Daar ben ik dan met mijn Hayabusa

rastace

Rookie
1 feb 2008
5
0
effe wat vertellen :X :X :X

Op mijn 17de (1990) kon ik eindelijk een brommer kopen (pa betaalde de helft). Het werd een schakelbrommer Honda MTX bouwjaat 198?. Deze brommer heb ik tot opheden bij mijn moeder in de schuur staan. Hij staat wel al zeker sinds 1995 stil. Wel had ik hem 5 jaar intensief gebruikt. 8-)

Op 21 jarige leeftijd heb ik mijn rijbewijs eindelijk behaald. Dit lukt helaas pas de 4de keer. :N

November 2001 heb ik (28 jaar oud) mijn motorrijbewijs na 10 rijlessen behaald. Omdat ik geen geld had voor een motor (student) is van het motor rijden niets meer gekomen. Wel heb ik twee keer een motor bij motoport gehuurd. Die moest ik wel helaas steeds na 1 dag weer terugbrengen! :]

Juli 2006 eindelijk wat pegels bij elkaar geschraapt en een Yamaha Thunderace Bj 2000 gekocht. Wel met knikken de knieen naar de koper omdat ik natuurlijk een proefritje moest maken terwijl ik al die jaren niet meer had gereden. Laat staan een 1002 cc motor met zoveel Pkaatjes. Ik had nu vooral een motor nodig vanwege de file rondom Amsterdam. In 3 maanden tijd reed ik circa 6000 km Wel met geknepen billen. Want natuurlijk ben ik mij bewust van het feit dat ik eigenlijk een beginnende motorrijder ben met een veel te zware motor voor mijn kunnen. *O* *O* *O*

Oktober 2006 tussen de file rijdend door een auto geschept. Einde motorrijplezier (voorlopig!). Auto zag een gaatje rechts en goeide zijn stuur om zonder te kijken. Het moest natuurlijk snel gebeuren anders wordt het gaatje dicht gereden. Motor schade viel wel mee maar het zou geen goedgevoel geven om op een schade motor te rijden. Daarom heb ik hem laten veilen door de verzekering van de tegenpartij en heb het geld genomen. UIteindelijk heb ik bijna 2000 euro meer voor gekeregen dan dat ik betaald had. Afhandeling heeft wel 6 maanden geduurt en dus heel die periode niet gereden. :r

Juli 2007 eindelijk weer een motor gekocht. Daarvoor heb ik hemel en aarde moeten overtuigen maar het is gelukt. Ik heb nu laten we zeggen totaal 4 maanden motorrijervaring en een super motor. Deze keer heb ik een Suzuki Hayabusa BJ 2003 1300cc gekocht. Dit is de motor die ik vanaf 1999 al ooit wilde hebben. :] :] *O* *O*
Met slappe benen naar de koper in Venlo afgereist en en zonder proefrit de motor gekocht. Na de overschrijving direct erop gaan zitten en rijden maar naar huis (150 km). Een top machine..... Ik heb hem natuurlijk nog niet helemaal laten gaan en hij is ook nog niet met mij ervandoor gegaan. Het hardst dat ik ermee heb gereden is 265 km/h op een zeer rustige stuk snelweg.

Ik rij nog steeds met geknepen billen op dat ding. Rechtdoor is geen probleem maar de bochten is een ander verhaal. Volgens mij gebruik ik nog niet eens 50% van de mogelijkheden van dit apparaat. Maar ik heb geen haast en leer dus nog elkedag weer nieuwe dingen al merk ik wel dat mensen heel vaak denken dat ik een zeer ervaren rijder ben vanwege mijn motor. Wie echter naar mijn 3 maanden oude banden kijkt ziet wel dat ik mij erg rustig houdt en dat ik (voorlopig) zeker niet probeer om mijn knietje op het asfalt te leggen. :) :) :)

Wel wil ik nog even opmerken dat ik de 25KW regeling een juiste vind. Had ik deze machine als 18 jarige onder mijn kont gehad, dan was mijn kont inmiddels door de maden opgevreten. _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
van harte

full



veel plezier hier

:W
 
Thx... voor de hartelijke woorden.....

Ik hoop snel te kunnen bijdragen op het forum. Wel denk ik voorlopig vooral informatie vandaan te halen.

Rastace
 
Oook nu heb ik helaas niet lang van mijn motor kunnen genieten.

Gisteren is mijn motor in Amsterdam Osdorp gestolen.

Dus zie jij straks iemand op een zwarte hayabusa uit 2003 limited edition met goudkleurige velgen rondrijden. geef hem gerust een zetje de sloot in!! ;( ;( ;(
Rastace
 
Oook nu heb ik helaas niet lang van mijn motor kunnen genieten.

Gisteren is mijn motor in Amsterdam Osdorp gestolen.

Dus zie jij straks iemand op een zwarte hayabusa uit 2003 limited edition met goudkleurige velgen rondrijden. geef hem gerust een zetje de sloot in!! ;( ;( ;(
Rastace
-O-


'(
 
Terug
Bovenaan Onderaan