cx500 stopt na tijdje

chrisjemol

MF veteraan
24 okt 2007
9.344
136
Geertruidenberg
hallo
ik heb een cx en die loopt goed, start snel en dan is het gewoon rijden, maar na een kilometer of 3 (in dit geval de snelweg op) stopt de motor ermee, en reageert hij niet op het gas.
de ANWB is langsgeweest en heeft benzineslang vervangen en carbs. leeg laten lopen en toen starte hij weer (accu is OK, startmotor draaide maar startte niet) na +- 2 km rijden stopte hij weer met hetzelfde probleem, wat kan dit zijn?????

mvg chris mol
 
Heb je een geimporteerde uit amerika toevallig ?

die hebben een of ander membraam in de tank zitten (beveiliging)...en die kan vervuild/kapot zijn
 
Laatst bewerkt:
het is wel een tank van een importfiets, dus het zou kunnen, maar als ik de slang van de tank haal en de kraan open doe komt er veel benzine uit. Ik zal eens kijken naar de ontluchting, het kan niet de kleppen, ontsteking, enz. zijn??
gr chris
 
Kan aan veel oorzaken liggen. Inderdaad ontluchting via de tankdop kan 1 verdachte zijn. Maar dan begint mijn inziens de motor eerst te sputteren, in te houden voordat ie uitvalt.

Het kan ook aan een gecorrodeerde connector liggen als ie direct uitvalt. Valt de stroom niet uit ?? wanneer dat gebeurt kan het aan de connector op het startrelais, de connectoren van het contactslot of aan de connectoren van de dodemansknop liggen, aardedraad gecorrodeerd bij de bobines of aan de connectoren in de draadboom.

Ook kan een bobine die te heet wordt het probleem veroorzaken, koud doet ie het prima, maar na 10 minuutjes rijden nokt ie er mee.

Succes,

Raymond
 
Terug
Bovenaan Onderaan