D\'r is pekel gestrooid..

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
.. dus vergeet niet je motor af te spuiten, heb het ook al zien liggen op de snelweg tegen de bermen aan... en in het zuiden van het land schijnt het spekglad te zijn (geweest).. oppassen dus en niet vergeten je motortje goed schoon te spuiten anders krijg je bloemkolen op je blok.
 
dat meen je niet?...!!! kut kut kut....dat betekend dat deze jongen met de staart tussen zijn benen naar de garage rent om z\'n schatje winterklaar te maken....

zoals een goede Meneer Excel ooit zei:

ALS = Pekel DAN = Motor in winterslaap

:+
 
Mijne is al winterklaar ;)
Hoef je nix aan te doen, zit net nieuwe olie in, nieuwe oliefilter, weinig knoppies of schakelaartjes om wat in te spuiten met bijv. wd40 zodat de boel niet vastgaat zitten.. hoef \'m zelfs niet vol te tanken.

Anyway, de winter gaat beginnen, dus je motor winterklaar maken zou nu een goede zet zijn.
 
En het is stervens koud, Ik dacht ff wat rondjes te rijden op hoevelaken vanochtend. Brrrrrrr
 
En het is stervens koud, Ik dacht ff wat rondjes te rijden op hoevelaken vanochtend. Brrrrrrr

Ik zit *NU* in de Hoef, dat ligt vlak naast het klaverblad.. jammer dat ik op de 2e verdieping zit, denk dat ik je op het dak van het gebouw wel had kunnen zien sjeezen :)
 
Ja, niet...???? Ik heb een hekel aan poetsen.
Mijn auto moet ook een keer gepoetst worden, lak begint te verweren.. :( :(
Maar ik ben daar te lui voor..

Potje commandant nr 4 op je auto smeren, gegarandeerd dat het werkt. Mijn auto had hetzelfde, je zag geen reflectie meer in de auto, en dan is het wel geen metallic lak, maar toch moet ie wat meer glimmen... commandant gekocht, erop gesmeerd, en nu zie ik mezelf weer als ik richting de auto loop :)

Maar die bloemkolen zijn het resultaat van pekel wat gewoon je lak/verf wegvreet. ALs je een kuip hebt, heb je minder last van bloemkolen hoor. MAargoed, goed je motor schoonspuiten na het rijden door de pekel. EN niet meteen de koude straal op een heet blok! :)
 
En het is stervens koud, Ik dacht ff wat rondjes te rijden op hoevelaken vanochtend. Brrrrrrr
Heb je je textieltje niet meer? De beschermingsstukken eruit trekken en het jack over je leren combi aan... De fun van leer met de warmte van textiel... :) De leren broek zit vaak al warm genoeg...
Vandaag 130 kilometer zo gereden & nergens last van... :)
 
Winterklaar maken, winterslaap ??? Zijn jullie een soort van mietjes ofzo? ;) Doorrijden met die fiets!

Ik heb vandaag nog lekker 150km gereden en het was niet glad in Brabant anders was ik zeker hard op mijn smoel gegaan. :P

Wel kouwe voeten en handen, maar je moet wat over hebben voor je hobby he!
 
Winterklaar maken, winterslaap ??? Zijn jullie een soort van mietjes ofzo? ;) Doorrijden met die fiets!

Ik heb vandaag nog lekker 150km gereden en het was niet glad in Brabant anders was ik zeker hard op mijn smoel gegaan. :P

Wel kouwe voeten en handen, maar je moet wat over hebben voor je hobby he!

juist!
het mag dan wel koud zijn, gewoon iets langer de banden warmrijden en dan knee-downen zonder probleem.
had eerst wat schrik in het begin maar de bandjes geven nog steeds genoeg grip.

profiteer ervan jongens want het zou wel eens een van de laatste dagen kunnen zijn voor het jullie echt te koud wordt (... softies ;-) )
 
.. dus vergeet niet je motor af te spuiten, heb het ook al zien liggen op de snelweg tegen de bermen aan... en in het zuiden van het land schijnt het spekglad te zijn (geweest).. oppassen dus en niet vergeten je motortje goed schoon te spuiten anders krijg je bloemkolen op je blok.

yep, had het al gezien, m\'n eerste winterritueel heb ik al weer uitgevoerd (winterpak aan, met muts en zo, en bij terugkomst ff de motor afspuiten!!!)
 
Tis even wennen maar als je lekker bezig bent op het ding dan is het prima vol te houden. Krijg alleen koude vingers. Toch maar eens kijken of handvatverwarming wat is. Vriendin heeft al een setje besteld.
 
Winterklaar maken, winterslaap ??? Zijn jullie een soort van mietjes ofzo? ;) Doorrijden met die fiets!

Ik heb vandaag nog lekker 150km gereden en het was niet glad in Brabant anders was ik zeker hard op mijn smoel gegaan. :P

Wel kouwe voeten en handen, maar je moet wat over hebben voor je hobby he!

Met winterklaarmaken bedoelde ik alvast nieuwe olie enzo erin ;) Voor de winter moet je dat zeker doen, tenzij je natuurlijk kort ervoor al je olie hebt ververst. Mijne maak ik verder niet echt winterklaar want die blijft echt wel rijden.

Het is nog lang geen tijd om \'m ECHT winterklaar te maken hoor, dat je er een aantal maanden niet op gaat rijden...

En verder heb ik nog steeds geen voering in broek of jas gedaan, niet nodig toch, ik vind het niet koud buiten,althans, vandaag niet ;)
 
Kan ik gewoon zo\'n spuit die ze bij de benzinepomp hebben erop zetten ?

En vanwaar die opmerking van koud water op een warm blok ?
 
Met winterklaarmaken bedoelde ik alvast nieuwe olie enzo erin ;) Voor de winter moet je dat zeker doen, tenzij je natuurlijk kort ervoor al je olie hebt ververst. Mijne maak ik verder niet echt winterklaar want die blijft echt wel rijden.

Het is nog lang geen tijd om \'m ECHT winterklaar te maken hoor, dat je er een aantal maanden niet op gaat rijden...

En verder heb ik nog steeds geen voering in broek of jas gedaan, niet nodig toch, ik vind het niet koud buiten,althans, vandaag niet ;)

een aantal maanden niet rijden??? (mijn mond valt open van verbazing en ik glij van m\'n stoel af, BHAM... AU!!!)

je meent het dat je echt een paar maanden geen motor rijdt? heel soms rij ik vijf dagen (!) achter elkaar geen motor, dan krijg ik al de kriebels (hopenlijk breek ik nooit iets, dan moet ik zes weken wachten). maar een paar maanden niet op m\'n motor rijden? dat kan ik niet (voorstellen)... :]
 
Met winterklaarmaken bedoelde ik alvast nieuwe olie enzo erin ;) Voor de winter moet je dat zeker doen, tenzij je natuurlijk kort ervoor al je olie hebt ververst. Mijne maak ik verder niet echt winterklaar want die blijft echt wel rijden.

Het is nog lang geen tijd om \'m ECHT winterklaar te maken hoor, dat je er een aantal maanden niet op gaat rijden...

En verder heb ik nog steeds geen voering in broek of jas gedaan, niet nodig toch, ik vind het niet koud buiten,althans, vandaag niet ;)

Oh, dan heb ik niets gezegd :z Ik dacht al dat er hier tussen de MF-bikkels gasten tussenliepen die hun motor nu al voor een half jaar in de schuur gingen parkeren. Die van mij gaat sowieso niet in standy mode, sterker nog in januari gaat deze jongen nog een weekje kamperen in de Ardennen. MET motor welteverstaan ! 8-) Koud? Echt wel, maar wel goed voor sterke verhalen. :P
 
Als je de motor echt voor de winter stalt, dan zet je \'m meestal een maand of 3-4 weg. Vaak van december tot maart. In dat geval moet je de vlotterbakken leegmaken en de nodige andere dingen doen zodat je fietsje de winter doorkomt.

Mijn motor laat ik echt niet maanden met rust hoor, dat heb je mij ook nooit horen zeggen ! :)
Ik rij gewoon door,tenzij het glad is. klaar. :)
 
[zwaar offtopic maar boeieh!]

He JK, leuk om te lezen dat je graag een Fazer 600 wil maar misschien eerst aan de FZR 600 gaat (andere post gelezen). Dat betekent namelijk dat je precies mijn smaak (=goede smaak natuurlijk 8-) ) hebt. Sinds ik op een Fazer gereden heb ben ik verliefd op het ding. En zeker dat \'ie mooi is :9~ . Maar voorlopig nog niet te betalen, dus voor weinig maar een mooie FZR op de kop getikt. Ook een geweldig apparaat hoor ! Maar de volgende wordt toch wel Fazer (in het zilvergrijs :} ) denk ik.

[/zwaar offtopic maar boeieh!]
 
Terug
Bovenaan Onderaan