Daar gaan we weer.DIEFSTAL in het meervoud 18!!!

Swagman

MF veteraan
27 okt 2005
1.246
1
Bilzen België
Net op de regionale zender in het Zuiden van 't land:


Achttien Harley Davidsons gestolen in Sittard

Dieven zijn aan de haal gegaan met achttien Harley Davidson-motoren uit een bedrijf aan de Rijksweg Zuid in Sittard.

De dieven sloegen zondagavond laat hun slag, waarbij ze het alarm van het bedrijf uitschakelden. Naast de motoren namen de dieven ook motorkleding, gereedschappen en onderdelen mee. De politie heeft inmiddels een buurtonderzoek gehouden. Hoe groot de waarde van de gestolen motoren is kon de politie niet zeggen.

Zo nu gaan we in het groot beginnen.

Handen afkappen en aan de enkels ophangen op de Markt in Utrecht, midden des lands, kunnen we allemaal "goedendag" gaan zeggen.


;) ;) ;)
 
Net op de regionale zender in het Zuiden van 't land:


Achttien Harley Davidsons gestolen in Sittard

Dieven zijn aan de haal gegaan met achttien Harley Davidson-motoren uit een bedrijf aan de Rijksweg Zuid in Sittard.

De dieven sloegen zondagavond laat hun slag, waarbij ze het alarm van het bedrijf uitschakelden. Naast de motoren namen de dieven ook motorkleding, gereedschappen en onderdelen mee. De politie heeft inmiddels een buurtonderzoek gehouden. Hoe groot de waarde van de gestolen motoren is kon de politie niet zeggen.

Zo nu gaan we in het groot beginnen.

Handen afkappen en aan de enkels ophangen op de Markt in Utrecht, midden des lands, kunnen we allemaal "goedendag" gaan zeggen.


;) ;) ;)

Mag ik als eerste dan met stenen gaan gooien als ze daar hangen?



Kut hufters! :r
 
Wel slim dat ze bij de HD's ook gereedschap jatten :+

ff serieus, een alarm schakel je niet zo maar uit...
Zonder dat een meldkamer iets door krijgt.

Hier zit dus wel een staartje aan ;)
 
Vervolg van dit wel droeve nieuws:


De inbraak vond plaats omstreeks 22.40 uur. Op dat tijdstip werd namelijk het alarm buiten werking werd gesteld. Maandagmorgen ontdekte een medewerker van het bedrijf de inbraak. Zondag hield het bedrijf nog een opendag, die tot ongeveer 20.00 uur duurde.




:r
 
_O- *O* :+

Maargoed, ontopic: mooi klote ja, dat is waarom mijn fiets dus gewoon aan 3 sloten in de schuur vast zit... en dan nog ... -O-

Tsja het is weer is zover, weer een paar motoren gejat, ze leren het ook nooit hè, om met de pootjes van andermans spul af te blijven!? En het maakt niet uit of 'de grote liefde' met 1 of 5 sloten en tachtig alarmen stat, als 'ze' 'm willen hebben, is ie toch weg... klootzakken...!
 
Net op de regionale zender in het Zuiden van 't land:


Achttien Harley Davidsons gestolen in Sittard

Dieven zijn aan de haal gegaan met achttien Harley Davidson-motoren uit een bedrijf aan de Rijksweg Zuid in Sittard.

De dieven sloegen zondagavond laat hun slag, waarbij ze het alarm van het bedrijf uitschakelden. Naast de motoren namen de dieven ook motorkleding, gereedschappen en onderdelen mee. De politie heeft inmiddels een buurtonderzoek gehouden. Hoe groot de waarde van de gestolen motoren is kon de politie niet zeggen.

Zo nu gaan we in het groot beginnen.

Handen afkappen en aan de enkels ophangen op de Markt in Utrecht, midden des lands, kunnen we allemaal "goedendag" gaan zeggen.


;) ;) ;)

:^

Grtzzz Simon. 8-)
 
zal wel aan mij liggen, snap hem niet -O-

Hoe vaak lezen we niet "motor gestolen"; nu hoorde ik op de lokale radio hedenochtend dit bericht. Dacht heel even dat ik niet goed geluisterd had.
Dus ik gelijk gekeken op internet, er was niks mis met mijn gehoor.
Nu ben ik daar onlangs nog geweest, kerels die een zaak draaiende willen houden, die m.i. prachtig werk afleveren en heerlijke bak koffie. Wie gaat de schade vergoeden ??? Verzekering, wanneer??

Dat ze met hun handen van andermans spullen afblijven!!
Laat staan wat niet van u is a.u.b.!

Vrijheid blijheid, maar ten koste van wat??

Besef dat ik vrij ongenuanceerd heb gereageerd, maar verdomme
|( |( |(
 
Iemand enig idee hoe ze de hele shitload hebben meegenomen? In een busje? :?
an-225.jpg

Antonov An 225

Wat denk je dat die HD's wel niet wegen... :+
 
Das minder zeg -O-

Paar kogels is een goedkope oplossing ;)

Maare, alarm uitschakelen bedoelen ze eigenlijk mee: Van de muur slaan.
Je alarm is een, je communicatie met de meldkamer is twee.
En verder ga ik hier niet op in, maar er zijn manieren genoeg.
En het "dievengilde" kent al die manieren maar al te goed B|

Maar wie gaat er nou HD's stelen :?

:+
 
Maare, alarm uitschakelen bedoelen ze eigenlijk mee: Van de muur slaan.
Je alarm is een, je communicatie met de meldkamer is twee.
En verder ga ik hier niet op in, maar er zijn manieren genoeg.
En het "dievengilde" kent al die manieren maar al te goed B|
Volgens mij moet je dan toch insite informatie hebben...
btw, wie zegt niet eerst communicatie en daarna van de muur slaan is gedaan?
(Ik werd ook op bepaalde gevaren gewezen tijdens het beveiligen van mijn huis en hoe dat op te lossen... Dus in principe weet iedereen dit als hij zijn huis goed beveiligd...)

<edit> kleine aanpassing gedaan aangezien je het nooit weet...</edit>
 
Laatst bewerkt:
Een diefstal op dergelijk grote schaal is duidelijk georganiseerd; 18 Harleys van gemiddeld 250 kg is toch goed 4,5 ton. Dat is dus een vrachtwagen. Een inbraak na een open dag??? Gereedschap, onderdelen en kleding weg als dekmantel voor de inbraak? Uitgeschakeld/onklaar gemaakt alarm?? Riekt toch echt als een "inside job" mogelijk met als doel de verzekering te tillen. Als rechercheur zou ik toch ook wat vragen aan de eigenaar zelf stellen.
 
Vervolg van dit wel droeve nieuws:


De inbraak vond plaats omstreeks 22.40 uur. Op dat tijdstip werd namelijk het alarm buiten werking werd gesteld. Maandagmorgen ontdekte een medewerker van het bedrijf de inbraak. Zondag hield het bedrijf nog een opendag, die tot ongeveer 20.00 uur duurde.
Kobus -dom geboren, weinig bijgeleerd- snapt dit niet.

Ik mag toch aannemen dat dit alarm verbonden is met een alarmcentrale? Vooral als de winkel op een blijkbaar rustige plaats is waar men een vrachtwagen neer kan zetten en een behoorlijke poos vrij Harleys inladen kan.

Wat heeft een alarm anders voor nut als het veel kabaal maakt en er niemand in de omgeving is om dit te horen?

Als een alarm op een oneigenlijke manier op dit tijdstip uitgeschakeld wordt, dan zou zo'n alarmcentrale toch op z'n minst een belletje naar de eigenaar doen? Die stapt dan toch onmiddelijk op zijn Harley en slaat het snot uit de neuzen van deze onverlaten?

De opendag duurde tot 20:00 uur en laat het personeel nog een uurt/anderhalfuur nagetafeld en schoongemaakt hebben. Dat betekent dat de onverlaten in een uur tot anderhalfuur het alarm uitgeschakeld hebben. Een zaak die voor een godsvermogen aan Harleys heeft staan heeft niet een alarm van een paar honderd euro. (Is dat wel het geval dan heeft de eigenaar een enorme strop want dan gaat de verzekeraar niet uitkeren.)

Dit leidt tot een paar mogelijkheden: de onverlaten zijn werkelijk briljant in het uitschakelen van alarmsystemen zonder dat de alarmcentrale dit merkt. Of iemand bij de alarmcentrale heeft (al dan niet bewust) niet opzitten letten. Of men had de code.

Kortom: speculeer er op maar op los. Maar wees voorzichtig met conclusies trekken, mensen denken al zo gauw: waar rook is, is vuur....
 
Een diefstal op dergelijk grote schaal is duidelijk georganiseerd; 18 Harleys van gemiddeld 250 kg is toch goed 4,5 ton. Dat is dus een vrachtwagen. Een inbraak na een open dag??? Gereedschap, onderdelen en kleding weg als dekmantel voor de inbraak? Uitgeschakeld/onklaar gemaakt alarm?? Riekt toch echt als een "inside job" mogelijk met als doel de verzekering te tillen. Als rechercheur zou ik toch ook wat vragen aan de eigenaar zelf stellen.

vind `k dan toch weer jammer... waarom zou gelijk die eigenaar het geweest zijn. ik weet er weinig van, ken de zaak ook niet ofzow maar vind `t wel jammer dat dit maar meteen geroepen word. waarschijnlijk (meer kans op) zit die eigenaar nu diep in de put omdat z`n zaak over de kop dreigt te gaan of iets dergelijks. zo`n inbraak is niet in `n half avnondje geplant, groots en proffesioneel aangepakt blijkbaar. heeft dan meteen de eigenaar het gedaan? als je een georganisserde groep criminelen hebt die het op die motoren voorzien hadden kan dat makkelijk anders zijn hoor. ze hebben zo vaak als ze wilde die zaak binnen kunnen lopen, alles effe checken, `s kijken waar camera`s, sensoren, kastjes e.d. hangen. eens kijken waar uitgangen zijn, ramen, brandtrappen, nooddeuren. ook eens checken hoe die motoren vast zitten en rustig aan plannen hoe je dat spul naar buiten krijgt... tijd genoeg, je bent immers een onschuldige rondkijkende klant. waarschijnlijk is dit al weken vantevoren geplant...

ik zou (hoe weinig kans op succes je ook hebt) eerder eens wat in mijn klanten database gaan kijken, of eens wat beelden van camera`s (als die er zijn) bekijken om te zien of er mensen zijn die vaker/iets te verdacht rondneuzen... verkopers en eigenaar ondervragen of die iets is opgevallen... (gebeurt allemaal ook natuurlijk, juten zijn niet gek)

moraal van `t verhaal, niet meteen roepen dat die eigenaar het gedaan heeft... is wel weer erg makkelijk he.
 
Dit leidt tot een paar mogelijkheden: de onverlaten zijn werkelijk briljant in het uitschakelen van alarmsystemen zonder dat de alarmcentrale dit merkt. Of iemand bij de alarmcentrale heeft (al dan niet bewust) niet opzitten letten. Of men had de code.
Of de optie die Svijf en ik geven en die we niet noemen ;)

Mbt het wijzen van het vingertje na de eigenaar. Ik denk dat die zwaar in de put zit. Lege zaak, verzekeringsrompslomp waar hij niet blij van wordt en al krijgt hij geld van de verzekering dan heeft hij waarschijnlijk nog veel kosten die niet gedekt worden... :N
Ik zou dan eerder aan een medewerker denken van het bedrijf zelf of een van de toeleveranciers van bepaalde diensten...

Ik was ook eens bij Safe aan het wachten op mijn motor toen ik een medewerker en een verzekeringsagent sprak. De eisen waaraan ze moeten voldoen zijn erg hoog. Ik maakte nog en opmerking dat er toch een groooooot megazwaar ijzer hek stond waar je niet doorheen komt. Werd verteld dat die de vorige keer gewoon met bruut geweld door een vrachtwagen eruit was gereden... :r En de kleine hekjes krijg je toch geen motor overheen... Die tillen ze zo erover of gebruiken de verhogingen waar motoren op staan als schans... :o

En dan heb je de zaak volledig beveiligd op diefstal dan heb je ook nog de man van de brandweer waarvan sommige zaken juist weer niet mag ivm brandveiligheid... B|

Het is gewoon een nachtmerrie voor die eigenaar.... :( -O- B|
 
Een diefstal op dergelijk grote schaal is duidelijk georganiseerd; 18 Harleys van gemiddeld 250 kg is toch goed 4,5 ton. Dat is dus een vrachtwagen. Een inbraak na een open dag??? Gereedschap, onderdelen en kleding weg als dekmantel voor de inbraak? Uitgeschakeld/onklaar gemaakt alarm?? Riekt toch echt als een "inside job" mogelijk met als doel de verzekering te tillen. Als rechercheur zou ik toch ook wat vragen aan de eigenaar zelf stellen.

:^ het gaat tegenwoordig niet zo heel goed in de motormarkt als tien jaar geleden.
 
Hoeft geen inside werk te wezen :N
Zijn genoeg manieren om alarmsystemen "onklaar" te maken O-)

En wat een hoop mensen vergeten, is dat een alarmsysteem enkel en alleen signaleerd. ( Mits deze werkt :+ )

Een alarm houd gelegenheidsdieven tegen.
Proffesionele dieven geven daar niets om en draaien hun hand niet om voor een alarmsysteem.

De opmerking dat er hoge eisen worden gesteld door "de verzekering" kan ook naar het land der fabelen. Ligt er maar net aan met welke verzekeringsmaatschappij je zaken doet. Als er hoge eisen worden gesteld, moet je ook zorgen dat je je zaakjes in orde hebt. Zo niet, geen uitbetaling.
 
01/08/2006 Jtwnetwork -

Volgens een Iraanse dagblad is op woensdag publiekelijk een man in de zuidwestelijke stad Ramhormoz, voor het stelen van een motorfiets, gemarteld.

De man, enkel geïdentificeerd door zijn voorletters M. Kh, ontving 70 zweepslagen op het Azadi plein, volgens het plaatselijke dagblad Asr Karoon.

Hij werd in de aanwezigheid van gerechtelijke beambten gemarteld.


© Jtwnetwork

Soms kan ik het wél eens zijn met middeleeuwse gedachtengangen.....
8-) ...maar we weten dan ook uit welke hoek dit komt!
 
Wel grappig he?

Als iemand 18 motoren jat (uiteindelijk gewoon een stapen goederen, het hadden net zo goed auto's of computers ofzo kunnen zijn) mag hij publiekelijk opgehangen worden, de strengste straf is nog te licht. Kogels, handen afhakken. Terwijl wanneer iemand in een ander draadje gepakt word voor 122 km/h te hard de straf veels te hoog is.

Volgens mij denken we wel erg makkelijk in ons eigen straatje... -O-
 
lullig..........toch heb ik liever dat "ze" nieuwe motoren jatten bij een bedrijf dan niet-nieuwe fietsen van mensen zelf. Ik bedoel voor velen van ons dekt de dagwaarde die de verzekering uitkeerd bij lange na de waarde niet.

Wel grappig he?

Als iemand 18 motoren jat (uiteindelijk gewoon een stapen goederen, het hadden net zo goed auto's of computers ofzo kunnen zijn) mag hij publiekelijk opgehangen worden, de strengste straf is nog te licht. Kogels, handen afhakken. Terwijl wanneer iemand in een ander draadje gepakt word voor 122 km/h te hard de straf veels te hoog is.

Volgens mij denken we wel erg makkelijk in ons eigen straatje... -O-

Appels, peren.........
 
Terug
Bovenaan Onderaan