Daarom komt er geen circuit bij in Belgie!

ir_fuel

MF veteraan
17 mrt 2003
1.230
0
Gent
Dit komt van de website van de MAG in Belgie:

Beste goedmenende Maggers. Ik zal nu een update geven wat er werkelijk is. Behalve over centen. Je moet begrijpen dat mensen die kapitaal willen investeren in MAG (circuit) dit a) niet gratis doen, en b) daar zeer discreet over zijn, dus laat alle speculaties over wie er geld heeft weg.
Historiek:
- Na het debat vorig jaar heeft J-M Dedecker ( zelf absoluut geen motorrijder) aan mij gevraagd wat wij nu eigenlijk wilden. Volgens zijn opmerkingen zou dit niet zo moeilijk zijn.
- Politici kennende heb ik geantwoord dat ik het wel eens wilde zien.
- Naar mijjn verrassing maakte Senator Dedecker er wel degelijk werk van. Alleen was het niet zo simpel als hij gedacht had ( nog niet trouwens)
- Uiteindelijk heb ik hem op het spoor van het militair domein in Koksijde gezet.
- Hier heeft J-M Dedecker alle vergunningen voor ons rond gekregen, alles behalve de aanduiding door de Provinciale député van ruimtelijke ordening de Heer Patrck Van Geluwe (SPA)
-Deze persoon is reeds 10 maanden over tijd om de aanduidingen te doen.
- Omdat het huiswerk van J-M Dedecker en MAG zo goed was ( Het terrein heeft de beste criteria van heel Vlaanderen)heeft deze kastaar een ultieme truuk uit de hoed getoverd. Samen met hun coalitie SPA -CD&V hebben ze een bijkomende voorwaarde gezet. De kuststrook moet beschermd worden. Dus nu is het van "Sorry MAG, jullie hebben de beste plaats, maar daar mag het niet"
- De redenen om ons te boycotten zijn niet zeker, maar als ik zeg dat andere grondeigenaars hier bevoordeeld zullen worden ( lees de vriendjes) zal ik er zeker niet ver af zitten.
- Nu half April zou de definitieve aanwijzing van 2 plaatsen moeten gebeuren. Indien Koksijde er niet bij is zal MAG ; samen met J-M Dedecker, dit aanvechten bij de raad van state. Daar kopen wij wel niets mee, maar die andere profiteurs dan ook niet.

Dus bottom line: Als de naam Koksijde bij de laatste 2 zit zal MAG de kans krijgen om dit terrein uit te baten. Indien dit niet gebeurd kan ik alleen maar zeggen dat elke sportrijder die durft te stemmen op SPA en CD&V een onozelaar is. Hier in dit dossier in West-Vlaanderen kiezen deze partijen NIET voor de gewone rijder, wel voor sjoemelpolitiek uit de oude doos.

Theo Beeldens
Voorzitter MAG



Hier heb ik maar 1 ding op te zeggen : :r voor Van Geluwe
 
Als ik het goed begrijp, blokkeert die Van Geluwe de aanleg van een circuit op een daarvoor erg geschikt terrein, om zijn politieke vriendjes een plezier te doen??? |( Die vent mag van mij echt het gesticht in :r
 
Mensen die op de SPA stemmen zijn zowiezo idioten. Die kneuten hebben het eens zo vrije wegennet van België al helemaal naar de knoppen geholpen (en dan bedoel'k niet de putten in de weg maar allerlei maatregelen). En die VLD die nog redelijke standpunten heeft, huppelt de SPA al serieus achterna ongeacht of die de VLD standpunten wensen of tegengesteld.
Nu nog eens nieuws dat we niet op de CDV mogen stemmen? Haha, blijft niet veel meer over dan he.
 
klote politiek
dat circuit moet er gewoon komen, zou echt super zijn, ik ken de streek er een beetje.....
kunnen wij als forum daar niets aan doen, handtekeningen of zo????
:( :( :( :( :( :(
 
In Vlaanderen niet, maar in Dour komt er nu zeker eentje en da's toch redelijk in de buurt.. 8-)

http://www.jpcar.net/forum/viewtopic.php?p=318746

F62D6162.JPG
 
dit circuit ligt al jaren te vervallen in nyvel, ik heb er voor het laatst in 1995 op gereden vroeger reed hier f750 nog
full
 
hoe zit het eigenlijk met het circuit van Nijvel, is deze vrij te berijden? Ben best benieuwd...

Dit circuit is spijtig genoeg al zodanig vervallen dat veilig rijden niet meer mogelijk is. Het moet volledig 'gerestaureerd worden' met nieuw wegdek en een nieuwe infrastructuur. tenzij er het afgelopen jaar toch iets is veranderd, maar ik denk het niet.
 
Nijvel AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHhhh

sweet memories , ben der divesrse malen geweest als klein kind toen mijn pa daar moest racen
 
Beste moto-vrienden,


Wij lezen met veel aandacht dat de MAG kandidaat zou zijn voor de uitbating van het munitiedepot te Koksijde.

3 jaar geleden hebben wij ons ook reeds hiervoor kandidaat gesteld, bij het college van Koksijde.

Het zou prachtig zijn mocht er aan zee een circuit kunnen komen waar karters en motards zich kunnen uitleven in hun geliefde sport.

Of deze locatie de meest geschikte is, is natuurlijk een ander probleem.
Bijkomend stelt zich het probleem van de inrichtingskosten.
Door ons geschat op enkele 10-tallen miljoenen (ja BEFs).

Gezien wij al jarenlang, professioneel (wij zijn geen VZW) bezig zijn met de exploitatie van kartingbanen ( en mono-bike & super-motard) hopen wij in aanmerking te kunnen komen.
Wij baten nu trouwens deze zomer voor het derde opeenvolgende jaar een kartingpiste uit in Koksijde.

Elk gesprek met andere gegadigden is natuurlijk mogelijk.

Zo, daarmee weten jullie dat,
6 mei 2004.

Piet Ronsijn,
Joost Moreels,

Zaakvoerders Indoorkarting Aalst & Antwerpen.

NB Wie in Koksijde wil komen karten kan dat van 9/7 tot 31/8/2004.
www.gotokart.be
 
Ik las op dit topic over het verwaarloosde circuit van Nijvel dat volgens sommigen alleen een nieuw laagje asfalt nodig had.
Welnu, om een einde aan alle ilusies te maken, dat nieuwe laagje asfalt ligt er inmiddels maar niet meer met als doel er te racen.
Het oude circuit is tegenwoordig namelijk een industrie terrein.
In de periode dat het er verwaarloosd bijlag heb ik het zelf ook meerdere malen bezocht en er de nodige rondjes gereden.
Op mijn site http://groups.msn.com/Circuitsofthepast is een uitgebreide serie foto's te vinden die ik daar heb gemaakt plus een beschrijving van de geschiedenis en een ronde.

Herman.
 
Ik las op dit topic over het verwaarloosde circuit van Nijvel dat volgens sommigen alleen een nieuw laagje asfalt nodig had.
Welnu, om een einde aan alle ilusies te maken, dat nieuwe laagje asfalt ligt er inmiddels maar niet meer met als doel er te racen.
Het oude circuit is tegenwoordig namelijk een industrie terrein.
Klopt ja, ben er zelf nog een maand of 3 geleden effe gaan piepen. De industriezone was toen in volle aanbouw. Van het originele circuit blijft, op een paar stroken beton in de rimboe na, niet veel van over '(
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, blokkeert die Van Geluwe de aanleg van een circuit op een daarvoor erg geschikt terrein, om zijn politieke vriendjes een plezier te doen??? |( Die vent mag van mij echt het gesticht in :r

Nou gesticht, het is uiteindelijk de macht van het grote geld......
Eerlijk gezegd zou als ik er financieel beter van zou worden ook liever niet zien dat iemand anders het terrein exploiteerd.
Want dat gaat het geld niet naar mij toe.

Wel een goeie actie om de echte reden bloot te leggen rond Koksijde
 
Terug
Bovenaan Onderaan