Dagje CRT op Assen

Tr@x

MF veteraan
1 aug 2002
6.825
403
Zo, even een verslagje: Assen heeft op 5 mei Tr@x op bezoek gehad.

Goh, als je de boel bekijkt vanuit het rennerskwartier is het zowaar een heel acceptabele locatie: keurig mediacentre, nette toiletten, gezellig restaurant, dakterassen met uitzicht....toch wel heeeeeel anders dan aan de andere kant van de baan..met die modderige taluds en houten bankjes uit 1864... })

Heerlijk 4 sessies CRT gereden, 2 volledig met marshall ervoor, 2 met een flink deel vrij rijden.

Dag begint met uitleg over gedragsregels, veiligheid en video-instructie. Rijnummers worden uitgedeeld (mooi startnummer gekregen: 101) en transponders (voor tijdwaarneming) kunnen worden opgehaald.

Na afloop van introductie motor ophalen, transponder laten monteren en opstellen in parc-fermé. Vervolgens oordoppen in, helm op, leren overall goedtrekken, racehandschoenen aan en met kriebels in de maag wachten op de eerste meters op deze, voor mij helemaal nieuwe, baan.

baanop.jpg


Sessie 1: wennen, lijnen leren en concluderen dat de voorkant van de TRX behoorlijk instabiel is en dan de combinatie Mandeveen/Duikersloot vooral bij het uitkomen vreselijk listig is.... :o (bijna zandhappen....)

Direct na afloop van de sessie met de marshall (Danny Stoel, voormalig Aprillia-challenge kampioen en ss 600 rijder) mijn rijlijn door genoemde bochten besproken. Met zijn (bruikbare) tips op zak vervolgens naar de WP-bus om m'n vering te laten checken. Demping van de voorvering in de zwaarste stand en klaar zijn we weer.

Sessie 2: aanscherpen van de lijn, hogere snelheden aanhouden. Veranderingen aan de voorvork voelen goed, lekker stabiel in de bochten. Tip om Mandeveen/Duikersloot te benaderen als 2 afzonderlijke bochten blijkt perfect te werken en ik begin vertrouwen te krijgen in deze combinatie...

Na afloop van de sessie blijkt m'n achterband flink op te rullen waarop ik besluit voor en achter 0.3 bar uit m'n banden te laten.

Sessie 3: Eerst even lekker opwarmen en vervolgens gaat de marshall aan de kant en kan het gas erop. Ik duik bij de eerste bocht binnendoor bij de eerste rijder van onze groep op een Fazer 1000 en heb vrij baan. In de veronderstelling dat de rest van mijn groep me op de hielen zit (met een CB600f, RSV Mille, Fazer 1000 en R6) leg ik me toe op zo netjes mogelijk m'n lijnen te rijden en lekker laat te remmen. Binnen een ronde kom ik de eerste langzamere groepen tegen en kan het inhalen beginnen. Mijn TRX heeft veel te weinig snelheid op het rechte eind om mensen op topsnelheid te verschalken dus de enige remedie is uitremmen en binnen- of buitenom in de bocht er voorbij. Wel goed opletten aangezien er ook een paar zeer snelle types mij ondertussen willen inhalen. Zorgen dat iedereen voldoende ruimte op de baan heeft. Na 2 ronden staat het zweet op m'n rug en zit ik helemaal klem achter een R6 die zo door de bocht zwabbert dat ik er daar niet voorbij durf en vervolgens op de rechte stukken er als een kogel vandoor gaat. Bij de volgende bocht me weer naar het achterwiel remmen en er vervolgens weer niet langs komen.... B|
Na het afvlaggen van de sessie blijk ik de rest van mijn groep op achterstand te hebben gereden. Da's niet gek voor de motor met de minste PK's 8-)

net_terug.jpg


De slijtage op m'n achterband na deze sessie is toch wat aan de forse kant waarop ik in overleg met Danny besluit de veervoorspanning van de achterveer 1 klik te verhogen.

Sessie 4: De 4e sessie is de enige geklokte sessie van de dag dus er stond wat op het spel... ;) . Direct achter de marshall de baan op en maar proberen bij te blijven. Dat lukt de eerste 2 ronden totdat Danny echt gas geeft en binnen een halve ronde aan de horizon verdwijnt.... :-X
Dan toch maar weer concentreren op lijnen, laat remmen en vroeg accelereren. Achtervering voelt beter aan, motor laat zich heel lekker de bochten inleggen en loopt niet extreem wijd bij het wegtrekken uit de bocht. Veel te snel naar mijn smaak wappert de zwart/wit geblokte vlag alweer en moeten we de baan af.

blij.jpg


Bij de bekendmaking van de tijden blijk ik de eerstvolgende binnen mijn groep op 1.02 seconden gereden te hebben. Van de 40 deelnemers die gezamelijk in de baan waren heb bij dit eerste bezoek aan Assen de 12e tijd neergezet: 1.56.364, 120.068 km/h gemiddeld. Geen tijd om het ONK mee te winnen maar wel een tijd waar ik tevreden over ben.
Gezien het feit dat er zeker 8 of 9 race-geprepareerde motoren meereden (voor KNMV-cup of ZAC) blijk ik toch één van de snelste standaardmachines geweest te zijn....en met mijn 83 pk één van de minst vermogende! 8-)

Voor iedereen die wel eens gedacht heeft over een dagje circuitrijden: niet meer twijfelen, gewoon doen!

[me]Tr@x die zich een dagje heerlijk heeft uitgeleefd en die Assen een prachtige baan vindt. Om op te rijden![/me]
 
tr@x kan je die eerste foto ook online zetten in groter formaat ?

enne misschien had je het nog niet gezien maar ik heb nog even met mosselman staan praten waar midstar en jij ook bij stonden ;) wel al race klaar in parc ferme
 
Leuk verslagje. :)

Aanstaande maandag de 10e ga ik voor het eerst met m'n
nieuwe fiets voor het eerst op Assen rijden. :}
Ben benieuwd.
 
Ik heb met m'n Firestorm gereden op 1 mei in de ster was m'n "eerste" keer op een droog Assen en ik reed 1.47.3 vond het wel enorm hard gaan maar de tijd vond ik eigenlijk nog niet echt super in dezelfde sessie waren er mensen die 1.35 reden ;(
 
Leuk zo'n uitgebreid verslag te lezen.

Op 1 mei heb ik met de vrouwen-sessie gereden op Assen. Het was mijn eerste keer en ik vond het echt gaaf, behalve onze snelheid, die had zeker hoger gemogen! :(
Naderhand ben ik met een paar vriendinnen van me bij Vicky Gray (onze marshall) verhaal gaan halen. Ik krijg nog een reactie van haar per mail om ons weer op te vrolijken met een dagje circuitrijden op Zandvoort of iets dergelijks voor weinig.

Nu maar hopen dat Ad Kievit er nog mooie plaatjes van heeft kunnen schieten...

CAT
 
tr@x kan je die eerste foto ook online zetten in groter formaat ?

enne misschien had je het nog niet gezien maar ik heb nog even met mosselman staan praten waar midstar en jij ook bij stonden ;) wel al race klaar in parc ferme
Ben jij soms de achterste pitsteward van de drie op de foto? Ik heb 'm helaas niet groter, foto's zijn gemaakt met zo'n memorystick met lens. Betere foto's zitten nog in de pijplijn (op het rolletje...)maar of je daar opstaat...

Ik heb bij de WP-bus Midstar even begroet, mosselman heb ik niet als zodanig herkend. Er was overigens ook nog een 2e TRX (zonder koplamp en met een vent met een Triumph jas) maar dat was ik niet. (die reed namelijk veeeeeel langzamer.... }) )
 
Ben jij soms de achterste pitsteward van de drie op de foto? Ik heb 'm helaas niet groter, foto's zijn gemaakt met zo'n memorystick met lens. Betere foto's zitten nog in de pijplijn (op het rolletje...)maar of je daar opstaat...

Ik heb bij de WP-bus Midstar even begroet, mosselman heb ik niet als zodanig herkend. Er was overigens ook nog een 2e TRX (zonder koplamp en met een vent met een Triumph jas) maar dat was ik niet. (die reed namelijk veeeeeel langzamer.... }) )


yups dat ben ik ben ook de enige met het bomberjack model in de pitsstraat
 
Leuk verslagje. :)

Aanstaande maandag de 10e ga ik voor het eerst met m'n
nieuwe fiets voor het eerst op Assen rijden. :}
Ben benieuwd.


zorg dat je een sticker op de motor hebt zitten dan kan ik je herkennen als ik tenminste in de pitsstraat loop , kan ook zijn dat ik op post moet staan
 
yups dat ben ik ben ook de enige met het bomberjack model in de pitsstraat
Kijk, da's nou weer lollig...zo loop je pal langs elkaar heen zonder elkaar te herkennen. Mooi hè, dat internet... :+
 
Hmmm, gezien de kosten van zo'n CRT-dag weet ik nu al heel zeker dat ik er dan niet ben.... '( (alhoewel ik best zou willen...)

Volgende keer (want die komt er zeker) spreek ik je wel ff aan: "Jij bent gek!" Ontkennen heeft geen zin! ;)
 
Hmmm, gezien de kosten van zo'n CRT-dag weet ik nu al heel zeker dat ik er dan niet ben.... '( (alhoewel ik best zou willen...)

Volgende keer (want die komt er zeker) spreek ik je wel ff aan: "Jij bent gek!" Ontkennen heeft geen zin! ;)


ik ontken alles misschien in juni weer ;)
 
Héé Tr@x,

Kon m'n oom nog een beetje meekomen op z'n CB600F Hornet ?? :] :]
 
Héé Tr@x,

Kon m'n oom nog een beetje meekomen op z'n CB600F Hornet ?? :] :]
Ehhhhmmm, wil je het wenselijke antwoord of het eerlijke antwoord? O-)

Om heel eerlijk te zijn kon ik hem vorig jaar op Lelystad niet bijhouden maar in Assen kwam hij toch echt iets te kort. Hij was wel de "best of the rest" want hij wist de R6, de RSV Mille en de Fazer 1000 wel achter zich te houden.

Maar hij kan natuurlijk altijd een herkansing krijgen.... :+

Volgende keer moet jij natuurlijk ook mee, hè. Van dat klaverblad rijden leer je alleen maar bochten rechtsom...
 
Ehhhhmmm, wil je het wenselijke antwoord of het eerlijke antwoord? O-)

Om heel eerlijk te zijn kon ik hem vorig jaar op Lelystad niet bijhouden maar in Assen kwam hij toch echt iets te kort. Hij was wel de "best of the rest" want hij wist de R6, de RSV Mille en de Fazer 1000 wel achter zich te houden.

Maar hij kan natuurlijk altijd een herkansing krijgen.... :+

Volgende keer moet jij natuurlijk ook mee, hè. Van dat klaverblad rijden leer je alleen maar bochten rechtsom...

De Hornet is volgens mij ideaal voor Lelystad, een lekkere gooi en smijt fiets.
Op de lange rechte stukken komt ie wel wat tekort, al zegt het aantal PK's ook niet zoveel zoals ik in je verhaal las.
Lijkt me leuk om een keer mee te gaan naar zo'n circuitdag en eens een mooie linker bocht te pakken :9~

Kleef
 
De Hornet is volgens mij ideaal voor Lelystad, een lekkere gooi en smijt fiets.
Op de lange rechte stukken komt ie wel wat tekort, al zegt het aantal PK's ook niet zoveel zoals ik in je verhaal las.
Lijkt me leuk om een keer mee te gaan naar zo'n circuitdag en eens een mooie linker bocht te pakken :9~

Kleef
Een hoop PK's is makkelijk op het rechte eind maar laat remmen en vroeg op het gas doet ook een hele hoop. De truc is om lekker ontspannen en vloeiend je lijnen te rijden en je daar ook echt op te concentreren.

Met zo'n VTR moet je daar lekker kunnen boenderen! :9~ Heb je nog wel de originele uitlaten?

Mischien moet je je oom maar een beetje opjutten dat hij nodig weer naar het circuit moet... })
 
ik weet niet wie jij bent, maar ikke ben die dag ook aanwezig, en heb een stickert :P

@ Tr@x leuk verhaal , heb er steeds meer zin in!!
Met een sticker weet hij je wel te vinden...

Veel plezier!

[me]Tr@x die ook weer wil! '( [/me]
 
ik weet niet wie jij bent, maar ikke ben die dag ook aanwezig, en heb een stickert :P

@ Tr@x leuk verhaal , heb er steeds meer zin in!!

als ik in de pitsstraat loopt moet je maar naar een rode motor kijken in parc ferme, daar zet ik mijn motor tijdens crt dagen neer , en anders sta ik als er te weinig zijn ergens op baanpost

als je rijd zorg dan dat je je kenteken plaat er op hebt zitten met sticker dan kan ik je er zo tussen uit pikken ;)
 
Met zo'n VTR moet je daar lekker kunnen boenderen! :9~ Heb je nog wel de originele uitlaten?

Mischien moet je je oom maar een beetje opjutten dat hij nodig weer naar het circuit moet... })

Ik heb Titanium BOS dempers. De orginele dempers heb ik ook nog gehouden, ideaal voor eventuele circuitdagen.

Ik zal hem inderdaad een beetje opjutten dat ie nog maar een keer moet gaan ;)
 
erg leuk stukje om te lezen TR@X..!!
maarehhhh, wat had jij voor groepsgenoten..??? een RSV mille en R6 zijn bij uitstek fietsen die het daar goed moeten doen. en een tijd van rond de 2 minuten moet een stuk beter kunnen...ik ben benieuwd of mijn tijd ook geklokt gaat worden op 4 juli.

weet dat mijn broertje op een oude cbr600f jaaaren geleden rond de 1:40-1:45 zat.
maar er zit hier op het forum ook een rsv rijder (volgens mij Mille108) die 1:33:20 heeft gereden...dat is MEEEEEGGGGAAAA....

erg leuk die verslagen, krijg je veel zin in.
nadeel is dat die dagen zo duur zijn waardoor je er geen stuk of 5 per jaar kan doen...
 
erg leuk stukje om te lezen TR@X..!!
maarehhhh, wat had jij voor groepsgenoten..??? een RSV mille en R6 zijn bij uitstek fietsen die het daar goed moeten doen. en een tijd van rond de 2 minuten moet een stuk beter kunnen.
Tja, iedereen kan zo'n fiets kopen maar lang niet iedereen kan 'm temmen... ;)

Bovendien moet het ook een beetje meezitten met ander verkeer. In onze 3e sessie (nog achter de marshall) gingen we zo snel rond dat andere groepen door ons ingehaald werden. Deze groepen gingen, geleid door hun marshall, netjes aan de kant waardoor je gewoon lekker door kunt rijden. Onze marshall had als snelste ronde met ons erachter 1:46:nogwat op z'n laptimer staan. Maar ja, da's geen officiele tijd..... B|
 
als ik in de pitsstraat loopt moet je maar naar een rode motor kijken in parc ferme, daar zet ik mijn motor tijdens crt dagen neer , en anders sta ik als er te weinig zijn ergens op baanpost

als je rijd zorg dan dat je je kenteken plaat er op hebt zitten met sticker dan kan ik je er zo tussen uit pikken ;)
kenteken plaat blijft erop zitten, rest is een thundercat, met racekuip zwart/rood gespoten *D
ik zal zoeken naar een rode motor :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan