Dè uitvinding?! Verwarmde motorjas? Polletje..

Dè Uitvinding?! Verwarmde motorjas?

  • Ja, voor mijn partner, dat is een vrouw.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, voor mijn partner, dat is een man.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, ik zou het zelf willen & ik ben een vrouw.

    Stemmen: 4 8,9%
  • Ja, ik zou het zelf willen & ik ben een man.

    Stemmen: 5 11,1%
  • Nee, ik zou het nooit aanschaffen & ben een vrouw.

    Stemmen: 1 2,2%
  • Nee, ik zou het nooit aanschaffen & ben een man.

    Stemmen: 23 51,1%
  • Geen mening/idee of voorstelling van te maken.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vraag het me bij - 10 nog een keer.....

    Stemmen: 12 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    45

4-tje

MF veteraan
3 okt 2003
1.821
1
Friesland (regio Lemmer)
Ik ben geïnteresseerd in de mate van belangstelling voor verwarmde motorkleding.
Zeg maar: of motorminnend Nederland hier warm voor loopt :) .

Ik ben zelf een enorme koukleum (rijd de hele zomer met de binnenjas) en schaf zelfs binnenkort handvatverwarming aan.

Nou ben ik tegen een (naar mijn idee), ideale jasverwarming (in ontwikkeling) aangelopen en vraag me af of er algehele belangstelling voor zo iets zou zijn.
Met zoveel leden als MF telt, kun je dan natuurlijk een ideaal marktonderzoekje doen....

Het is een soort (dunne) bodywarmer, dus kan onder je leren pak, onder je jas of, zoals in mijn geval: tussen de binnen en buitenjas (zit hij goed vast).
Het werkt net als handvatverwarming, middels een klein regelkastje (te plaatsen waar je wilt), verbonden aan de ene kant je accu, andere kant met stekkertje aan je jas en heeft slechts 10 – 20 seconden nodig om warm te worden.

Niet geheel onbelangrijk om te weten dat het voor onder de € 200 op de markt gebracht gaat worden. En en masse (MF-ers) misschien tegen een aanzienlijke korting te verkrijgen zal zijn ;) .

:] Mij lijkt het wat, ik denk dat ik mijn motorseizoen ermee verleng en jullie? Stem even op mijn polletje.... :}


Zitten we er voortaan met z'n allen warmpjes bij.
 
Laatst bewerkt:
Het is zomer en jij begint over verwarmde motorkleding :?

[edit] polletje :? , welk polletje :?
 
maak ff een polletje (beetje vroeg in het seizoen misschien.
Overigens zijn die dingen allang op de markt.

Ik rijd zelf zomer en winter (max. was -13 graden, afgelezen op z,on stilstaand ding langs de weg). Ja toen had ik er best een kunnen gebruiken :+ .

Maar ik ben niet dol op al die snoertjes ed.
 
Ik ga doorrijden van de winter (zoals gewoonlijk), en voor >30km ritjes klinkt het wel aantrekkelijk. Mits de prijs okee is, anders hobby ik zelf wel wat meters weerstanddraad in m'n voering.
 
Nou ben ik tegen een (naar mijn idee), ideale jasverwarming (in ontwikkeling) aangelopen en vraag me af of er algehele belangstelling voor zo iets zou zijn.
Met zoveel leden als MF telt, kun je dan natuurlijk een ideaal marktonderzoekje doen....

Die bestaan toch al :?

bv. die van Gerbing


Zelf heb ik deze winter verwarmde handschoenen gekocht en er zelf een regelaar bij geknutseld. Ik heb er nog niet zo veel mee gereden maar het is wel ideaal als het vriest :]
 
vind lekker een jas met airco uit,daar heb je meer aan.
of meteen climat control erin,klnikt interesant ,dus heb je nog meer mensen die het willen hebben.
 
Die bestaan toch al :?

bv. die van Gerbing


Zelf heb ik deze winter verwarmde handschoenen gekocht en er zelf een regelaar bij geknutseld. Ik heb er nog niet zo veel mee gereden maar het is wel ideaal als het vriest :]

Inderdaad, die leveren ook zoiets dergelijks, maar zijn wel duurder, verkopen alle componenten los.
Ze verkopen wel veel soorten, van je kleine teen tot je kruin verwarmd.
Ik heb meer interesse in een vest dat onder de jas kan, is voldoende naar mijn idee.
Maar toch bedankt voor de link :)
 
vind lekker een jas met airco uit,daar heb je meer aan.
of meteen climat control erin,klnikt interesant ,dus heb je nog meer mensen die het willen hebben.

Dat was zeker lollig bedoeld he? :)

'k heb inderdaad zitten kijken of ik niet een klein koelvloeistof'gestookt' absorptiekoelertje (water/lithiumbromide of water/ammonia) kon bouwen. Daarmee water koelen naar een graad of 15, en dat door wat 3mm siliconenslangen pompen die ik in de voering van de motorjas vast naai. Als ik het systeem niet wil gebruiken, dan laat ik gewoon de voering uit de jas. Simpel toch? :)

Door de isolerende werking van de voering zou zo'n 100-200W effectieve koelcapaciteit al ruim voldoende moeten zijn. Daarvoor moet ik met een hobbybob-absorptiekoeler zo'n 600W aan warmte uit de koelvloeistof onttrekken. Da's geen enkel probleem.

Word het winter, dan vervangen we de absorptiekoeler door een regelklep die het water op een graad of 30-35 houd.

Maarja, het word zo wel weer een echte DaBit oplossing. 8-)
 
met een volle kuip voldoet mijn huidige pak eigenlijk prima. ook als het heel koud is. alleen je handen he, dat blijft een probleem tenzij je handvat verwarming of nog beter verwarmde handschoenen hebt. mijn torso kan ik echter warm genoeg houden.

een dun thermisch shirt met lange mouwen, een lekkere fleece trui, en motorjas met voering voldoen echt meer dan voldoende.
 
Gewoon af en toe wat te laat remmen voor de bocht, merk je niets meer van de kou
 
Ik heb meer interesse in een vest dat onder de jas kan, is voldoende naar mijn idee.
Maar toch bedankt voor de link :)

Dat hebben ze bij Gerbing dus gewoon. Zowel binnenjas als vest:
Prijs binnenjas: € 189,-, vest € 149,-

Alleen voor hele lange ritten zou ik het wel prettig vinden. Bij -10 een keer van Vlissingen naar Eindhoven gereden.. brrrr. Maar voor de rest gewoon lekker dik aankleden vind ik voldoende.
 
met een volle kuip voldoet mijn huidige pak eigenlijk prima. ook als het heel koud is. alleen je handen he, dat blijft een probleem tenzij je handvat verwarming of nog beter verwarmde handschoenen hebt. mijn torso kan ik echter warm genoeg houden.

een dun thermisch shirt met lange mouwen, een lekkere fleece trui, en motorjas met voering voldoen echt meer dan voldoende.
:^ :^ , maar ik doe meestal ook een thermische lange onderbroek (craft), skisokken (zonder verwarming, al zijn die ook leverbaar), goretex motorwinterbroek met dikke voering en stevige goretex motorlaarzen aan, en een fleececol en als het echt koud (-8 en kouder) is een helmmuts en extra onderhandschoenen.

Er zijn :] :] die een wetsuit en een koeiehuid aantrekken, maar dat is niet mijn koppie thee :?
 
@Topicstarter: verkoop je motor VANDAAG NOG en koop een VOLVO met een hele goede verwarming.

Tss. wat een kul zeg.



MAzzel,

Roland
 
U gaat door voor de magnetron, dit was immers weer de meest loze opmerking in dit topic


:+


Loop ik net even het lijstje met reacties door om te kijken wat voor intelligents JIJ dan te melden had......PROEST!!! NIETS!!

ROland
 
vind lekker een jas met airco uit,daar heb je meer aan.
of meteen climat control erin,klnikt interesant ,dus heb je nog meer mensen die het willen hebben.

Mét radio dan wel.
En een dakje tegen de regen.
En een extra hoge kuipruit zodat je uit de wind zit.
En twee extra wielen zodat je niet omvalt.
En een laadbak zodat je nog 'ns iets kan meenemen.

of, ehhh, toch maar niet?
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan