dacht ff lekker te rijden met open vizier

Ik had ooit een systeemhelm (schubert c1) Een wesp kwam tussen het vizier en de helmschaal in te zitten. Toen maja bijkwam begon ze in mijn helm te lopen. Ik hoorde dus steeds trip trip trip op mijn hoofd. Raar geluit trouwens. 2 keer gestopt om te kijken of er iets in mijn helm zat maar kon nix ontdekken. Toen ik stil stond bij een stoplicht zag ik maja opeens aan de binnenkant van mijn vizier lopen. Dan wil je heeeel snel je helm openmaken :D

Tijdje later had ik mijn helm (nieuwe ondertussen) op een kier staan en kwam er een beest (geen famili van Maja) tussen mijn wang en de helm klem te zitten. Was gelukkig geen steek beest maar sinds dien rij ik alleen nog maar met de helm dicht.

En een kraag die aansluit tot mijn helm. Ik ken ook verhalen van motor rijders die in hun nek gestoken zijn omdat er een maja tussen de jas en de helm kwam te zitten.
 
Ik reed laatst achter een andere motorrijder met het vizier open, spat er vanuit de achterband van de andere motorrijder een steentje die gelukkig net naast mijn oog komt! Dus voortaan vizier dicht!!!!
 
Ik probeer mn vizier wel zoveel mogelijk open te houden, hou wel van die wind door mn gezicht..

Heel irritant is het ook als zo'n rotvliegje zover komt dat ie bij je oorschelp zit, dan kan die daar rondbrommen/spartelen in de ruimte tussen je oor en de helm... dat is ECHT irritant :(
 
Ik heb een groot vizier waardoor 90% al afketst. O-)
Daarnaast ben ik brildragend dus nooit onbeschermd.
Maar inderdaad bij lage snelheid (tot rond de 50) open, tot 80 a 90 3/4 dicht en hogere snelheden helemaal dicht.
Want ik heb ook al is een snelle stop moeten maken omdat een bzzzzz in mijn oor zat :X
 
Ik heb een groot scherm waardoor 90% al afketst. O-)
Daarnaast ben ik brildragend dus nooit onbeschermd.
Maar inderdaad bij lage snelheid (tot rond de 50) open, tot 80 a 90 3/4 dicht en hogere snelheden helemaal dicht.
Want ik heb ook al is een snelle stop moeten maken omdat een bzzzzz in mijn oor zat :X

Sorry foutje wilde wat veranderen :r
 
ik heb m'n helm meestal helemaal dicht, of op een kiertje... alleen bij 50 km p/h en langzamer hou ik m'n vizier af en toe wel open :) Maar dan komen ze nog wel eens hard aan ;)
 
20558173-M.jpg

My Arai SZ/RamII helmet with built-in headset. I bought this helmet after 'the fly incident': I only wear full-face helmets when I go on long rides or in nasty weather, and I had a flip-up helmet for summer days. I was riding with the opened flip-up along a stream called Gein, when a fly zoomed underneath my sunglasses (which usually do a good job of keeping the debris away from my eyes) and ended up somewhere behind my eyeball. I could feel the insect wriggle, but I couldn't see it in my rearview-mirror, so I rode home and flushed it out with a syringe and lukewarm water. It was still alive when it reappeared... From that moment on I vowed never to ride without a visor again. I shelved the flip-up and bought the SZ. This is the RamII version, which incorporates the same ventilation of the Arai racing helmets and has a removable liner for easy cleaning.
 
Ik rij altijd met een bril. Op zonnige dagen met een zonnebril natuurlijk, en op koude grijze dagen dezelfde bril maar dan met gele/oranje glazen erin. En dan wel een bril die ook goed op je ogen aansluit.
Er zijn een hoop modellen met verwisselbare glazen, maar niet veel die echt goed op je gezicht aansluiten en die verdomde vliegen doen dan toch nog een kamikaze poging op je ogen B| Adidas heeft een verdomd goed sportmodel, perfect zicht, schuimrubber stripje aan de bovenkant en een setje extra glazen erbij.

En een klein vliegje in je oog als je aan het rijden bent valt nog wel mee.... een dikke brommert niet meer. Dat hoor je dan ook wel op je glazen---> KLETS!

In sommige states in de US is een helm niet verplicht, een zonnebril wel.
 
Ik rij altijd met dicht vizier, ben blind aan 1 oog dus als er een vliegje ozfo in mijn goede oog komt zie meteen niks meer '(

jeetje, als ik nu al rij met 1 oog dicht heb ik al moeite met inschatten, hoe krijg jij dat dan voor elkaar?? :?
 
Ik :] vaak in het begin (dus bij geringe snelheden, zeg maar tot 60/70 km/h) met het vizier open. als het harder gaat gaat het vizier bijna helemaal dicht. Er blijft altijd een klein kiertje openstaan.

Dit rijdt heerlijk (vind ik) en alleen als ik een keer onverhoopt in de regen :r :X :] gaat het vizier helemaal dicht.

Moet wel zeggen dat het voor mij makkelijk is omdat ik een 8-) (zonder zwart glas) draag en deze nodig heb tijdens het rijden :}

Dit houd de meeste wind (en dus ook vliegjes) uit je ogen :}
 
Met je kleppie open rijden is lekker wind in je gezicht effe wakker worden.
Maar als je dat een paar jaartjes doet slijten je oogjes aardig snel.
Al dat stof, zand en andere vuiligheid in de lucht schuurt aardig op je hoornvliezen dus ik draag gewoon meestal wel een brilletje met gewoon glas ofzo.
Ik heb m'n oogjes lief ik moet toch alles wel scherp blijven zien dus ik ben ben een aantal jaartjes gewoon begonnen met het dragen van een brilletje van gewoon glas of plastic neem nou de veiligheids bril die verstrekt word door de werkgever.
 
heb dat open vizier gedoe afgeleerd toen een tor oid een deuk in me hoofd vloog. Zo'n stinkende mazzel dat het niet me oog was. afentoe tijdens winterrijden nog wel eens een opgestoomd raam en dan doe ik m ff helemaal open, normaliter alleen een klein stukkie open zodat ,zeg maar, 'n vinger er net niet onder gaat
 
Niet doen, krijg je tranende ogen van (zeker bij 120 km/u, kspreek uit ervaring, dat klotevizier van die HJC FG-14 besloeg al bij het minste geringste).

Bij lage snelheden (tot 20 a 30 km/u kun je 't doen, dan is zo'n vliegje (of grote bij of hommel :) ) nog wel te pruimen, daarboven wordt 't zeuren...

Heb ook die helm, maar echt geen last van beslaan hoor.
 
hmm, ook 1x het gevoel mee mogen maken:

* je rijdt met een gangetje of 100
* ineens zie je een wesp voor je neus langsvliegen
* je vraagt je af hoe dat kan
* vliegt hij precies even hard, of...
* of....
* WHOOEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
* als de sodemieter vizier omhoog
* dat werkt niet, want dan krijg je 'm in je gezicht...
* noodstop
* nogmaals vizier omhoog....
* vriendelijk afscheid genomen... en dan...

WAUW, dat gevoel als je 'm weer kwijt bent... bijna net zo lekker als.... nou ja... :X

Moraal van dit verhaal: altijd vizier helemaal dicht!!!!
 
Ik heb een keer tijdens mijn rijlessen een vlieg in mijn oog gehad waardoor er een gaatje in mijn hoornvlies is ontstaan. Uiteindelijk is alles genezen maar hierdoor heb ik nog steeds 'floaters' in mijn oogvocht waardoor ik altijd een aantal puntjes door mijn gezichtsveld zie drijven. Dit is vooral vervelend bij egale vlakken. Sinds dien heb ik dus ook bijna altijd mijn vizier dicht (behalve als ik stapvoeds rijd).
 
ik heb geen vizier (draag een pot )
maar heb wel altijd een stevig gesloten zonnebril op en een doek voor m'n neus en mond langs.
dit na al enige aanvaringen met stevige insecten vol in gezicht
( het lijkt wel of die beesten van metaal zijn )
wel gebeurt het nog wel eens dat er een vliegje o.i.d. in m'n oor terecht komt
sta dan meestal vlot stil om deze te verwijderen.
 
Hallo,

bij stoplichten zet ik altijd m'n vizier even open. In de stad heb ik 'em half open en als ik sneller ga op buitenwegen en de grote weg en zo, dan doe ik m'n vizier altijd dicht. Laatst moest ik op een mooie dag helemaal naar Enschede vanuit Den haag. De weg was rustig, dus lekker gassen (160-180). De knallen waarmee insecten tegen je vizier komen waarschuwen me ervoor om vooral m'n vizier niet open te zetten, want als die insecten in je gezicht of in je oog komen. Vooral die harde wespen. Ik heb dus altijd m'n vizier op een heel klein kiertje open en in de winter altijd dicht bij hogere snelheden vanwege de kou. Ik heb jaren geleden eens een keer een muggenzwerm in m'n helm gekregen. Was ook geen pretje.

That's it.

Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan