CX500 variabel vermogen?

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
21.849
5.745
omg.Helmond
'kweet dat er enkele honda cx (ex)bezitters rondwaren op dit forum...

Een kameratski van mij ( potentieel ouwebrikketoer-deelnemer :} ) heeft zo'n cx500.
Die fiets schijnt de low-power uitvoering te zijn, met 'n top van nog geen 140kmh.
1) Bestaat er idd zo'n weinig pk uitvoering, of is em wat wijsgemaakt?
2) Is er makkelijk terug te wijzigen naar meer pk's?

Dank voor uw aandacht/medeleven/inbreng, maar vooral als je 'n nuttig antwoord plaatst. *D
 
Mijn Cb is er ook zo eentje dan...

die kan volgends opgave 177, maar hij doet toch echt maar 125 :+

Maar ach, dan heb je wel een echt oud brik :) :)

Hij is watr mij betreft wel van harte welkom, is er tenminste eentje die ik bij kan houden ;)
 
da's bij mij ook zo, loopt gewoon super mooi, rookt nauwlijks (alleen bij echte kouwe start)..

Misschien toch een afstel probleem, of gewoon compressie verlies? Of hij hoort gewoon zo.. Geknepen op de carbjes wellicht?
 
Een kameratski van mij ( potentieel ouwebrikketoer-deelnemer :} ) heeft zo'n cx500.
Die fiets schijnt de low-power uitvoering te zijn, met 'n top van nog geen 140kmh.
1) Bestaat er idd zo'n weinig pk uitvoering, of is em wat wijsgemaakt?
2) Is er makkelijk terug te wijzigen naar meer pk's?
Je bent NIET voor de gek gehouden. Die versie bestaat. Heeft een goede vriend van mij ook gehad. Er zit in elke uitlaatbocht een grote ring. ( bij het blok.) Deze eruit slopen en je hebt het volle vermogen terug. Wel effe de afstellingen checken ( carburatie.)
 
Geen ringen in de uitlaatpijpen. '(
Dus geen powerboost. '(

maar, toch powerboost. (want: intussen ander luchtfilter/bougies/afstelling & veel gereden)

Topsnelheid ligt nu stuk hoger dan toen ie motor net had. (eerst 140kmh en nu iig 170+kmh)
*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan