daarom is een Honda Goldwing de beste Motor

mooie motoren die goldwings en rijden ook mooi maar o zo wind gevoelig.
heb er op gereden van een vriend van mij en was er weg van tot ik op de snelweg kwam,
toen was het niet meer zo leuk met rukwind.
maar goed dat is mijn persoonlijke mening . *O*
 
Ziet er mooi uit. Ik rij inmiddels een mooie paarse 1500 se na 3 jaar een 1200 asp gehad te hebben maar je hebt oma wel heel hard moeten schoppen he na 4 jaar hahahaha


:+ Niet overdrijven hoor, is maar een schop van 3 jaar en 6 maanden. :]
Leek me wel leuk om eens een oudje uit de kast te halen, kan der weer wat andere meuk in.

Vroem vroem
 
Ik vind een Goldwing altijd de uitstraling hebben van een Oldsmobile :$
full
Eigenlijk een slechte Japanse uitvoering van westerse jaren '70 voertuig design. :N
 
Laatst bewerkt:
Nog 2 weekies en dan is dit "bankstel" van mij.
Grappig al die goldwing topics. Blijkbaar levert het nogal wat allergieen op bij de (super)sporters. Is motor rijden niet iets wat je doet omdat je het leuk vind? De een vindt snelheid leuk, de ander baggeren door de modder, de volgende is een showbinkie en weer een ander omdat ie lekker rustig wil toeren (met of zonder comfort) Bij die laatste groep hoor ik en als je dan ook nog wat ziet in oude motoren waar je zelf ook nog wat aan kan doen, nou dan is een Goldwing heus zo'n slechte keuze nog niet.


[afbeelding]

Het is wel iets héél anders als waar je vanaf kwam (Cagiva Gran Canyon) :X
Maar goed, ik heb nu ook een FJR1300 ... :X :X :]
 
Ik ben ook al een ouwe (52 j. ) van af mijn 18 j rij ik motor ik ben begonnen met een suzuki 380 gt een tweetakt wat liep dat ding hard naar mijn idee.
Tegenwoordig stelt het helemaal niks voor.
Na tig motoren heb ik diverse toer motoren bereden Yamaha venture, bmw 1200 lt,
Vaak supersport motoren met jonge gastjes erop eruit gereden op bochtige wegen.
Dat is wel leuk, :) ze schamen zich als ze samen met mij voor het stoplicht staan.
Ik ben nu weer over op een supersport ducati 1098.
Wat een geluid, wat rijd en stuurt dat ding lekker.
Kan echt geen toermotor aan tippen.
Volgens mij ben ik aan mijn tweede jeugd begonnen maar zo lang als ik het leuk vind zal er bij mij geen toermotor meer in komen.
 
Motorbikes12.jpg

Dit is mijn nieuwe bankstel waar ik inmiddels al een jaartje van mag genieten.
Helaas zonder koelkast of magnetron maar wel met cruise control :] :] :]
 
Waarom zit er een stuur op zo'n ding? O ja, weet het al, bij het verschijnen van een bocht stop je, laat hem op de cylinders zakken en trekt hem dan aan het stuur de gewenste richting op })
 
Nog 2 weekies en dan is dit "bankstel" van mij.
Grappig al die goldwing topics. Blijkbaar levert het nogal wat allergieen op bij de (super)sporters. Is motor rijden niet iets wat je doet omdat je het leuk vind?

Mooie motor.... veel plezier ermee.

En dat allergische van de supersporter moet je maar gewoon zien als jaloezie. ;)
Inderdaad motorrijden doe je omdat je het leuk vind en wat voor motor maakt niets uit.

Mijn eerste was een CB400T uit 1978 endat ding reed circa 140 km/u
Maar ook dat was leuk, vooral in de bochten.

Elke motor heeft zijn charme, en de mijne is toevallige de mooiste :P
 
Laatst bewerkt:
Komt de matige verstandhouding ook niet voort uit de houding van een bepaald soort Goldwing rijders? }) })
Weinig Goldwing rijders zwaaien b.v. terug wanneer ik groet.

Ook wel verklaarbaar, natuurlijk. Was er niet ooit een voorzitter van de Goldwing club die voorstelde niet meer te zwaaien naar "niet Goldwing" rijders? Voorstel werd op een meting nog aangenomen ook, wanneer ik me goed herinner _O- _O-

Maakt mij verder niet uit, ik zwaaide naar elke motorrijder die ik tegenkom. Geen reactie? Ook best.

Dat zwaaien van mij wordt trouwens zo-wie-zo hard minder; er komen domweg teveel motorrijders

:W :W
 
Komt de matige verstandhouding ook niet voort uit de houding van een bepaald soort Goldwing rijders? }) })
Weinig Goldwing rijders zwaaien b.v. terug wanneer ik groet.

Ook wel verklaarbaar, natuurlijk. Was er niet ooit een voorzitter van de Goldwing club die voorstelde niet meer te zwaaien naar "niet Goldwing" rijders? Voorstel werd op een meting nog aangenomen ook, wanneer ik me goed herinner _O- _O-

Maakt mij verder niet uit, ik zwaaide naar elke motorrijder die ik tegenkom. Geen reactie? Ook best.

Dat zwaaien van mij wordt trouwens zo-wie-zo hard minder; er komen domweg teveel motorrijders

:W :W


Yep, krijg af en toe een "zwaai"-arm.
Maar ik zwaai dan ook naar alles wat met 2 wielen op de snelweg mag. Trouwens juist op de snelweg wordt minder gezwaaid. Zal wel komen omdat je op die supersporters altijd met 2 handen aan het stuur moet rijden als je boven 100 komt.

*O* *O* *O*
 
Heb ook de GL100 en 1200 Asp. gereden. Reed menig keer in een keer naar de costa Brava en kwam er vrij fit af. Doe dat maar eens na op een buikschuiver of shopper. Ik rij nu op een Virago en ga niet verder dan 100 km van huis, de rest met de auto of natuurlijk de trein.
 
daarom ben ik ook niet lid van de GW club :] .
Ik zwaai naar alle motorrijders ;)

Zwaaien is cool.. :P Vind altijd wel gezellig.. Maar in Duitsland doet het bijna niemand, als je daar op een zondagmiddag door de Eifel rijdt ga je denken dat iedere duitser een motor heeft.. :P
 
Ik heb zelf een GL 1000 Goldwing K3 gehad. helemaal naked. Ik ben toern enorm afgeknapt op de Gold-wing rijders die deze oer-goldwing (en mij als berijder geen blik waardig vonden). En zelfs Gold-Wing specialisten als Bikers Best in Renswoude lieten duidelijk merken dat ze mij geen "echte" goldwing rijder vonden. Ik vond mij K3 prachtig en vind het nog steeds een schitterende motor.
Uiteindelijk verkocht omdat ik er niet lekker op zat en na wat andere japanners uiteindelijk mijn droom-Ducati gekocht. En nooit meer over Gold Wings nagedacht.
Tot vorig jaar toen ik op de camping op Texel twee Golgwing gl 1500 rijders (met aanhanger) tegenkwam.
Als stil protest had ik meteen mij Ducati t-shirt en pet op gedaan.
Maar dit bleken echte liefhebbers. Uren konden ze praten over hun GW's en de motoren waren ook helemaal opgetuigd met Led-lampjes en weet ik wat allemaal.
We hebben samen menig biertje gedronken en een hele hoop lol gehad. Ik kon zonder problemen hun bankstel afkraken en zij deden dat met net zoveel plezier met mijn duc.
Onze (tikkeltje aangeschoten) conclusie was dat je eigen motor gewoon de beste is. Wat het ook is!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een GL 1000 Goldwing K3 gehad. helemaal naked. Ik ben toern enorm afgeknapt op de Gold-wing rijders die deze oer-goldwing (en mij als berijder geen blik waardig vonden). En zelfs Gold-Wing specialisten als Bikers Best in Renswoude lieten duidelijk merken dat ze mij geen "echte" goldwing rijder vonden. Ik vond mij K3 prachtig en vind het nog steeds een schitterende motor.
Uiteindelijk verkocht omdat ik er niet lekker op zat en na wat andere japanners uiteindelijk mijn droom-Ducati gekocht. En nooit meer over Gold Wings nagedacht.
Tot vorig jaar toen ik op de camping op Texel twee Golgwing gl 1500 rijders (met aanhanger) tegenkwam.
Als stil protest had ik meteen mij Ducati t-shirt en pet op gedaan.
Maar dit bleken echte liefhebbers. Uren konden ze praten over hun GW's en de motoren waren ook helemaal opgetuigd met Led-lampjes en weet ik wat allemaal.
We hebben samen menig biertje gedronken en een hele hoop lol gehad. Ik kon zonder problemen hun bankstel afkraken en zij deden dat met net zoveel plezier met mijn duc.
Onze (tikkeltje aangeschoten) conclusie was dat je eigen motor gewoon de beste is. Wat het ook is!

Reed zelf ook GL1000 en inderdaad op de GWCH treffens geen blik waardig, zelfs kwamen op treffens de meest opgesmukte wings in een gesloten aanhanger aan (anders werden deze vuil) en de bestuurders van soms big 4WD auto`s waren de snobs. Heb later een 1200Asp gekocht maar altijd spijt gehad dat ik de GL1000/K3 met kuip en koffers heb weggedaan voor 6000,= gulden toen deze GL1000 24 jaar oud was, de motor koste toen in 1978 nog geen 10.000,= gulden. Welke motor van 24 jaar oud gaat zo weinig in waarde achteruit. Rij nu Virago 750, omdat mijn huidige vrouw niet op een motor durft en ik dus geen buitenlandse trips meer maak en dan geen Wing meer nodig heb.
 
Laat oma er buiten ja :(

[me=Chef] haalt met 26 jaar... oh nee van het weekend 27 geworden, dus 27 jaar de gemiddelde leeftijd hier lekker omlaag met zijn GL1200 :)[/me]
 
Grappig jullie reacties :) ik smile er van.
Is ergens net als BMW Boxers, die ene haat het die andere houdt er van en de derde vind het prachtig als de andere maar gelukkig is.
gelukkig hebben wij alle verschillende smaken anders zouden wij nog op Jawa, MZ of iets anders rond rijden '(
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan