CVO voor Ducati

phoenicx

MF veteraan
4 nov 2002
1.073
0
Oisterwijk
Na enige keren bellen met het RDW, moet ik blijkbaar toch echt een CVO verklaring hebben om mijn nieuwe duc in te mogen voeren. Probleem want die heb ik niet.

Volgens mij is het CVO niet gebonden aan frame- of bloknummer. Dus mijn vraag is wie mij kan helpen aan een CVO verklaring voor een Duc 750 SS ie uit 2001/2002.

Mijn dank zou uitermate groot en oneindig zijn. :}
OM dit schatje gaat het dus
27953
 
Na enige keren bellen met het RDW, moet ik blijkbaar toch echt een CVO verklaring hebben om mijn nieuwe duc in te mogen voeren. Probleem want die heb ik niet.

Volgens mij is het CVO niet gebonden aan frame- of bloknummer. Dus mijn vraag is wie mij kan helpen aan een CVO verklaring voor een Duc 750 SS ie uit 2001/2002.

Mijn dank zou uitermate groot en oneindig zijn. :}
OM dit schatje gaat het dus
(Afbeelding)

Wil Ducati Benelux je daarbij niet helpen? Was maar een ingeving bij me...
 
Ducati Benelux ga ik morgen bellen, maar heb al van een aantal mensen begrepen dat ze niet altijd happig zijn hierop. Probeer gewoon overal op voorbereid te zijn.

Ik wil gewoon dit jaar nog op mijn Duc rijden :9~
 
Ik had een 750sport uit 2001 , maar wat is een cvo?

CvO is een Certificaat van Overeenkomst. Hierop staat het E-nummer en de technische specs van de motor. Als je toevallig nog papieren hebt liggen waar zoiets op staat? Het is maar een A4-tje.

He ik zie dat je in Boxtel woont...
 
Ik heb net gezocht maar kan me niet zoiets herinneren.
Nog wel een link gevonden met wat info.
Het lijkt er toch op dat je bij ducati nederland moet zijn.


http://home.wanadoo.nl/motorimport/cvo.htm

Jij uit Moergestel da's in de buurt.

Ik hoop dat je snel mag gaan rijden misschien komen we elkaar wel eens tegen.
 
Normaal gesproken is het zo dat alleen de importeur het CVO kan afgeven. Helaas blijken de importeurs niet altijd mee te willen werken.
Als je de motor uit duitsland hebt gehaald, kun je volgens mijn nog via de TUV in Lelystad een CVO bemachtigen. Kost wel geld trouwens.
 
Na enige keren bellen met het RDW, moet ik blijkbaar toch echt een CVO verklaring hebben om mijn nieuwe duc in te mogen voeren. Probleem want die heb ik niet.

Volgens mij is het CVO niet gebonden aan frame- of bloknummer. Dus mijn vraag is wie mij kan helpen aan een CVO verklaring voor een Duc 750 SS ie uit 2001/2002.

Mijn dank zou uitermate groot en oneindig zijn. :}
OM dit schatje gaat het dus
(Afbeelding)

Helaas werkt het zo niet!
Een CVO is een verklaring door de fabrikant afgegeven voor iedere motor appart. Een document wat dus bij je motor hoort. Gekoppeld aan het framenummer dus.
De fabrikant verstrekt deze in tweevoud. Eentje voor de importeur en de andere voor de eigenaar, maar vaak wordt die gehouden in de motorzaak of zelfs bij de importeur.

Er zijn een paar mogelijkheden:
- Je kan een duplicaat CVO regelen, via de importeur in NL. Reken op een behoorlijk bedrag aan onkosten. Ook heb je kans op weinig of geen medewerking van deze importeur. Hij heeft de motor immers niet geleverd. (als ie bereid is, reken op minimaal 2 weken vanuit Italie, en augustus = vakantie dus dicht, kosten kunnen oplopen tot 300 Euro)
- Je kan bij de eigenaar in DLD ten rade gaan om te vragen waar hij het formulier
gelaten heeft. Of hij het bij zijn dealer kan opvragen. Soms heb je geluk.
- Regel via de toenmalige importeur zelf het formulier, in dit geval dan Ducatie in Duitsland. Deze dient een exemplaar te hebben.
- Via de TUV in Lelystad is het mogelijk om een TFA (TUV fahrzeug Auskunft) aan te vragen. Dit doe je met behulp van een fax met je adresgegevens en de fahrzeugbrief. De kosten vallen t.o.v. andere opties mee, namelijk 70 Euro met rembourskosten inbegrepen. Deze verklaring heb je binnen 1 werk-week wel in huis.
MAAR, het is niet zeker dat het RDW hier voldoende aan heeft. Dit is afhankelijk van:
- heeft de RDW eerder zo'n motor gezien vanuit Duitsland?
- heb je een bureaucraat te pakken of een motor liefhebber?
- welk keuringstation je gekozen hebt (ze werken namelijk niet samen, al lijkt dat wel zo. Dit heb ik van het TUV instituut in Lelystad te horen gekregen)

Kortom:
Probeer eerst een CVO aan te komen.
Anders een TFA.
Fax deze met de fahrzeugbrief naar het RDW en wacht af of je door de keuring kan komen. Wijk eventueel uit naar een ander keuringstation.

Succes!
 
Normaal gesproken is het zo dat alleen de importeur het CVO kan afgeven. Helaas blijken de importeurs niet altijd mee te willen werken.
Als je de motor uit duitsland hebt gehaald, kun je volgens mijn nog via de TUV in Lelystad een CVO bemachtigen. Kost wel geld trouwens.

Importeur kan geen CVO afgeven. Dit komt van de fabrikant. De importeur krijgt een exemplaar bij het invoeren. Echter niet als de motor niet door hem is ingevoerd. Het tweede exemplaar is voor de motorzaak, eigenaar of blijft ook bij de importeur.
Een duplicaat CVO is wel te regelen via een importeur, ALS deze wil meewerken.
Je betaald er wel dik voor trouwens.
 
CvO is een Certificaat van Overeenkomst. Hierop staat het E-nummer en de technische specs van de motor. Als je toevallig nog papieren hebt liggen waar zoiets op staat? Het is maar een A4-tje.

He ik zie dat je in Boxtel woont...

Het heet een Certificaat van Oorsprong, De fabrikant levert dit normaliter aan.Het is een A4 formulier met een stempel van de doaune in het land van oorsprong erop en de daar gevestigde KvK. vind het vreemd dat je deze nodig hebt trouwens.deze is normaal niet nodig bij import tussen europese landen onderling.Hier ff de text van de site van de KvK:

"Een certificaat van oorsprong verklaart in welk land een product is vervaardigd."

"Voor de export naar veel landen buiten de EU is een certificaat van oorsprong een noodzakelijk document. Zonder dit certificaat kunnen er moeilijkheden ontstaan bij de invoer in het land van bestemming. In de handel tussen de lidstaten van de Europese Unie hebt u deze certificaten niet nodig."

dit staat op de volgende pagina:

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=1338&logmethode=pulldownIE&logmethodevalue=cvo

probleem valt volgens mij nog mee dus...snap ook echt nie wie je vertelt heeft dat je 1 nodig hebt.... :?
 
Nou Zojuist contact gehad met de TUV Lelystad,zij kunnen inderdaad een documentje versturen. Sommige RDW stations accepteren dit. In ieder geval in Eindhoven. Ga nu nog even bellen met Ducati Benelux, of die mij ook verder kunnen helpen. Wil het nu toch gewoon weten.
 
Op donderdag 26 juni 2003 08:00 schreef Gizmo73 het volgende:probleem valt volgens mij nog mee dus...snap ook echt nie wie je vertelt heeft dat je 1 nodig hebt.... :?


Ikke wel. De brief de je krijgt van het RDW na de keuringsafspraak vermeld dit expliciet. Inclusief vanaf welk jaar je deze nodig hebt en ook nog hoe je kan herkennen op het voertuigdocument dat er eentje gemaakt is.
 
Nou Zojuist contact gehad met de TUV Lelystad,zij kunnen inderdaad een documentje versturen. Sommige RDW stations accepteren dit. In ieder geval in Eindhoven. Ga nu nog even bellen met Ducati Benelux, of die mij ook verder kunnen helpen. Wil het nu toch gewoon weten.

Ik heb hem ook voor volgende week, keuringstation in Rijen keurde dit ook goed.
TFA dus
 
Of voor je fiets een CVO (certificaat van overeenstemming vsn toepassing is kan je zien aan of het typeplaatje op je motorfiets of op het buitenlands kentekendocument er is dan een europees goedkeurings nummer vermeld bv.e4*93/61*0003*02 Er is verder nog een uitvoering nummer en variant nummer nodig zodat de rdw de goede typegoedkeuring kan opzoeken. Op een duitse brief staan in 90% van de gevallen voldoende gegevens, op de duitse KFZ brief schuin boven het E nummer staat dan bijvoorbeeld 1/2 of 1/03 dat is vaak voldoende. Stuur anders een kopie van het buitenlands kenteken per fax naar een keuringsstation en vraag of ze even willen kijken of je een cvo nodig hebt of dat er voldoende op de KFZ brief staat vanuit belgie heb je altijd een CVO nodig De Importuer is dit trouwens EEG gezien verplicht af te geven.Het cvo mag afgegeven zijn door de Fabrikant de gemachtigd importeur van nederland of het land van vorige registratie of de registrerende instantie van het land van herkomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan