CX500 1982 cafe racer

636twobrothers

Die hard MF'er
25 jan 2015
486
55
Even voorstellen:

Ik ben Wouter, 23 jaar en kom uit Breda. Mijn nickname slaat op mijn kawasaki die ik heb. Mijn echte passie ligt echter bij alles wat oud is en een verbrandingsmotor heeft.

Hiernaast heb ik ook nog MZ RT125 en samen met mijn vriendin een puch mv50.

Mijn kawa:
kawa.jpg


Mijn MZ:
mz.JPG


Onze puch:
puch.JPG


Ik ben sinds woensdag in het bezit van een CX500 uit 1982.

Gekocht in de vrije uurtjes om te kunnen hobbyen. Ik wil er een cafe racer van maken.

Enige eis die ik had aan het type motor was dat het een v-twin was. De keuze was snel gevallen op een cx500 gezien de prijs en het blok vind ik gewoon heel mooi.

aankoop.JPG


Motor is in goede staat. Expres iets meer uitgegeven zodat de basis goed is en dat scheelt een hoop werk. :)
 
Laatst bewerkt:
Zit een deuk in de tank dus die gaat vanmiddag naar de uitdeuker.

Heb verder het zitje de clipons en nieuwe megaton dempers besteld :)

Vanmiddag even opzoek naar 340mm achterschokdempers. Origineel is 320 maar dan hangt hij net wat te ver naar achteren vind ik.

Nu eerst nog even een rondje rijden voor het project begint ! :)
 
Net even een beginnetje gemaakt. Tank en zadel eraf en vervolgens ook de dempers. Klinkt toch een stuk leuker zonder :+

Frame ziet er echt nog prima uit. Beetje bijwerken is denk ik wel voldoende. Hoeft dus niet opnieuw gecoat te worden, dat scheelt weer. :)


begin.JPG


Deuk in de tank. Volgens de vorige eigenaar omdat er een scherm op de motor zat en toen hij een keer gevallen was de ophanging van het scherm in de tank terecht kwam. B|

deuk.JPG


Even nadenken hoe ik dat met de accu ga doen. Komt waarschijnlijk onder het zadel maar dat moet dan wel een flink kleinere accu worden.

accu.JPG



Ook nog een leuk extratje: Origineel gereedschapsetje :)

gereedschap.JPG



Verleidelijk..

212750f9efc4bf523235c29fdcbd1fae.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks Marcel! Ik ben vanaf vrijdagmiddag een week op vakantie dus stel dat het later wordt is het goed als ik m de week erna ophaal? :)

Kon het niet laten om toch zelf wat lak uit te proberen.

Op de zijkapjes:

silver1.JPG


silver2.JPG


Zal toch ook wel mooi staan dat zilver op de tank.
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je de veren vandaan? Ik heb hier ook nog een aantal cx-projecten staan. Kan niet wachten om er mee te beginnen. Ik ga dit zeker volgen.
 
ik ben benieuwd wat dit gaat worden. ik vind het ook een mooie basis, enige wat mij persoonlijk stoort is de enorme radiator :X
 
Waar heb je de veren vandaan? Ik heb hier ook nog een aantal cx-projecten staan. Kan niet wachten om er mee te beginnen. Ik ga dit zeker volgen.


Leuk dat je ook projecten hebt staan, ben benieuwd wat je daar van gaat maken. Ik heb deze veren via ebay gekocht, even voor je gezocht:

rfy shocks | eBay

Let op ik heb expres de iets langere versie besteld (340mm). Op een ander forum zag ik een caferacer project en die stond wel erg ver naar achteren met de originele lengte (320mm).
 
Ff de kapjes in de blanke lak gezet. Ziet er echt goed uit, denk dat ik deze ook voor de tank ga gebruiken. Eerst zelf proberen, mocht het toch niet worden wat ik wil dan kan ik het altijd nog laten spuiten.

metal1.JPG


metal2.JPG
 
Zadel en dempers binnen gekregen :)
zadel.JPG

demper.JPG



Vanavond even verder gegaan, alles gecheckt en toen maar met de uitbouw begonnen.

Eerst even langs de HEMA geweest om deze geweldige lettertang te halen

roze2.JPG

Wel een half uur bezig geweest om uit te vogelen hoe dat ding werkt, zou een meisje van 6 moeten kunnen? :+

tang.JPG

Hij werkt wel

Enfin, maar eens beginnen
start.JPG


leukhe.JPG

Wat houd ik toch van kabelbomen :+ ... :r

En eind van deze sessie. Even clipons voor de look erop gezet.
eind.JPG


Frame en blok zijn nog in prima staat, morgen ga ik alles goed schoonmaken / poetsen en de cilinderkoppen eens aanpakken. Hopelijk hoeft het blok er niet compleet uit :Y

Ook eens kijken wat ik met dat subframe ga doen, zit nu een onhandig hoge brug op. Die gaat er als eerste af.
 
Laatst bewerkt:
Het blok van een CX is er juist redelijk eenvoudig onderuit te halen. Eigenlijk haal je de motor los van het blok door het blok af te steunen en de motor naar achter te trekken van de cardan.
 
Het blok van een CX is er juist redelijk eenvoudig onderuit te halen. Eigenlijk haal je de motor los van het blok door het blok af te steunen en de motor naar achter te trekken van de cardan.


Ja klopt !


Heb nu ook een WPHB:

wphb.JPG



Plan was om vanavond de voorpartij verder los te halen en het subframe bijwerken maar ik kreeg een belletje van Marcel dat mijn tank klaar was dus die eerst even ophalen straks :Y
 
Tank opgehaald bij Marcel (Roughneckk). Echt super gerepareerd :} :}

voor
deukjeoud.JPG


na
uitdeuken1.JPG


Meteen even de ruwigheidjes van het uitdeuken glad gemaakt.

uitdeuken2.JPG


uitdeuken3.JPG


Morgen eens kijken of het zilver hier ook zo mooi op uit komt :Y
 
Laatst bewerkt:
Jij gaat lekker snel Wouter, maar was een leuk klusje en mooi om te zien gisteravond dat je er erg blij mee was dat de tank weer strak was.

Gr Roughneckk

ps fijne vakantie
 
Als ik jou was Joost zal ik hem een keer lief aan kijken, kan hij het ook mooi voor jou doen.
Ziet er super uit Wouter.

Gr Roughneckk
 
Terug
Bovenaan Onderaan