Cyclelok YM500 alarm resetten ?

Rich@rd

Die hard MF'er
29 apr 2003
595
7
Ik heb een probleempje met het alarm(Cyclelok YM500)
Heb een nieuwe accu in de motor gezet en het alarm werkte toen normaal.
Ben toen bezig geweest om het alarm anders af te stellen en daar is iets verkeerd gegaan
en nu werkt het alarm niet meer. :(
Afstandsbediening doet ook niks meer,heb ze opnieuw ingeleert maar ook dat werkt niet.
Als ik de motor uit zet gaat ie na ongeveer 50 sec automatisch op startbeveiliging(niet op alarm) en krijg em niet met de a.b. eraf maar moet dan via een knopje een code invoeren en dan kan ik de motor starten.

Is er een mogelijkheid om het alarm naar fabrieks instellingen terug te zetten?
In het boekje kan ik er helaas niks over vinden.
 
Heeft iemand nog een ander idee
123gifs0136fr.gif
 
@ Rich@rd

Heb je dit probleem nog opgelost?
Ik heb namelijk momenteel hetzelfde. Echter is mij de persoonlijke code ook onbekend...
De noodprocedure werkt ook niet. De startblokeer functie werkt alleen. Het alarm dus niet meer.

Als ik het contact aanzet gaat het ledje idd branden, vervolgens moet je op de een knop drukken en dan zou hij uitgaan. Dit doet hij al niet...

Heb jij dus iets kunnen vinden hoe je de hele handel kunt resetten?

Groet,
Erikj@n
 
@ Rich@rd

Heb je dit probleem nog opgelost?
Ik heb namelijk momenteel hetzelfde. Echter is mij de persoonlijke code ook onbekend...
De noodprocedure werkt ook niet. De startblokeer functie werkt alleen. Het alarm dus niet meer.

Als ik het contact aanzet gaat het ledje idd branden, vervolgens moet je op de een knop drukken en dan zou hij uitgaan. Dit doet hij al niet...

Heb jij dus iets kunnen vinden hoe je de hele handel kunt resetten?

Groet,
Erikj@n

Nee ik heb het helaas niet op kunnen lossen. ;(

Motor staat nu in de winterstalling accu is eruit en hoop eigenlijk dat,doordat het alarm een tijd zonder stroom staat het straks bij aansluiten reset maar die kans is erg klein denk ik .
 
Dat is dan even wat minder.
Nu ben ik aan het zoeken en kom er achter dat de Cyclelok YM500 een Red Alert (tot nu toe denk ik een Delta) is waar een Yamaha of Cyclelok logo op gezet is.

Biedt wat meer perspectieven met het zoeken in Fora. Blijkt dat dit dus al meer is voorgekomen.
De oplossing die men aanrijkt is los koppelen en zekering eruit. Uurtje laten liggen en weer terug plaatsen.

Ik ga het nu proberen. Houdt je op de hoogte van de uitslagen en de eventuele oplossingen die ik wel of niet vind!

EJ
 
Dat is dan even wat minder.
Nu ben ik aan het zoeken en kom er achter dat de Cyclelok YM500 een Red Alert (tot nu toe denk ik een Delta) is waar een Yamaha of Cyclelok logo op gezet is.

Biedt wat meer perspectieven met het zoeken in Fora. Blijkt dat dit dus al meer is voorgekomen.
De oplossing die men aanrijkt is los koppelen en zekering eruit. Uurtje laten liggen en weer terug plaatsen.

Ik ga het nu proberen. Houdt je op de hoogte van de uitslagen en de eventuele oplossingen die ik wel of niet vind!

EJ

Ik hoop dat het lukt dan ben ik ook weer blij :P

goodluck.gif
 
@Rich@rd

Bij mij is het opgelost. Ik heb het alarm kastje afgekoppeld. Ik kwam er achter dat als je hem aan je oor houdt je een ruis hoort. Dit is logisch aangezien het alarm een eigen accu heeft.

Ik heb hem ca. 24 uur er af gehad en toen was de ruis weg. Ik neem aan dat de eigen accu dus leeg was. Ik heb hem vervolgens terug geplaatst en wat denk je? Hij werkt gewoon weer.

In jou geval is je accu uit de motor dus zal de accu van het alarm ondertussen ook leeg zijn. De kans is dus wel aanwezig dat als je jou accu terug plaatst het systeem het weer doet.
 
@Rich@rd

Bij mij is het opgelost. Ik heb het alarm kastje afgekoppeld. Ik kwam er achter dat als je hem aan je oor houdt je een ruis hoort. Dit is logisch aangezien het alarm een eigen accu heeft.

Ik heb hem ca. 24 uur er af gehad en toen was de ruis weg. Ik neem aan dat de eigen accu dus leeg was. Ik heb hem vervolgens terug geplaatst en wat denk je? Hij werkt gewoon weer.

In jou geval is je accu uit de motor dus zal de accu van het alarm ondertussen ook leeg zijn. De kans is dus wel aanwezig dat als je jou accu terug plaatst het systeem het weer doet.

Dat is goed nieuws *D
Voorlopig blijft de accu uit de motor met dit mooie weer :+
Als de accu er weer ingaat zal ik laten weten of ie bij mij ook weer werkt.
Bedankt voor je reactie
OdBall-thatworks2.gif
 
Dat is goed nieuws *D
Voorlopig blijft de accu uit de motor met dit mooie weer :+
Als de accu er weer ingaat zal ik laten weten of ie bij mij ook weer werkt.
Bedankt voor je reactie[http://ganjataz.com/01smileys/images/smileys/OdBall-thatworks2.gif (afbeelding)]

Update:

De accu zit er weer in en :Y :Y :Y :Y het alarm werkt ook weer *D *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan