Custom kettingspanner

The Puritan

Die hard MF'er
15 sep 2004
540
0
Amersfoort
Hallo allemaal,

Ik wil een custom kettingspanner maken zoiets al dit:
large_319_chain-tensioner-sprocket-bolt-on-photo-1.jpg


Nou weet ik dat die tandwien met lager los te krijgen zijn. Heeft iemand een idee waar ik zo'n tandwiel kan krijgen? Het liefst in ergens Nederland. Het is voor een 530 ketting.
 
yep.. skateboard wiel :Y :Y :Y :Y
is ook een stuk stiller dan een kettingwiel..(maar als je je kettingwielen hoort moet je een ander uitlaat hebben O-)

heb er ook eentje zelf gemaakt:
nodig..
stuk platstaf
skate wieltjeen lagers
veer
boutjes en moertjes..
090220111237.jpg

veertje gevonden.(is zo een lomp grote klem, niet te verwarren met die kleine uit de 2,50 bak.. deze kwam uit de 5 euro bak _O- )
090220111238.jpg

090220111239.jpg

090220111240.jpg


maken kost je een half uurtje als je weet wat en hoe en waarom je het moet doen..
maar al dat denk en uitzoek werk kost wel wat meer tijd.. |(
 
Skateboardwiel is ook een goede oplossing. Maar ik ben met een old school fietsje bezig, dus er mag absoluut geen modern spul opzitten.
 
Hallo
Ik ben zelf bezig met een hardtail xs 400, en wil zelf ook een ketting spanner maken. Ik werk zelf als automonteur en in de autowereld kun je ook wel looprollen kopen met plastic behuizing of metalen en met verschillende diameters. Daar zitten dan ook de lagers in.
Zoek op kenteken | mijngrossier.nl dis is een link heb je een paar voorbeelden van spannera van een auto. Misschien kun je daar wat mee.

groet Matthijs
 
Hallo
Ik ben zelf bezig met een hardtail xs 400, en wil zelf ook een ketting spanner maken. Ik werk zelf als automonteur en in de autowereld kun je ook wel looprollen kopen met plastic behuizing of metalen en met verschillende diameters. Daar zitten dan ook de lagers in.
Zoek op kenteken | mijngrossier.nl dis is een link heb je een paar voorbeelden van spannera van een auto. Misschien kun je daar wat mee.

groet Matthijs
 
tandwiel laten uitdraaien naar de maat van de lager dan de lager erin.
lager in de vriezer en tandwiel warm stoken daarna in elkaar leggen wachten tot agekoeld is en hopla het zit vast. steuntje met veermechanisme op frame lassen en klaar.
toch niet moeilijk lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan