Daarom rij je tweetakt


Het geluid van een opgevoerde en afgeragde schakelbrommer, vermogen van lik-me-vest-je, een motor die in oorlogstijd kan worden ingezet voor het maken van rookgordijnen en tevens voor chemische oorlogvoering kan worden ingzet, en eigenlijk gewoon zijn plaats moet kennen: in grasmaaiers en kettingzagen.

Hmm.

Klinkt goed?

})

:]

O-)

oh my, now i've done it...
 
Het geluid van een opgevoerde en afgeragde schakelbrommer, vermogen van lik-me-vest-je, een motor die in oorlogstijd kan worden ingezet voor het maken van rookgordijnen en tevens voor chemische oorlogvoering kan worden ingzet, en eigenlijk gewoon zijn plaats moet kennen: in grasmaaiers en kettingzagen.

Hmm.

Klinkt goed?

})

:]

O-)

oh my, now i've done it...


ik zie in het filmpje alleen maar redenen om niet 2 takt te rijden _O-

Godzijdank...
Ook bij motorrijders werkt die natuurlijke selectie ;)
 
ik wil even reageren op rob rd over het warm rijden mijn rgv begint pas lekker te lopen als hij warm begint worden maar,het ligt er ook aan hoe je weg rijdt.
mijn valt op als ik rustig warm rijdt loopt mijn motor beroert mijn gedachte gang is als je al zo lang motor rijdt dan voel je vanzelf dat de motor lekker begint te lopen.
koelwater temperatuur zegt niks dit is ook weersafhankelijk rijwind wil je de goede temperatuur gebruik dan olietempmeter.
 
't is pas leuk als je met je 47 jaar op een 24 jaar oude rd250lc en zxr uitremt en buitenom voorbij komt.. :P

goed, op het rechte eind daarna vliegt-ie weer om de oren, maar da's niet belangrijk...

Hahaha, lag dat aan die ZXR of aan de berijder??? *O*
:+
 
Op een heleboel racekanonnen zitten gewoon stumperds, ja toch?

RaceNemo, da's de reden waarom ik 'met gelegenheden' r40 door de benzine gooi.(zie avatar), mijn FII is van '89... 17 jaar
 
Laatst bewerkt:
Eider zijn Poison toch maar.
Yamaha RZ500 4 cil 2 stroke 120 PK 1985
Suzuki RG500 4 cil 2 stroke 100 PK 1985
Honda NS400R 3 cil 2 stroke 70 PK 1985
Honda CBX 1000 6 cil 4 stroke 100PK1978
MV Agusta F4 4 cil 4 stroke 160PK 2002
I like them all, but the biggest kick is on the GP replica's, just like a real one.
Moet wel zeggen dat de MV de snelste is in top snelheid en wegligging plus poser winner. :]
 
Ook 2 takt moet je warmrijden.

Advies voor veel Aprilia RS rijders is even opwarmen op de paddockstand.

Inhouden van je blok omdat je verder doortrekt dan hij door hetnog niet optimaal zijn van de temp/mengsmering = slecht voor je cylinder en zuiger .

Ik deed bij mijn CR500 een halve minuut met lichte toerenwissel.
Daarna 5 minuutjes rijden, en redelijk normaal, tot rustig, en hierna knallen. *O*

Wel sneller dan heel die bak olie onder je motor opwarmen. ;)
 
koelwater temperatuur zegt niks dit is ook weersafhankelijk rijwind wil je de goede temperatuur gebruik dan olietempmeter.
Wat lul jij nou?????????

't is tweetakt hoor. Versnellingsbak mag je koud gewoon volbelasten, t gaat om de zuigertemperatuur, die zal je nooit weten maar de koelvloeistoftemperatuurmeter (3 X WW) geeft een behoorlijke indicatie over de toestand van zuigers / cilinders
 
Terug
Bovenaan Onderaan