CZ 180

Razadull

Die hard MF'er
8 okt 2003
794
4
Beilen
Hallo,

Ik zit er over te denken een CZ 180 uit '94 te kopen. Tis een 2-takt, 176cc 10kw, 4 versnellingen en loopt tegen de 100, dat is wat ik er van weet. Staat gewoon op NL kenteken etc. Maar ik had graag wat meer informatie gehad. Iemand die weet hoe die dingen zich houden? Waar kan ik eventueel onderdelen halen etc.?

ff foto voor de duidelijkheid:
cz180_3.jpg


Alvast bedankt :)
 
Ok ben er al achter dat onderdelen geen probleem hoeven te vormen: Cilinder: 46 euro, zuiger 13 euro, uitlaat 137 euro etc. etc.

Ben er nou alleen nog steeds niet achter hoe zo'n ding rijd, iemand ervaring mee?
 
wat ik weet van cz gaat over te types uit de 70er jaren.
op zich geen slechte fietsjes maar brakke electra.
puntjes die uit elkaar vallen, spanningsregelaars die plots weigeren.
naar ik aanneem is dat spul na de wende electronisch geworden.
jawa's zijn tegenwoordig ook best van behoorlijke kwaliteit.
cz is tenslotte ook een poot van het jawa concern
 
Ok dank je :)

Is er niemand die zo'n ding (gehad) heeft/iemand kent met zo'n ding. Wil graag wat meer info over hoe het rijd enz.
 
Wil beginnen met dit ding omdat het bijna nix kost, en ik em dus een paar keer kan alten stuiteren zonder het zonde te vinden. Komt nog es bij dat door het vermogen dit de ideale beginners motor is, en het is 2-takt, dus tuningsmogelijkheden ;)
 
Wil beginnen met dit ding omdat het bijna nix kost, en ik em dus een paar keer kan alten stuiteren zonder het zonde te vinden. Komt nog es bij dat door het vermogen dit de ideale beginners motor is, en het is 2-takt, dus tuningsmogelijkheden ;)
Gedeeltelijk waar. CZ onderdelen vinden zal niet meevallen en als beginnersmotor kun je beter iets meer dan 10 pk in huis hebben anders kun je net zo goed op een schakelbrommer blijven zitten.
Kun je bovendien ook nog eens een vrachtwagen inhalen.

Tunen?? van de 10pk er 12 maken?? spannend :?

Kort samengevat: CZ-je is een liefhebbersmotor die ooit bedoeld was asl werkfiets maar onder NL-omstandigheden daarvoor niet helemaal uit de verf komt. Als je zoiets koopt moet je het doen wegens een bepaald gevoel bij het merk of bij specifiek deze fiets. Niet omdat íe toevallig goedkoop is want dan valt het alleen maar tegen!
 
wel doen, hij is ideaal om mee te beginnen.
het vermogen houd niet over maar hij weegt ook niets een het frame is best behoorlijk.
een paar fatsoenlijke banden eronder en je hebt een heerlijk gooi en smijtfietsje.
geen grotere lol als in de krappe bochten buitenom aan iemand met 100pk je voorwieltje laten zien.
daarna zal hij je gefrustreerd zijn achterband laten ruiken :+
tunen zal niet meevallen tenzij je voor een volledige racer gaat met piekvermogen.
dan nog zal je met moeite 20pk halen.
je zal je snelheid echt uit je groeiende stuurkunsten moeten halen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan