cv tuning

ninja900r

MF'er
10 feb 2004
128
1
zwolle
kun je met de veren in een CV(constant vacuum) carb.expirimenteren zodat de gasschuif sneller/eerder reageerd zonder dat je een stage 3 kit moet aanschaven.

bestaat er een mogelijkheid om de bestaande veren te gebruiken zonder er een stukkie af te knippen (enkele windingen vast zetten ofzo)

de reden hiervoor is, dat mijn 900r te veel lucht aan kan zuigen, zoveel lucht dat het mengsel ernstig te arm wordt.
met het wisselen van de hoofdsproeiers krijg ik het niet voor elkaar (std 100 nu 120)

ik hoor wel!
 
Hoezo teveel lucht?
Je motor kan toch nooit meer lucht aanzuigen dan technisch mogelijk is gemaakt door meneer Kawa? (of zit er een turbo of mechanische compressor op?)
Of bedoel je dat er zelf voor gezorgd hebt dat hij meer lucht kan krijgen door een open filter of zo?
 
het orginele luchtfilter eruit een K@n filter geplaatst in orgineel luchtfilterhuis daarna werdt het mengsel zeer arm, sproeiers aangepast 100 is standaard, op het laatst zat ik op een 128`er en nog steeds niet goed een enorme dip rond de 5000 / 6000 rpm ?
ringetjes onder de naald geeft ook geen resultaat

hierna een luchtfilter van UNI geplaatst omdat deze dichter is dan een K@n filter
dus dan denk dat de toevoer van vers mengsel gesmoort wordt door de toepassing van dit filter

waarom geen dynojet setje!, het moet toch ook zonder zo,n set kunnen lijkt mij
 
Toen ik mijn jaren geleden mijn GPZ 900 R voorzien had van een K&N filter en een dynojet kitje was de hoofdsproeiermaat niet groter geworden maar volgens mij kleiner omdat dat ding veel te rijk stond.
Ook werden de gaten in de gasschuiven opgeboort naar 3 millimeter geloof ik en slappere veren en ander naalden gemonteerd.
Er was ook iets met afstoppen van de remluchtsproeiers en iets van messing "kraagjes" die in d eventuri gelijmd moesten worden.
Dus al met al was het een hele ingreep die je met alleen maar een grotere sproeier niet zomaar imiteerd denk ik.
Het ding liep daarna trouwens echt fantastisch (104 PK aan het achterwiel) en verbruikte een stuk minder!
 
Er was ook iets met afstoppen van de remluchtsproeiers en iets van messing "kraagjes" die in d eventuri gelijmd moesten worden.


remluchtsproeiers :?
kraagjes :?

slappere veren, voor het sneller reageren / verder openen van de gasschuiven, daar is dus wel iets mee te doen.
maar is dat ook te doen met de standaard veren door enkele windingen vast te zetten zodat de veer slapper wordt.
het lijkt mij geweldig om dit voor elkaar te krijgen en hoop dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben.
 
uni's geven meer lucht door dan k&n's, dus die maken het enkel erger.
enkel de hoofdsproeier aanpassen is ook ni hetgeen je moet doen, je moet alles aanpassen.

dit wil dus zeggen dat zowel hoofd als rallentiesproeier groter moeten en de naald wss zeker 1 stand hoger.
als de dip rondt de 5 a 6000tr zit zit je volgens mij met een verkeerde naald, ze is namelijk te dik net boven het begin.
 
je moet niet je hoofdsproeier aanpassen want die werkt alleen op middelhoog en hoog toeren, je moet je gasnaald omhoog zetten of een dunnere monteren, je gasnaald afstelling is bepalend voor het gedrag op middentoeren. Je zal dus dan toch naar andere gasnaalden moeten, of ze nog hoger zetten.
 
dit wil dus zeggen dat zowel hoofd als rallentiesproeier groter moeten en de naald wss zeker 1 stand hoger.

rallentie sproeier, wat`s dat
wss ?
op deze naalden zitten geen standen vandaar dat ik het al geprobeert heb met ringetjes

Je moet met banken en een mengselmeter toch wel kunnen zien waar precies het probleem zit lijkt mij?

mengselmeter, kun je dit uit leggen


er wordt gesproken over te dikke naalden en vervangen van deze naalden voor dunnere types, omdat de naald boven in te dik is.
rekensom!
de veerkracht is dan minder
het oppervlak van het menbraam is gelijk
vacuum is gelijk
dan denk ik op mijn beurt, als de gasschuif eerder/sneller omhoog komt(door aangepaste/slappere veren) dan zou deze bij hetzelfde toerental/gasstand hoger hangen, toch!
en dan zou het mengsel rijker worden
 
rallentie sproeier, wat`s dat
wss ?
op deze naalden zitten geen standen vandaar dat ik het al geprobeert heb met ringetjesmengselmeter, kun je dit uit leggen


er wordt gesproken over te dikke naalden en vervangen van deze naalden voor dunnere types, omdat de naald boven in te dik is.
rekensom!
de veerkracht is dan minder
het oppervlak van het menbraam is gelijk
vacuum is gelijk
dan denk ik op mijn beurt, als de gasschuif eerder/sneller omhoog komt(door aangepaste/slappere veren) dan zou deze bij hetzelfde toerental/gasstand hoger hangen, toch!
en dan zou het mengsel rijker worden

Leuke redenatie, helaas staat je schuif dan ook hoger, zodat er ook meer lucht naar binnen kan, dus je winst = 0
Gewoon andere naalden erin en rammen met die bak.
 
die factor ff over het hoofd gezien, ik ben overtuigd dat het niets opleverd
waar kan ik die naalden krijgen (alleen de naalden?)

zit er verschil tussen welk merk je aan schaft of is het allemaal hetzelde?
 
Laatst bewerkt:
Leuke redenatie, helaas staat je schuif dan ook hoger, zodat er ook meer lucht naar binnen kan, dus je winst = 0

toch nog even!
bij een gelijk aantal rpm zal de aangezogen lucht gelijk zijn, alleen de snelheid waarmee dit door de carburateur stroomt verschilt
wanneer de gasschuif + naald hoger hangt wordt het mengsel rijker
dus de winst zou dan 1 zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan