done-and-gone
MF veteraan
- 27 mei 2003
- 5.359
- 1.701
Na het lezen van wat er dit weekeinde in Duitsland is gebeurd is mijn leed absoluut niet te vergelijken. Maar goed, toch ff een verhaaltje. Wat een leuke toerrit en wat bijkletsen had moeten worden met oud-bestuursleden van mijn studentenmotorcluppie is na 70 km geëindig met het bellen van de ANWB. Oorzaak: kapot achterwiellager, voorafgegaan door een onheilspellend gekraak en gekwispel aan de achterkant van m'n Cagiva. Daar sta je dan, ergens in Limburg tussen St. Joost en Montfort ... en je wilt toch wel graag weer naar huis (Apeldoorn). Liefst dezelfde dag nog
Om 14.00 de ANWB gebeld.
Om 15.00 aanwezig
Om 15.05 heeft die een bergingsbedrijf gebeld
Die kwam om 15.30 langsrijden met de personenauto om te zeggen dat ze de vrachtwagen op gingen halen.
Om 16.00 was de vrachtwagen er.
En om 16.15 kon ik dan meerijden richting Apeldoorn. Hulde voor de mannen die de Cagiva en mij thuis hebben gebracht, maar wat duurt wachten lang zeg. Gelukkig had ik gezelschap totdat duidelijk werd dat de bergingswagen onderweg was. Vanaf dat moment stond ik alleen en zijn er welgeteld één opa (inclusief alpinopet) op een spartamet, twee fietsers en één motorscooter gestopt. De overige 25 motoren (ik heb ze geteld) en automobilisten blèrden zo hard mogelijk voorbij. Niet dat stoppen nodig was, maar toch ...
't Kloterige is alleen dat dit niet de eerste keer is. Al na een paar 1000 km waren de balhoofdlagers van mijn destijds hagelnieuwe Cagiva kapot. Reden: slechte lagers en af-fabriek te weinig vet; nog onder garantie vervangen. Nou zou je denken ... aangezien ik net 1000 km geleden er een nieuwe kettingset erop heb liggen ... dat er bij dat onderhoud meteen ff naar de lagers is gekeken aangezien "lagers" blijkbaar een bekend Cagiva-probleem zijn ...
Maar goed, da's speculeren; ik kan toch pas dinsdag contact opnemen. Maar ik denk da'k meteen m'n voorwiellagers ook maar laat vervangen. En ze toch maar even aanspreken op 't feit dat het wel raar is, een motor van 3 jaar oud met 22.000 km met een kapot achterwiellager ...
En nee, ik gebruik geen hogedrukspuit met het reinigen van de motor.
Ik heb zelf nog ff getwijfeld of het aan een verkeerd gespannen ketting zou kunnen liggen, maar het was het lager juist aan de rechterkant (= niet-ketting zijde) die het heeft begeven. Volgens de ANWB-meneer zou dan juist het linker-lager kaduuk zijn geweest.
Enfin, ik ben weer thuis, een ervaring rijker en niet zo veel rubber armer.
Om 14.00 de ANWB gebeld.
Om 15.00 aanwezig
Om 15.05 heeft die een bergingsbedrijf gebeld
Die kwam om 15.30 langsrijden met de personenauto om te zeggen dat ze de vrachtwagen op gingen halen.
Om 16.00 was de vrachtwagen er.
En om 16.15 kon ik dan meerijden richting Apeldoorn. Hulde voor de mannen die de Cagiva en mij thuis hebben gebracht, maar wat duurt wachten lang zeg. Gelukkig had ik gezelschap totdat duidelijk werd dat de bergingswagen onderweg was. Vanaf dat moment stond ik alleen en zijn er welgeteld één opa (inclusief alpinopet) op een spartamet, twee fietsers en één motorscooter gestopt. De overige 25 motoren (ik heb ze geteld) en automobilisten blèrden zo hard mogelijk voorbij. Niet dat stoppen nodig was, maar toch ...
't Kloterige is alleen dat dit niet de eerste keer is. Al na een paar 1000 km waren de balhoofdlagers van mijn destijds hagelnieuwe Cagiva kapot. Reden: slechte lagers en af-fabriek te weinig vet; nog onder garantie vervangen. Nou zou je denken ... aangezien ik net 1000 km geleden er een nieuwe kettingset erop heb liggen ... dat er bij dat onderhoud meteen ff naar de lagers is gekeken aangezien "lagers" blijkbaar een bekend Cagiva-probleem zijn ...
Maar goed, da's speculeren; ik kan toch pas dinsdag contact opnemen. Maar ik denk da'k meteen m'n voorwiellagers ook maar laat vervangen. En ze toch maar even aanspreken op 't feit dat het wel raar is, een motor van 3 jaar oud met 22.000 km met een kapot achterwiellager ...
En nee, ik gebruik geen hogedrukspuit met het reinigen van de motor.
Ik heb zelf nog ff getwijfeld of het aan een verkeerd gespannen ketting zou kunnen liggen, maar het was het lager juist aan de rechterkant (= niet-ketting zijde) die het heeft begeven. Volgens de ANWB-meneer zou dan juist het linker-lager kaduuk zijn geweest.
Enfin, ik ben weer thuis, een ervaring rijker en niet zo veel rubber armer.