DAF 400's zijspan

Ach als ik hem weg gebracht zou hebben dan was het ook in een dag klaar.
Dan is anderhalve week elke avond best langzaam. :P
Maar het heeft niet tegen gezeten.
Het wordt vanwege de lagere kosten wel een stuk leuker om ermee te rijden. *D
 
Ik ben niet zo tevreden over de lichtopbrengst van mijn koplamp. Vooral de reflector is versleten.
Ik weet niet waar de lamp vandaan komt, maar ik vind het ook niet erg om er iets anders in te knutselen. Het zou ook led mogen worden bijvoorbeeld.
Het gat is ongeveer 235 mm breed en 180 mm hoog.
Zouden er kant en klare armaturen bestaan wat hierin te maken is? Ik zie ooit van de streetfighter achtige voorkuipen met 2 projector achtige ronde lampen naast elkaar. Als dat goed licht geeft dan wil ik dat wel proberen. Ik weet alleen niet zo goed de termen waar ik op kan zoeken.
Wie weet raad?

Screenshot_20221122-221807-144.png


Op het glas staat trouwens Bosch 1 305 615 005.
Als ik die nieuw vind dan is dat ook goed, maar ik krijg hem niet direct gevonden.
 
Ik ben niet zo tevreden over de lichtopbrengst van mijn koplamp. Vooral de reflector is versleten.
Ik weet niet waar de lamp vandaan komt, maar ik vind het ook niet erg om er iets anders in te knutselen. Het zou ook led mogen worden bijvoorbeeld.
Het gat is ongeveer 235 mm breed en 180 mm hoog.
Zouden er kant en klare armaturen bestaan wat hierin te maken is? Ik zie ooit van de streetfighter achtige voorkuipen met 2 projector achtige ronde lampen naast elkaar. Als dat goed licht geeft dan wil ik dat wel proberen. Ik weet alleen niet zo goed de termen waar ik op kan zoeken.
Wie weet raad?

Bekijk bijlage 1824953

Op het glas staat trouwens Bosch 1 305 615 005.
Als ik die nieuw vind dan is dat ook goed, maar ik krijg hem niet direct gevonden.
Dat Bosch nummer lijkt van een Saab 99 te zijn.

 
Laatst bewerkt:
De lamp lijkt sprekend op die in mijn GS.

Als ik op de foto's moet schatten dan lijken die mij kleiner, zou je de buitenkant van het glas voor mij willen meten?
Ik denk dat de Corda er al was voordat de GS op de markt kwam, dus het is onwaarschijnlijk

Dat Bosch nummer lijkt van een Saab 99 te zijn.


qua model is het zeker in de richting :t. Ik vind zo snel nergens afmetingen.
En de mijne is zeker wel H4, al zou dat zelf geknutseld kunnen zijn. Ik zal vanavond kijken of dat ook op het glas staat.

Als je iets heel moderns wil:

€ 31,80 23%OFF | 7X6 Led Koplampen 6000K 280W 28000LM Running Turn Sinal Licht Hi-Lo Beam Voor Jeep Cherokee Xj wrangler Yj Voor Gmc/Ford

als de lichtopbrengst erop vooruit gaat dan is dit zeker een optie. Het ziet er wel wat hip uit.
Overigens heb ik geen stadslicht nodig, die zit op de zijkant van de kuip.

Ik had zelf meer zoiets in gedachte. Die zag ik toen ik GS koplampen aan het zoeken was, is van toeratech volgens de advertentie.

1669183006128.png
 
Wat ik bij mij guzzi gebruik voor fatsoenlijke lichtopbrengst met een oude reflector e.d. is een illegaal bolletje.... Kan je in de meeste autozaken halen, H4 80/100
de originele koplamp is technisch prima (pas vervangen) maar ik heb de opbrengst van die dingen altijd ronduit matig gevonden.
 
Wat ik bij mij guzzi gebruik voor fatsoenlijke lichtopbrengst met een oude reflector e.d. is een illegaal bolletje.... Kan je in de meeste autozaken halen, H4 80/100
de originele koplamp is technisch prima (pas vervangen) maar ik heb de opbrengst van die dingen altijd ronduit matig gevonden.

die stappen heb ik al doorlopen, verschillende "hoge" opbrengst bolletjes gebruikt. Philips blue vision en aanverwanten.

Ik wil nu een grotere stap maken in lichtopbrengst. Ik rij in de winter uitsluitend in het donker op de binnenwegen zonder lantaarnpalen dan vind ik goed licht wel fijn.
 
die stappen heb ik al doorlopen, verschillende "hoge" opbrengst bolletjes gebruikt. Philips blue vision en aanverwanten.

Ik wil nu een grotere stap maken in lichtopbrengst. Ik rij in de winter uitsluitend in het donker op de binnenwegen zonder lantaarnpalen dan vind ik goed licht wel fijn.
Wat 3wheel bedoelt is een rally lamp.
Dat geeft echt veel meer licht. En gaat bijna oneindig lang mee. Heb ik in al m'n motorfietsen zitten.
Je bedrading moet in goede staat zijn want het gebruikte vermogen is aanzienlijk meer. Met een kunststof reflector heeft het geen zin, die smelt gewoon. De reflector moet ook in goede staat zijn anders heeft het weinig zin.
 
Wat 3wheel bedoelt is een rally lamp.
Dat geeft echt veel meer licht. En gaat bijna oneindig lang mee. Heb ik in al m'n motorfietsen zitten.
Je bedrading moet in goede staat zijn want het gebruikte vermogen is aanzienlijk meer. Met een kunststof reflector heeft het geen zin, die smelt gewoon. De reflector moet ook in goede staat zijn anders heeft het weinig zin.

Ik weet dat hij die bedoelde, heb ik er ook in gehad. Zo 1 had ik ook altijd in mijn k100 zitten.
De reflector van de corda is te slecht. Verweerd en verroest.

Achter op de reflector staat meestal ook een nummer.

Ik ga kijken of ik iets vind. :t
 
De ga koplamp. Die van toeratech zal net zo groot zijn maar veul duurderder
 

Bijlagen

  • 16691996230851873321614615279427.jpg
    16691996230851873321614615279427.jpg
    230,6 KB · Weergaven: 13
een modern Xenon of Led lamp in je reflector stoppen is ook een optie natuurlijk (mits die reflector goed is). Worden niet zo heet als de 100W rally-lampen en de moderne LED H4 vervangers zijn echt behoorlijk goed. Ik heb zelfs in mijn Dnepr een vervanger zitten met koperen litze i.p.v. een ventilator en dat werkt prima..

Benno
 
K heb zelf deze maar dan in h7 en h1 uitvoering, prima spul en puist met licht. In de koplamp van jou heb je plek zat voor de ballast module, originele bedrading hoeft niet aangepast te worden. Lichtbundel is bijna hetzelfde(iets meer licht naar de zijkanten) als de originele lampen.
 
een modern Xenon of Led lamp in je reflector stoppen is ook een optie natuurlijk (mits die reflector goed is). Worden niet zo heet als de 100W rally-lampen en de moderne LED H4 vervangers zijn echt behoorlijk goed. Ik heb zelfs in mijn Dnepr een vervanger zitten met koperen litze i.p.v. een ventilator en dat werkt prima..

Benno

K heb zelf deze maar dan in h7 en h1 uitvoering, prima spul en puist met licht. In de koplamp van jou heb je plek zat voor de ballast module, originele bedrading hoeft niet aangepast te worden. Lichtbundel is bijna hetzelfde(iets meer licht naar de zijkanten) als de originele lampen.

Ik denk dat jullie eroverheen hebben gelezen dat de reflector (in mijn ogen) niet meer bruikbaar is. Dat is niet te compenseren met nog meer licht.

Overigens past zo'n model led lamp niet in mijn reflector. Ik heb een sluiting met een spiraalveer + ring en daarvoor zit het koelblok in de weg.
Wel bedankt voor de link, misschien in 1 van mijn andere voertuigen.
 
Een andere reflector moet toch te vinden zijn, (saab zoals je zelf zegt). Daarna een lamp upgrade met iets moderners en je bent een heel eind. Die sluiting moet een oplossing zijn, de versie LED zonder koelblok met litzes is vrij compact, heb ik ook in de K1200RS gehad en die heeft erg weinig ruimte achter de koplamp voor dit soort grappen. bij de Dnepr past het zelfs inclusief alle bedrading en tellers die daar standaard inzitten erbij.
 
Volvo zou logisch zijn gezien een ander deel van de contraptie ook Zweeds is maar ja, je weet het nooit met die gekke zijspanbouwers. Voor het zelfde geld stond er een total loss Saab op de oprit met twee goede koplampen..
 
1669241708590.png


Zoiets lijkt ook nog in de buurt te komen, ford tanus.
Ziter achter dat zwarte lijstje bij jou ook nog een stuk glas? Dat het buitencontour zeg maar wel rechthoekig is?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan