Dé Toertocht in het Noorden 18 mei

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
Hier de feiten op een rij over de fantastische Noord-rit:

*Wat: motorrijden, hoe verrassend :?

*Waar: Friesland - Groningen

*Waarom: Gewoon omdat het leuk is.

*Wanneer: Zaterdag 18 mei 2002 om 11:00 uur Mac Drachten
Bij slecht weer stellen we de tocht uit tot zaterdag 8 juni.

Met dank aan Auke voor de volgende tekst:

Mac Donnalds is te vinden door de afslag Drachten west (De haven) te nemen van de A7 (Groningen, Heerenveen, Joure). Sla bij het 3e stoplicht af naar rechts. Pas op voor 2 flitskasten in de middenberm. (max 50)

Tijdens de voorbereiding is gebleken dat het tijdens de tocht een grote ellende is om tankstations te vinden. Verder is het zeer onhandig dat er 20 motoren, of meer, op verschillende plaatsen moeten gaan tanken.
Daarom vraag ik vriendelijk maar zeer dringend, om aan het begin (+/- 15km na start) van de tocht te gaan tanken. De tocht is ongeveer 190 km, dus dat moet voor de gemiddelde motor met 1 keer tanken te doen zijn. Aan het einde van de tocht komen we weer bij het zelfde benzinestation langs.

Omdat de groep waarschijnlijk behoorlijk groot wordt kan de voorrijder niet zien of iedereen kan volgen. Daarom lijkt het me verstandig dat iedereen de mensen voor en achter zich goed in de gaten houdt. Merk je dat iemand achterblijft, ga dan langzamer rijden, als de geen voor je dat ook doet, dan merken de voorsten vanzelf dat het op dat moment te snel gaat.

Pauzes zijn er in Lauwersoog en Holwerd.

Even iets om je aandacht bij te hebben. In Holwerd richting de pier (veerboot naar Ameland) zijn twee zeer mooie bochten. In deze bochten zitten op de middenberm katteogen (reflectors). Kom hier niet op, want ze zijn zeer glad!!!

Eindpunt is het dorpje Frieschepalen (1,5km van de A7 af). We stoppen daar bij de plaatselijke kroeg (1913).


***Wie:

Auke
RagingR6
Lage cb
Revolution------>YESSSSSS!!!
Sander900RR----->YESSSSSS!!!
Gertjan--------->YESSSSSS!!!
Bierelier
JoKing
Sjaap en rijdt hem lekker helemaal uit!
Cranky Shaft
Ryser
Bitgritter
Eldoc
ZX-7R
R6
Abel Postma
Siebe
Albert
Frank
Jouke
Iceman
PeeJay
Eska----->bij iemand/meerdere iemanden achterop

De vraag of iedereen in dit topic wil melden of hij/zij mee gaat en dan krijg je een eervolle vermelding.
Ook graag even vragen bij de vrienden van de vrienden van de vrienden die in erste instantie mee zouden gaan.
Dan weten we bij de Mac of we op 20 of 30 man/vrouw "moeten" wachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
onze achteropzitster /meerijdster /nog lessende M-Fer Eska genaamd moet dus ook nog even laten weten of we op haar moeten wachten en/of ze vervoer heeft vanuit groningen
 
een domme vraag misschien ,maar heeft de route ontwerper zijn RBW nog ??? het is wel makkelijk dat er toch wel iemand bij zit die de route kent .Ik heb de route hier eens op de route planner bekeken maar er zitten een paar leuke tussendoor weggetjes bij ,als je die mist zit je zo bij boer Hoekstra ,Kingma ,Ritsema of Auksema op het erf *D :P
 
zo daar is ik ook weer ff nieuwe icoon had probelem met win XP maar die was zo fijn om allebei de HD's te wissen voor dat je ik hem eraf had....K#T windows.... heb nu weer ME erop staan maar inmiddels alles kwijt vandaar nieuwe icoon vond ik wel geinig ....

Je hebt het goed onthouden lage cb...!!!!!TOF...

:] :] :] :] :]
 
Ben ik blij dat ik die lap tekst in een .txt bestand had opgeslagen.

En ja ik heb m,n rijbewijs nog.

Hier de lap tekst:

--------------------------------------------

Tocht door kop van Fryslân/Groningen op zaterdag 18 mei


In http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4301 (dit!) topic stelde ik voor om een tocht door de kop van Fryslân en Groningen te gaan maken.

Inmiddels hebben we de tocht met een groepje voorgereden, niet alleen voor de fun maar ook, zodat er bij eventuele achterblijvers, altijd wel iemand is die de weg ongeveer weet.

Verder heb ik een kaartje met de route gemaakt (even uitprinten!!). Klik daarvoor hier!

Voor de reacties op de voorbereidingstocht kun je http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4762 (hier!) kijken.


zaterdag 18 mei.
Bij slecht weer stellen we de tocht uit tot zaterdag 8 juni.


Vertrek!!!!! is om 11 uur bij Mac Donnalds te Drachten. Deze kun je vinden door de afslag Drachten west (De haven) te nemen van de A7 (Groningen, Heerenveen, Joure). Sla bij het 3e stoplicht af naar rechts. Pas op voor 2 flitskasten in de middenberm. (max 50)


Tijdens de voorbereiding is gebleken dat het tijdens de tocht een grote ellende is om tankstations te vinden. Verder is het zeer onhandig dat er 20 motoren, of meer, op verschillende plaatsen moeten gaan tanken.
Daarom vraag ik vriendelijk maar zeer dringend, om aan het begin (+/- 15km na start) van de tocht te gaan tanken. De tocht is ongeveer 190 km, dus dat moet voor de gemiddelde motor met 1 keer tanken te doen zijn. Aan het einde van de tocht komen we weer bij het zelfde benzinestation langs.

Omdat de groep waarschijnlijk behoorlijk groot wordt kan de voorrijder niet zien of iedereen kan volgen. Daarom lijkt het me verstandig dat iedereen de mensen voor en achter zich goed in de gaten houdt. Merk je dat iemand achterblijft, ga dan langzamer rijden, als de geen voor je dat ook doet, dan merken de voorsten vanzelf dat het op dat moment te snel gaat.


Pauzes zijn er in Lauwersoog en Holwerd.

Even iets om je aandacht bij te hebben. In Holwerd richting de pier (veerboot naar Ameland) zijn twee zeer mooie bochten. In deze bochten zitten op de middenberm katteogen (reflectors). Kom hier niet op, want ze zijn zeer glad!!!


Eindpunt is het dorpje Frieschepalen (1,5km van de A7 af). We stoppen daar bij de plaatselijke kroeg (1913).

kleine tip: vanuit deze kroeg wordt elk jaar een tourtocht georganiseerd met na afloop altijd een zeer gezellige barbeque. (gemiddeld rijden er zo'n 80 motoren en een aantal trikes mee in verschillende groepen) Dit jaar valt het op 22 juni. (altijd week voor de TT)

Nou genoeg geluld :)

Ik hoop dat het een zeer gezellige en probleemloze dag wordt.
 
Ik ga ook mee.....

Voor mensen die evnetueel via Leeuwarden naar Drachten rijden:

misschien kunnen we ergens in/naast/voorbij Leeuwarden afspreken zodat we dan met een groepje naar Drachten kunnen rijden. Zo niet, dan kom ik natuurlijk alleen :]
 
Hmmm, ben het nog niet helemaal eens met deze titel.. Zal misschien wel moeten wennen :)

Ik zal de 15e weer een postje doen hier,, Hopelijk met erg veel :) :) 8-) ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan