DAF 400's zijspan

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
13.983
5.465
Neerkant
Ik heb vandaag een zijspan aangeschaft. Het is een junak (uit polen)

ben van plan hem aan mijn GS750 te knopen, maar dit zal nog wel een paar weken duren denk ik.

foto's komen van de week wel een keertje
 
Ik heb vandaag een zijspan aangeschaft. Het is een junak (uit polen)

ben van plan hem aan mijn GS750 te knopen, maar dit zal nog wel een paar weken duren denk ik.

foto's komen van de week wel een keertje


Zo een??

full


Ik zit erover te denken om hem aan de GS 850 te knopen!
 
heb even een foto gemaakt van hoe hij nog in de auto ligt:
dsc01217ss5.jpg


zoals ik het zie is het wel dezelfde ja
 
helemaal goed.

eindelijk een span wat aan mijn financiele status kon voldoen.

nog wel wat werk aan maar dat komt wel goed, wordt toch een rat achtig iets.


hoeveel is zo'n ding eigenlijk ongeveer waard? dan weet ik of ik niet teveel heb betaald :+

is vrijwel compleet, behalve die aluminium rand bovenop en de zitting van stoeltje is kapot
 
Toen die Bak,van jou, voor de Keer op MP stond vroeg die 500,00 euro |(
Voor de mijne heb ik toen 150,00 euro betaald, compleet met Ruit en Zitting die moet alleen nieuw bekleed worden.
O ja, de Lampen ontbraken maar in Oostduitsland heb ik een paar oude Lampen op de Kop getikt!
 
zitting is bij mij ook kapot. ruit heb ik er niet bij, maar hoeft niet perse.

had jij ook onderstel erbij?

lampen heb ik niet, maar ik zet er wel wat universele op, hij hoeft van mij niet 100% op een Junak te lijken, ik vind gewoon het model wel aardig
 
ik wiel ook, staat ook op foto :)

maar mijn vering bestaat uit rubberen bandjes, schokbreker heb ik niet het idee dat dat erop hoord.

maar ik las er zelf wel een steuntje aan voor een achterveer van een motor, dat gaat wel goed komen.

denk dat ik er zondag aan ga beginnen
 
klopt, dat frame lag achter in mijn auto en staat derhalve niet op de foto. vond het niet belangrijk omdat je daaraan het model niet zo goed kan zien.

maar goed, vandaag overtollige scheuren en gaten dichtgelast en deukjes eruit geklopt. vind hem er wel weer goed genoeg uit zien, anders is hij dalijk nog te mooi voor mijn motor.
krijgt nog wel een nieuw kleurtje zwart trouwens.

plaatjes dan maar:
dsc01218ul3.jpg

dsc01219ru7.jpg

dsc01220ml5.jpg

dsc01221bc6.jpg


zoals je ziet is er wel degelijk een frame :+

mijn motor heb ik momenteel niet thuis staan, anders had ik hem er wel even langs gezet.

heb een paar vraagjes: is er een standaard afstand tussen de as van het zijspanwiel en de as van het achterwiel van de motor? en dan bedoel ik gezien over de lengte van de motor, niet de wielbasis.

en nog een vraagje voor meneer Bachus: weet jij toevallig hoeveel inch het zijspanwiel is? heb er namelijk geen band bij en heb geen idee hoe je dat moet meten. en zonder band zal niet zo confortabel zijn denk ik :)

oja, de motor waar hij aan komt te hangen:
dsc01032fr2.jpg
 
nu ik het zo zie is de neus van de bak van bachus toch iets smaller als de mijne.

weet niet of er verschillende modellen zijn geweest van Junak? (misschien is de mijne er niet eens eentje, kan ookal)
 
heb een paar vraagjes: is er een standaard afstand tussen de as van het zijspanwiel en de as van het achterwiel van de motor? en dan bedoel ik gezien over de lengte van de motor, niet de wielbasis.

dat is de voorloop.
dat moet minimaal het gewicht van de motor in centimeters zijn.
ik geef de voorkeur aan een centimeter of 30/35.
heel moderne spannen hebben een halve meter voorloop.
hoe meer voorloop, hoe stabieler bij hoge snelheid.
met minder voorloop wordt de combinatie wat wendbaarder.
 
nu ik het zo zie is de neus van de bak van bachus toch iets smaller als de mijne.

weet niet of er verschillende modellen zijn geweest van Junak? (misschien is de mijne er niet eens eentje, kan ookal)

Er zijn verschillende Bakken van Junak, zij zjijn gewoon naagebouwd van Steib.
Ik heb een ouder Model de Achterkant is ook anders, even kijken of ik de foto kan vinden.
 
full


Voor die Bandenmaat kijk ik morgen wel even :Y ik heb nu geen Zin meer om naar de Schuur te gaan :N
 
Laatst bewerkt:
maakt niet uit hoor, alvast bedankt iig.

de jouwe lijkt meer op een klomp dan de mijne :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan