar)
 
Voor elke motor is het erg handig dat je zelf de techniek beheerst, voor sommige merken is het erg handig i.v.m. verbouw / aanpas, arbeids loon bij een garage is gewoon 80 euro per uur, en ja de BTW betaal je ook, zo kun je in een weekend je hobby leuk houden als je alles zelf doet.

Maar van elk merk kun je een rampenbak treffen.
Bewust een rampgeval kopen? Bij oude monnik staan een partij mexicaanse harleys, leuk om sleuteleraring op te doen, kosten ik meen 4500 euro stuk, is te doen.

Bij mij komt geen auto, en ook geen motor bij een garage gelukkig.
Onze auto's eens in de twee jaar, dan moeten ze APK gekeurd worden (Mercedes diesel en een Mercedes V8 op LPG beide ouder dan 30 jaar)

4500 is bezopen.
Je koopt een wrak.
eer zo'n kreg goed loopt en netjes is heeft ie minimaal 10000 gekost en waarschijnlijk een paar roodjes meer.
Beter een nette voor 8000 kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan