Dagelijks gebruik

Hoe vaak gebruik jij een fiets

  • Elke dag. een dag niet gereden is een dag niet geleefd

    Stemmen: 23 22,1%
  • bijna elke dag

    Stemmen: 36 34,6%
  • Alleen in het weekend

    Stemmen: 10 9,6%
  • Heb een auto van de zaak maar als het ff kan.......

    Stemmen: 9 8,7%
  • Alleen als het lekker warm en droog is

    Stemmen: 13 12,5%
  • Kom alleen naar de TT op de fiets

    Stemmen: 0 0,0%
  • Heb geen eigen fiets

    Stemmen: 3 2,9%
  • Ben een Brikker, need I say more????

    Stemmen: 10 9,6%

  • Totaal aantal stemmers
    104
Nog maar 1 rit gepast, woon-werk, ik raakte zelfs te voet niet van mijn oprit naar de straat, een cm ondergekoelde regen, en de eerste 2km niet gestrooid |(
Anders elke dag erdoor, we wonen dicht bij de kust , en de periode van rechtop rijden is voorbij door de wind en de aankomende stormen , het is alsof ik een lange bocht neem van een km of 10 })
 
Ik gebruik mijn fiets (met trappers) elke dag bijv. om naar mijn werk te gaan (11 km) Zo heel af en toe pak ik de motorfiets om naar mijn werk te gaan om daarna even \"uit te waaien\" Nee, de motorfiets heb ik puur voor de fun. Meestal in de weekend voor een ritje op de zondag middag.

Op zondag morgen ga ik met de racefiets een kilometer of 60 met de club mee, beetje mijn conditie op peil houden zullen we maar zeggen.

Wil niet elke keer op de brommert, moet ook leuk blijven. Maar daar zullen de meningen over verschillen. Als je jong ben dan heb je relatief weinig verplichtingen, maar namate je ouder wordt dan worden de verplichtingen en verantwoordelijkheden groter en belangrijker. Ben benieuwd hoe lang de jonkies het nog zullen uithouden.
 
Ben nog hard aan het sparen voor een fiets... dus helaas moeten kiezen voor nog geen eigen fiets. \ '(

Momenteel woon en werk in nog in Delft, dus doe ik het nog gewoon met de fiets, maar binnenkort gaat iedereen die hier in Delft werkt naar het hoofdkantoor in hartje Den Haag, en dan ben ik wel van plan al het woon-werk verkeer met de motor te gaan doen. Ten eerste omdat daar geen parkeergelegenheid in de buurt is (buiten een loei dure parkeergarage), ten tweede omdat ik tijdens mijn studie tijd een gruwelijke hekel aan het openbaar vervoer heb gekregen en ten derde omdat het een ramp is om met de auto Den Haag binnen te komen in de file...

Lang leve de motor dus!!

Dus ben nu heel zuinig en spaar HEEL veel! :z


Moet je eens wat posten in gezocht en gevonden, maybe heeft iemand nog een fietsie voor je staan voor niet al te veel roepies.
Het is ff zoeken, maar dan lukt het meestal wel (ben zelf ook op die manier aan mijn eerste fietsie gekomen. hoeft niet meteen het meest nieuwe, snelle, mooiste te zijn toch. Eerst ff lekker rijden.
Suc6
 
gebruik motor voor woon/werk verkeer...ook in de winter, een kleine 450 km per week....beneden de -5 begint het toch wel koud te worden....bluuuhhh.....heb er wl iets op gevonden, heb 2 handkapjes van een ktm crosser gepakt en voor de stuur helften gezet ennn dat scheelt een hele bult, ziet er alleen niet uit maar dat boeit me niet zo.
maja `t is gelijk ook mn hobby en werk... :9
 
Een tijdje geleden met -8 op de thermometer gestapt naar mijn werk. Ik dacht dat mijn vingers er werkelijk van afvielen toen ik er was (half uur rijden). Verder lekker warm, maar die vingers...AU AU AU AU!!

Zolang het niet sneeuwt en er ligt geen pekel rijd ik woon - werk.


CAT
 
Alle dagen.....als gezin hebben we een auto en ik heb een motor, ook alle woon-werk verkeer. En ook voor m\'n werk op de motor als het ff kan :] keer 2 !!!
 
25% beweert elke dag te rijden en 30% bijna alke dag...
Hoe komt het dan dat ik bijna geen motos tegenkom op mijn tochten in de koude / regen :? ?
Soms rijd ik to 4 uur en dan kom ik er 2 tegen.
En \'s morgens al helemaal niet. Och ja soms een zwaantje.
Misschien komen hier enkel de echte, en blijven de zomerrijders hier weg.
 
25% beweert elke dag te rijden en 30% bijna alke dag...
Hoe komt het dan dat ik bijna geen motos tegenkom op mijn tochten in de koude / regen :? ?
Soms rijd ik to 4 uur en dan kom ik er 2 tegen.
En \'s morgens al helemaal niet. Och ja soms een zwaantje.
Misschien komen hier enkel de echte, en blijven de zomerrijders hier weg.

Dat is waar, kom er ook zelden 1 tegen. Kom elke ochtend een BMW en een soes tegen. Maar er moeten er toch meer zijn. Vandaar dit topic
 
Dat is waar, kom er ook zelden 1 tegen. Kom elke ochtend een BMW en een soes tegen. Maar er moeten er toch meer zijn. Vandaar dit topic
Waar rijden jullie dan? Ik kom dagelijks al gauw een 15 motorrijders tegen gok ik, en niet altijd dezelfde ook. Ik rij dagelijks van Tilburg naar Eindhoven, A58 af dus grotendeels. \'s Morgens in het donker let ik niet echt op andere motorrijders in tegengestelde rijrichting maar \'s middags zie je ze makkelijk.

Grtzz HagaSan.
 
Waar rijden jullie dan? Ik kom dagelijks al gauw een 15 motorrijders tegen gok ik, en niet altijd dezelfde ook. Ik rij dagelijks van Tilburg naar Eindhoven, A58 af dus grotendeels. \'s Morgens in het donker let ik niet echt op andere motorrijders in tegengestelde rijrichting maar \'s middags zie je ze makkelijk.

Grtzz HagaSan.

Ik rij dagelijks op de A9 in de richting van Badhoevedorp. Zijn wel een aantal motoren die de andere kant opgaan, maar rij altijd door de file dus ik heb geen tijd om te zien waar ze op rijden en of ik ze vaker zie.
 
Ik ben een echte weekendrijder :) Rijd wel bijna elk weekend van het vroege voorjaar tot in de herfst. Meestal pak ik op vrijdagavond, zaterdagavond of zondags op het einde van de middag de motor. Als het even kan als het lekker rustig is op de weg, zodat ik wat lekkere bochtjes kan pakken.

Waarom ik niet doordeweeks rijd? Omdat ik dan het motorrijden niet meer kan/wil betalen :P Rijd nu al bijna 15.000 km per jaar, als ik ook doordeweeks zou rijden zou ik al snel richting 20-25000 km gaan. Heb ook een geen zin in hele korte ritjes, meeste ritjes zitten tussen de 100 en 200 km.
 
Ik rijd ook iedere dag. De dagen dat je mij niet op de weg ziet zit ik ziek thuis.
En als het kwik onder nul schiet helpen inderdaad de beste handschoenen ook niet erg veel meer ( totdat je ze uitdoet en DAN gaat rijden :P ) maar ik rijd stug door.
Beetje tectylspray over het blok en hij kan tegen de pekel.
Setje nieuwe banden eronder ( zachte, BT010 ofzo ) en je hebt toch verrekes veel grip ook in de regen.
Fatsoenlijke kleding aan en van de koud en nattigheid merk je vrij weinig iets.

Nah mensen die zeggen dat je alleen in de zomer kunt rijden zijn in mijn ogen ECHTE watjes of ze hebben niet het geld (er voor over) om fatsoenlijke kleding aan te schaffen.

Ben zelfs vorige week donderdag gewoon puur voor de lol alweer in me leren pak geschoten (zonder thermo-ondergoed) en ff 200km door duitsland gejaagd.
 
Leef zelf met de instelling:
Weer of geen weer, altijd motor rij weer.
Dat ik nou een pak aan moet, maakt niet uit. Ik rijd nl. nooit zonder.


CB says [me] in de garage staat een motor veilig, maar daar is ie niet voor gemaakt[/me]
 
Simpel... Als de weg droog is. Ik wil alleen een blinkie bike :) Anders vind ik de funfactor ook te laag in verhouding tot de prijs die een ritje kost.
Ik hou ook kilometrage beetje in de gaten, zodat ik niet te belachelijk veel km\'s klok. Ik ga bij droog wegdek iedere dag met de brommert naar het werk, \'s avonds eten, pak aan, en nog eens een ritje van 150+ km knallen. Dan tikken de km\'s aardig aan. Te hard om de prijs van een SS niet te laten kelderen ;)
 
Als het even kan pak ik m\'n bike.
Stel daarbij wel een aantal eisen aan de weersomstandiheden.
Zoals géén regen,sneeuw,of pekel.
Heb twee jaar doorgereden onder elke omstandigheden,maar na nadere inspectie
heeft vooral het hoog pekelgehalte mijn doen besluiten er,indien de weg
s\'winters nat is haar met pijn in het hart te laten staan.
Het is toch altijd weer kicken zo\'n heerlijk ritje naar en van het werk.
Plus minnus een goeie 150kmetertjes fun,waar bij ik op de terugweg
vaak de rit nog wat verleng door een prachtige route te nemen,door
de pitoreske Noord-Hollandse dorpjes en polderwegen en vooral niet te vergeten
het stukje IJsselmeerdijk tussen Hoorn en Enkhuizen HEERLIJK wat kan een mens genieten. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan