Daar sta je dan

Ik denk dus nu aan preventief voorwiellagers vervangen. Ik zit op 22500 km ...
M'n balhoofdlagers zijn al vervangen.

Dat heb ik dus laten doen. En dat bleek geen overbodige luxe; ze waren ook al ver heen. De 80 euro die hierboven genoemd wordt klopt wel zo'n beetje. Alleen had ik dus met 2 wielen te maken.
Wat betreft een tegemoetkoming in de reparatiekosten: wordt vervolgd.
 
1 keertje gestopt .. was ook de enige keer dat ik een motorrijden op de vluchtstrook zag staan. Stond ie te bellen. Hij leek verbaast te zijn dat ik naast em stond om te vragen of ik kon helpen. Ik kon vanaf de weg dus niet zien dat hij aan het bellen was.

En ik ben het wel met Glanc eens. Als je daar al met zijn 3en staat vind ik het wel goed. Zou wel heel toevallig zijn 3 motoren gelijktijdig stuk (of je rijd een oude brikken toer :+ )
 
Beetje late reactie, maar de achterwiellagerslagers van mijn Gran Canyon hebben het dan ook bijna 50.000 km uitgehouden *O* . Gisteren hebben ze het na luid gekraak begeven. Heeft iemand van jullie overwogen om er SKF lagers in te zetten en misschien de onderdeelnummers onthouden??
 
hey, een oud topic :)
Ik zie trouwens dat ik nog niet heb gereageerd op mijn eigen bericht of ik iets vergoed kreeg van Cagiva NL: niet dus. Het zijn normale slijtageonderdelen -O- :(
Tsss, lagers die na ruim 20 kkm het al begeven.
Nou ja ....
Ik merk i.i.g. dat ik de enige niet ben |(
 
Maar VOORAL BLIJVEN GROETEN.Heerlijk toch het"jongens onder mekaar gevoel".Motorrijders steunen elkaar door dik en dun.Whaaaaaaaaa!


Heb vorige week weer eens hetzelfde mogen ervaren.Kwartiertje sleutelen,ongeveer 7 motoren gezien en niemand is gestopt.
:r


Als je langs de kant staat een peukie te roken zal ik ook niet stoppen. :N

Als het duidelijk is dat je pech hebt, (bijv,een witte zakdoek aan je stuur) dan stoppen de meesten wel. Tenminste, da's mijn ervaring.

Ben al meerdere keren geholpen door mede motorrijders. *O*
 
Als je met 140 over de snelweg rijdt let ik meestal niet zozeer op de vluchtstrook maar op de koekblikkers op de rijbaan.
Op het moment dat ik een collegarijder zie ben ik er al een stuk voorbij.
Dus vergeef me als ik niet stop als ik nie van de linkerbaan ineens op de vluchtstrook stop en tegen het verkeer in terugrij.Als ik kan stop ik, maar ga me zelf niet onnodig in gevaar brengen om iemand te helpen.
:^
Als ik kan, zal ik stoppen, maar ik ga ook mijn leven niet in gevaar brengen.
Maar wie weet, kom ik vandaag op de A1 wel iemand met pech tegen en ben ik wel in de gelegenheid op tijd en veilig te stoppen :)
 
Als je langs de kant staat een peukie te roken zal ik ook niet stoppen. :N
Als het duidelijk is dat je pech hebt, (bijv,een witte zakdoek aan je stuur) dan stoppen de meesten wel. Tenminste, da's mijn ervaring.
Ben al meerdere keren geholpen door mede motorrijders. *O*
Zo is het, geef even aan dat je hulp nodig hebt, gegarandeerd dat een motorrijder stopt b.v. voor telefoon of benzine. De jongens die langsreden hadden niets kunnen doen, als ze stoppen lopen ze alleen maar gevaar en "Daar sta je dan" gaf niet de indruk (denk ik) dat hij hulp nodig had (toch?).
De laatse keer dat ik ongevraagd bij een motorrijder stopte keek mij ook aan van: waar bemoei jij je mee (was trouwens een duitser)"Was wollen sie jah!"
 
Merk je dat altijd als er een of meerdere wiellagers defect zijn? Of moet je gewoon luister bij het wiel op de bok?

Mijn achterwiellagers waren gewoon stuk; ik kon niet verder rijden.
Achteraf merkte ik al een lichte zwabber achter maar ik moest toen 125 km snelweg rijden en weet dat op dat moment aan lengterichels. Kort na die 125 km ... kon ik stoppen en wachten op de WW.
Versleten balhoofdlagers merkte ik duidelijk aan het (zware) sturen; het leek wel of m'n stuur in "rechtdoor" stond vastgezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan