Custom Harley invoeren vanuit USA

Bil

Rookie
20 jan 2005
5
0
Alphen aan den Rijn
ik kom net terug uit Miami en ben zwaar gevallen voor een Custom Bike.

Ik had hem al bijna gekocht maar besloot toch eerst eens te kijken wat de procedure is om de bike in te voeren.

De bike heeft een Harley Davidson frame uit 1993 - type FLH S
zoals je op de foto kan zien is er wel het een en ander aan gesleuteld.

Ik belde net met RDW en die hadden het over een type goedkeuring. Wat ik begreep moet ik kijken of de Harley overeenkomt met het type goedkeuring. Ze gaven aan om na te kijken of de wielbasis (van as tot as) en de cilinder inhoud nog hetzelfde zijn.

Weet iemand waat moet ik nog meer rekening mee houden?
Weet iemend hoe de BPM word berekend? Is dit aan de hand van bouwjaar?
BTW - over welk bedrag word dit berekend?

Of te wel... - Ik zou iedere mening of inbreng waarderen aangezien ik nog nooit een bike heb ingevoerd.. thanks!

Bijlage: HD 1 s.JPG
 
de bpm is na maximaal 10 jaar nog 10% van de nieuwwaarde, weet je die niet gaan ze hem schatten..

invoerrechten en kenteken valt wel mee, paar honderd ballen...

btw weet ik niet en voor typegoedkeuring moet je ff bellen met een hd dealer, die kan je zo vertellen wat er wel en niet typegoedkeur heeft in NL, helemaal fijn al je de nummers weet, frame en blok bij voorkeur...

mijn gevoel zegt dat een flh-s wel goed gaat maar zeker weet ik het njet....


overigens, wel een woest ding.......


full
 
de RDW kan heel flauw zijn.
zorg ervoor dat de volgende dingen in order zijn of aanwezig:
-richtingaanwijzers
-kentekenplaatverlichting! (is in USA niet verplicht, hier wel)
-originele uitlaten monteren
-zeker weten dat er niet aan het frame gefrees of gezaagd is, is dit wel zo, word ie geheid afgekeurd.

Heb zelf bij hd-dealer gewerkt, en menig fiets laten keuren. Kost monteurs een dag om hem keuringsklaar te krijgen.Uitlaten, afstelling, koplampen, raw´s, en andere tierelantijnen verwijderen of vervangen door "origineel" spul.

Kortom, een hoop gekloot!!

Succes, en de RDW kan je helpen, die hebben een lisjt waaraan je motor moet voldoen.
 
ps. open belt drive is zwaar illegaal bij de RDW. moet afgedekt zijn.

Advies, ik heb al veel van dit soort motoren gezien, de een nog mooier dan de andere.
Verzeker je ervan dat alles technisch in orde is, en bij de rempomp genoeg druk ontwikkelt om een beetje fatsoenlijk te kunnen remmen. Loopt ie mooi, is er genoeg vonk op de bougiekabels, want die mooie kabels willen nogal eens verleis hebben. Gaat je fiets klote lopen.
Is het blok opgevoerd of uitgeboord.Met vervangings spul of cilinders opgeboord.
Wie heeft ´m gebouwd, en wat is er opgeschroefd.
Zo te zien is het of een Ness fiets of een wannabe, maar de spiegels, controls , voorvork en spatborden zijn errug Ness. Twijfelachtige kwaliteit overigens. Wij noemden het altijd Arie Trash! :X
Chroom waait er zo af.

Nogmaals , mooie fiets, maar denk goed na.
Je bent niet de eerste die met zo´n fiets continu bij de dealer staat.
Vorm gaat hier zeker boven functie!!
 
Bedankt voor de feedback. De bike heeft idd veel onderdelen van Ness.. volgens mij is de bike wel in goede staat.. maar een expert ben ik niet..

Ik ga zometeen eerst maar eens bellen met de verkoper in de US en opvragen wat het frame nummer is enzo.. dan Harley Davidson Dealer bellen om te kijken of er een type goedkeuring is voor deze motor.

zijn jullie er zeker van dat de BPM puur over het bouwjaar word berekend? Dan zel het idd niet veel zijn..

en de BTW?
 
Terug
Bovenaan Onderaan