daelim 125

gilled

Rookie
2 nov 2009
3
0
Hallo, ik ben van plan om me een 2dehandse daelim vt 125
te komen. Maar ik heb begot geen idee wat deze zou kosten.

De motor is van 2002 en heeft een 14.000 km´s, hij ziet er wel nog heel goed uit. Zijn vraagprijs ligt rond de 900 euro.

Ik heb nooit met een motor gereden en het is dus ook voorlopig de bedoeling om alles zo goedkoop mogelijk te houden...

Mensen die me zouden kunnen helpen, alvast bedankt
 
Tsja, het is volgens mij een Zuid Koreaans merk van motoren en scooters. Als ik zo even snel wat dingetjes google dan heb ik het idee dat het net wat beter is dan chinees spul. Maar, als je nog nooit met een motor heb gereden dan zou ik toch echt eerst eens les nemen bij een rijschool (ook als je in België of Duitsland woont). Het zou zonde zijn als je de motor door onkunde beschadigd of dat je er al snel achterkomt dat dit model echt niets voor je is.

Neem dus geen overhaaste beslissing.
 
ik raad dit echt NIET aan...

Voor 900 euro kun je ook wel andere leuke dingetjes vinden.

Chinees/Koreaanse scootertjes... :N niet doen.
 
Koop geen daelim....
Koop hem niet,

gooi liever je 900€ in vuilnisbak,
is veiliger voor jezelf.

daelim is echt geen degelijk merk
vriend van mij reed met zo'n daelim 125 chopper,
schroeven uit schakelpedaal vallen tijdens het rijden er uit,

ding zag er ook nog goed uit..
Mooi van ver maar ver van mooi...
 
Ik ben er nog niet echt veel tegengekomen goekoper dan 900euro. Maar aangezien het zo afgeraden wordt zal ik de daelim beter niet kopen.
Ik heb het wel meer voor da soort "chopper" motor´s maar ben toch niet van plan om rijlessen te volgen enzo want dat is dan wsl ook al direct 600 euro meer...
 
Praten we hier met een Belg, voor de duidelijkheid. Want dan zit je met de 11kw en 125cc regelgeving, right? Ik zou dan echt eens rondkijken of je niet wat anders kan vinden van bijvoorbeeld Honda of Yamaha wat in dat segment past.

En één lesje kost echt geen 600 euro, eerder een euro of 40/50. Het is echt wel zo veilig voor jezelf, je portemonnee en andere verkeersdeelnemers om eens een klein beetje les te krijgen. Voor je het weet rem je jezelf onderuit of doe je iets anders stoms wat heel makkelijk voorkomen had kunnen worden. Ik wil hierbij niet de schoolmeester uithangen maar gewoon je even iets op het hart drukken.

Als je in je omgeving fanatieke motorrijders hebt, ga eens een babbeltje met hen maken. Misschien willen zij je ook wel op weg helpen (met je eigen motorfiets).

Qua motorfiets, misschien is een Honda Rebel 125 te vinden. Dat is degelijk spul.

Zowaar al eentje voor je gevonden

Tweedehands allerlei - Zoekertjes.net
 
Laatst bewerkt:
het is idd wel beter dat ik minstens 1keer les volg, en tvalt nog mee van prijs dan...
Maar zo´n honda rebel ziet er ook wel goed uit, grotere kanshebber dus :p

En ik ben van Belgie ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan