daar ben ik HARLEY lekker mee

Booker

MF'er
24 jul 2006
161
1
Valencia
Hoi allen, gisteren aant brommeren geweest en onderweg valt mijn snelheidsmeter en kilometer teller uit! niks ergs dacht ik, rij toch altijd een beetje te hard maar later gaat mijn olie lampje branden en is mijn blokkie behoorlijk warm.
Olie pijl OK, retour leiding afgekoppeld en de olie komt eruit als ik de motor rondslinger.Of er verband is tussen het falen van mijn klokje en de temperatuur weet ik niet. Wel heb ik vanochtend een rondje gedaan en loopt het blok nog steeds heet terwijl de olie koud blijft.????
Verder werkt alles en klinkt het blok het zelfde. Alleen gaan mijn knipperlichten niet meer automatisch uit en werkt mijn klokkie nie meer?????? raar maar waar, heeft iemand hier enige ervaring mee, of een oplossing wat het kan zijn? alvast bedankt. Het gaat om een FXSTC 1996 (softail)
 
Hoi allen, gisteren aant brommeren geweest en onderweg valt mijn snelheidsmeter en kilometer teller uit! niks ergs dacht ik, rij toch altijd een beetje te hard maar later gaat mijn olie lampje branden en is mijn blokkie behoorlijk warm.
Olie pijl OK, retour leiding afgekoppeld en de olie komt eruit als ik de motor rondslinger.Of er verband is tussen het falen van mijn klokje en de temperatuur weet ik niet. Wel heb ik vanochtend een rondje gedaan en loopt het blok nog steeds heet terwijl de olie koud blijft.????
Verder werkt alles en klinkt het blok het zelfde. Alleen gaan mijn knipperlichten niet meer automatisch uit en werkt mijn klokkie nie meer?????? raar maar waar, heeft iemand hier enige ervaring mee, of een oplossing wat het kan zijn? alvast bedankt. Het gaat om een FXSTC 1996 (softail)
Spanningsregelaar
 
Happy VFR, bedankt en ik ga het dadelijk eens doormeten, maar welk verband leg jij tussen het falen van het klokje en de temperatuur van het blok?
Het electrische kan ik begrijpen maar waarom het blok te heet wordt begrijp ik nog niet helemaal.
 
nou als ik hem start is hij binnen 2 min. bloed heet, dat hij warm word is logisch maar op zo´n korte tijd zo heet kan niet, moet ergens een foutje zitten en zoek dus een onderbreking waar ik kan zien dat de olie wel degelijk door het blok stroomt
 
Ik snap het verband tussen de verschillende storingen die je hebt niet. Aan de andere kant is het ook een Harley natuurlijk, en daar heb ik geen verstand van. ;)
Ik zou hem naar de Harley dealer brengen. :Y
 
Ik snap het verband tussen de verschillende storingen die je hebt niet. Aan de andere kant is het ook een Harley natuurlijk, en daar heb ik geen verstand van. ;)
Ik zou hem naar de Harley dealer brengen. :Y

ja .. of zo'n blok ineens van mars komt ofzo. Kijk .. het is dan niet high-tech Japans, maar in de basis gaat 't allemaal om een fikkie steken in 2 soepblikken.
 
Ik ben geen Harley rijder maar heb wel ervaring met kapotte km-teller sensors op m'n Buell. Die is 4x onder garantie vervangen, toen die termijn om was em de sensor weer stuk was een jaar lang zonder teller gereden en uiteindelijk zelf een spanningsregelaartje geknutseld (vlakt pieken af), toen weer nieuwe sensor er in en die werkt 3 jaar zonder problemen. Een Amerikaans ontwerp moet je altijd beetje helpen nietwaar. Gaat natuurlijk niet op als jouw Harley teller mechanisch is.

Olie: Het enige wat na ruim een ton probleemloos heeft gedraaid op mijn Buell is het motorblok ;) Niettemin is de olie-pomp aandrijving (haaks tandwieltje en dan met name de uitlijning ervan) kennelijk een zwak punt: Check dus of je pomp goed werkt.

Ik kan geen verband bedenken tussen je falende teller en hoge temperatuur.

Succes!
 
Zijn er mee bezig, de teller heeft een analoge uitlezing maar wordt digitaal aangestuurd. Ik denk dat het een probleem met de ontstekking is, daar baktemp. en klok niet samen een probleem kunnen zijn. Indien er niets met de ontstekking is. Indien de onstekking ontregeld is loopt het blok ook heet, niet? hier bevind zich ook de rail voor de pulzen? dus ja zou kunnen dat daar iets kapot is
 
Ik snap het verband tussen de verschillende storingen die je hebt niet. Aan de andere kant is het ook een Harley natuurlijk, en daar heb ik geen verstand van. ;)
Ik zou hem naar de Harley dealer brengen. :Y
Tja het blijft een Harley, das waar, beste. Is reeds 11 jaar oud en buiten dit en een bendex heb ik alleen nog maar gerijden en niet gesleuteld. dus ja, tis een Harley. Maar ja zit nog steeds met mij probleem. Kan ik zien of een standaard onstekking iets is ontregeld?
 
Laatst bewerkt:
Gix, de pomp is nagekeken, de kloterij is bij evo loopt alles intern dus alleen via de retour kan je kijken of je tankpeil zakt, en dat doet hij. het elec. probleem is opgelost denken we. De meter die in de schakelbak zit is kapotie.
Met de nieuwe olie en filter eens kijken of het beter gaat, met deze teperaturen wordt het blok ook al snel warm tot poep heet, ga wel een olie druk meter erop zetten voor controle.
 
Gix, de pomp is nagekeken, de kloterij is bij evo loopt alles intern dus alleen via de retour kan je kijken of je tankpeil zakt, en dat doet hij. het elec. probleem is opgelost denken we. De meter die in de schakelbak zit is kapotie.
Met de nieuwe olie en filter eens kijken of het beter gaat, met deze teperaturen wordt het blok ook al snel warm tot poep heet, ga wel een olie druk meter erop zetten voor controle.

Oke..

Ben benieuwd wat je meet met een oliedrukmeter...

kijk hier eens: Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead.

Wellicht kan Max.M je helpen als je wat vragen stelt.. nou gaat het topic wel over een shovel maar het zijn wel mensen met kennis van zaken...
 
Zijn er mee bezig, de teller heeft een analoge uitlezing maar wordt digitaal aangestuurd. Ik denk dat het een probleem met de ontstekking is, daar baktemp. en klok niet samen een probleem kunnen zijn. Indien er niets met de ontstekking is. Indien de onstekking ontregeld is loopt het blok ook heet, niet? hier bevind zich ook de rail voor de pulzen? dus ja zou kunnen dat daar iets kapot is
Als de ontsteking ontregeld is kan de motor idd heet lopen, maar die verloopt meestal niet zomaar. Een arm mengsel ligt meer voor de hand, b.v. door een lekkend inlaat-rubber tussen carb en inlaat of misschien pas een meer open uitlaat / luchfilter gemonteerd zonder de carb aangepast te hebben?

En verder, tja, het is natuurlijk warm dus dat helpt ook al niet, vooral niet als je misschien ook nog dunnere kleding draagt want dan lijkt de motor nog heter te lopen. Gelukkig zijn HD blokken ontworpen om goed hitte te verdragen.

Teller: Ja, het is inderdaad de sensor die in de versnellingsbak geschroefd zit. Het helpt om die soms uit te draaien en schoon te maken (het is een magneetje wat metaal partikels aantrekt) maar het zijn meestal spannings-pieken die de sensor beschadigen. Ik begrijp dat Harley / Buell op de nieuwere modellen de voedingsspanning voor de sensor van een andere, meer stabielere spanningsbron betrekken dan voorheen. Ik weet niet alle details, maar voor Buells bestaan er kennelijk modificatie setjes incl bedrading voor.

Shovels: Interessant artikel, maar de Evos zijn compleet vernieuwde ontwerpen met een veel betere bestendigheid tegen oververhitting bijvoorbeeld, ook al denken velen dat Harleys sinds de jaren 30 geen haar meer zijn veranderd ;)
 
Laatst bewerkt:
Wie is Max.M?
Het probleem wat we hadden is ook voor gelegt aan BIKEHOSPITAL daar de motor met het probleem zich in zuid spanje bevind, en ik moet zeggen sjappo voor bikehospital voor de correcte en zeer snelle hulp, echt een winkel om iets van aan te nemen, en natuurlijk zaten we hier ook in de goede of juiste richting dus...de motor kennis ligt hier ook op niveau :Y dus de voeler heeft ie besteld en de retour is van de olie routing is ook los gekoppeld geweest en loopt er goed uit ook het niveau in de tank zakt goed, en wordt gelijk maar weer vervangen.
 
Wie is Max.M?
Het probleem wat we hadden is ook voor gelegt aan BIKEHOSPITAL daar de motor met het probleem zich in zuid spanje bevind, en ik moet zeggen sjappo voor bikehospital voor de correcte en zeer snelle hulp, echt een winkel om iets van aan te nemen, en natuurlijk zaten we hier ook in de goede of juiste richting dus...de motor kennis ligt hier ook op niveau :Y dus de voeler heeft ie besteld en de retour is van de olie routing is ook los gekoppeld geweest en loopt er goed uit ook het niveau in de tank zakt goed, en wordt gelijk maar weer vervangen.

Max.M is degene die het topic heeft gestart waar ik de link van plaatste.. wie het precies is weet ik niet dat ie kennis van zaken heeft is in ieder geval wel duidelijk...

Over bikehospital al veel goede verhalen gehoord (ook hier op het forum).. die kunnen je dus vast ook verder helpen../
 
Terug
Bovenaan Onderaan