Dagelijks gebruik

Hoe vaak gebruik jij een fiets

  • Elke dag. een dag niet gereden is een dag niet geleefd

    Stemmen: 23 22,1%
  • bijna elke dag

    Stemmen: 36 34,6%
  • Alleen in het weekend

    Stemmen: 10 9,6%
  • Heb een auto van de zaak maar als het ff kan.......

    Stemmen: 9 8,7%
  • Alleen als het lekker warm en droog is

    Stemmen: 13 12,5%
  • Kom alleen naar de TT op de fiets

    Stemmen: 0 0,0%
  • Heb geen eigen fiets

    Stemmen: 3 2,9%
  • Ben een Brikker, need I say more????

    Stemmen: 10 9,6%

  • Totaal aantal stemmers
    104

CB400F

de zwarte zwabberaar
Donateur
19 nov 2002
8.121
116
Velsen-Zuid
Hallo allemaal,

toen ik vanochtend opstapte vroeg ik me ineens af hoeveel mensen ook de motor als dagelijks vervoer gebruiken en hoeveel er alleen met mooi weer rijden, of zo af en toe. Dus ik dacht laat ik eens ff een poll daarvoor maken.
Ben benieuwd
:]
 
Voorlopig rij ik alleen met mooi weer. Maar dan gebruik ik \'m ook voor woon-werk en zo. De reden is dat ik nogal huiverig ben voor de pekel.
 
Uiteraard gestemd op brikker.
Maar rij gewoon af en toe. Als het lekker weer is; als ik zin heb; of als er iets motorgerelateerds te doen is.
 
Vind het persoonlijk jammer dat ik zo dichtbij m\'n werk woon dat het de moeite niet is om op de motor te gaan. Al je kleding aan/uit motor van het slot/op slot zetten kost me meer tijd dan 5 minuten op de fiets.

Zou het ab-so-luut niet erg vinden om een uur heen en een uur terug op de motor door te brengen :)
 
Ik heb geen brik, maar rij elke dag, zolang het niet glad is....
(veel poetsen, maar dat heb je er toch voor over...?)
 
Leuk topic...

Ik heb een auto en 2 motoren, een XJ 600 van 91 en een GSXR 750, net nieuw.
Als het weer het een klein beetje toelaat ga ik op de motor naar mijn werk, dus geen sneeuw, ijzel/gladheid of kouder dan -5 (want met 35km snelweg op de 44km vriezen m\'n pollen er dan af). Woon-werk doe ik met de XJ600, zo\'n 18-19,000km per jaar. De auto is als ik ergens netjes moet verschijnen, mensen meeneem, naar mijn vriendin ga of met haar op stap, zo\'n 6-7000km per jaar.

Overig is recreatief verkeer, of met een bestemming maar dan met mooi/redelijk weer, dat doe ik met de GSX-R en dat zijn er nog 10-15,000 per jaar. Bij mooi weer pak ik de Gixxer ook wel eens voor woon-werk, lekker binnendoor maar meestal niet. Afgelopen jaar iets van 4 of 5 keer slechts.

Dat ik de XJ heb is voor kostenbesparing en het feit dat ik de GSXR meer in ere kan houden door niet door de pekel, regen etc hoef te rijden. Niet dat ik er veel aan gehad heb want ik heb ze maar zo kort gehad, maar de bedoeling is goed ;) .

Grtzz HagaSan.
 
Rij doordeweeks woon werk, en af en toe plezier, en in weekend plezier, of als ik ergens heen moet :)
Of te wel echt elke dag... dat vind ik ook vervelende aan vakanties.. met vliegtuig enzo.. geen motor \ '(
 
Reed tot een paar jaar geleden winter en zomer. Ook woon - werk. Twee redenen om het niet meer te doen.
-financiele situatie helemaal in mijn nadeel veranderd.\ '( 5 liter diesel ipv 7 liter benzine per 100km + banden enz. scheelt toch wel wat op een jaar. 250x80=20.000km)
-was het toch wel zat om in de winter een hele ochtend te ontdooien voor ik weer gevoel in mijn vingers kreeg.
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 21 januari 2003 11:34 schreef Jef-ZRX het volgende:
Reed tot een paar jaar geleden winter en zomer. Ook woon - werk. Twee redenen om het niet meer te doen.
-financiele situatie helemaal in mijn nadeel veranderd.\ '( 5 liter diesel ipv 7 liter benzine + banden enz. scheelt toch wel wat op een jaar. 250x80=20.000km)
-was het toch wel zat om in de winter een hele ochtend te ontdooien voor ik weer gevoel in mijn vingers kreeg.
WATJE! ;)
 
elke dag woonwerk ook veel in de weekenden en dan geen ritjes van een half uurtje
maar gewoon een 300-500 km per rit

maak ongeveer 35-40k km per jaar met de motor
 
Ben nog hard aan het sparen voor een fiets... dus helaas moeten kiezen voor nog geen eigen fiets. \ '(

Momenteel woon en werk in nog in Delft, dus doe ik het nog gewoon met de fiets, maar binnenkort gaat iedereen die hier in Delft werkt naar het hoofdkantoor in hartje Den Haag, en dan ben ik wel van plan al het woon-werk verkeer met de motor te gaan doen. Ten eerste omdat daar geen parkeergelegenheid in de buurt is (buiten een loei dure parkeergarage), ten tweede omdat ik tijdens mijn studie tijd een gruwelijke hekel aan het openbaar vervoer heb gekregen en ten derde omdat het een ramp is om met de auto Den Haag binnen te komen in de file...

Lang leve de motor dus!!

Dus ben nu heel zuinig en spaar HEEL veel! :z
 
Ik rij nu in een auto van de zaak (dus lekker makkelijk en lekker goedkoop!) en tot een jaar of twee geleden reed ik nog s\'winters door maar nu niet. Het kost je teveel geld als je onderuit gaat (en dat is HEEL makkelijk!), laatste keer kost het zo\'n fl.5000 waarvan ik zelf fl. 1500 moest betalen! En ik hou zowiezo niet van koude weer. Nat vind ik niet erg maar koud en gladheid/sneeuw - nee dank je wel!

Als het zo\'n 10 graden is dan denk ik weer aan mijn geliefde motor en ga ik wel woon-werk en voor plezier rijden. Je komt in ieder geval met een glimlach op je gezicht je werk binnen :) (mits je geen flitsende agent ben tegengekomen :( )
 
Lijkt wel erg op je andere topic 8-)
Ik rij dus de hele week op de motor naar m\'n werk en als ik met een omweg weer naar huis kan, zal ik dat zeker niet laten. In het weekend ben ik er ook niet meer vanaf te slaan. Ga toch zeker minimaal een uurtje :]
 
Ik woon 5 minuten fietsen van m\'n werk, dus dat w-w verkeer zit er niet in. Tegen de tijd dat ik de motor uit de schuur heb en aangekleed ben, ben ik met de fiets al op het werk. Eerst had ik alleen een motor en werkte 40 km van huis, dus toen had ik einig keus (niet dat ik daar ook maar iets spijt van had). Maar nu ik ook een auto heb raak ik wel verwend, als het maar een beetje regent pak ik toch wel het blik als ik ergens naar toe moet wat te ver is voor de fiets (alles verder dan 10 min. fietsen). Ben ik toch wel een beetje een watje geworden |( :+
 
Zolang het niet glad is of sneeuwt rij ik in de rondte, regen en of kou intereseerd me niet maar onderuitgaan omdat het ergens op een viaduct of in een bocht in één keer glad is zie ik niet zitten! Daarvoor hou ik teveel van mn fietsje!
Voor de rest een dikke laag tectil erop en doorrijden! :]

[edit] Ik heb trouwens geen auto of ander vervoer, tenzij ik ergens een auto kan lenen van mn ouders of zo, wat ik dus heb gedaan met de gladheid van de afgelopen tijd! ;) [edit]
 
Ligt eraan.
Soms gebruik ik hem elke dag en soms staat ie een tijdje stil.
Met die pekel rotzooi laat ik hem liever staan.
Vanaf volgende week ga ik hem weer elke dag gebruiken om bij mijn stagebedrijf te komen of het weer of geen weer is.
 
Woon te dicht bij me werk voor de motor. Doe dit dan ook op de fiets, maar elke zaterdag gaat ik ff rijden. Meestal omdat ik dan wat verder van huis moet klusse, maar anders gewoon ff uitwaaien. Ook op de zondagen dus. :] :}
 
Een fiets bijna nooit :P maar m\'n motor iedere dag: woon-werk, a --> b en hobby 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan