Dagje Nordschleife

Mijn voorkeur gaat uit naar:

  • Optie A, Zondag

    Stemmen: 4 26,7%
  • Optie B, Maandag

    Stemmen: 10 66,7%
  • Optie C, een andere datum...

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15

Bozzie

MF veteraan
5 jul 2005
2.668
1
NMGN
Nordschleife 2011

Beleef het mooiste, langste, meest veeleisende en meest bereden circuit ter wereld op je eigen twee-wieler. Rij zelf over de Nordschleife van de Nürburgring en ervaar de 73 bochten met 300m hoogteverschil!
Dit wereldwijd unieke circuit werd in 1927 voltooid en heeft de mensen altijd weten te boeien. Met je eigen motor over de Nordschleife van de Nürburgring rijden, is een bijzondere uitdaging. Het 20,8 km lange traject de baas worden, betekent dat je jouw rijvaardigheid en jezelf onder de zwaarste omstandigheden telkens opnieuw moet inschatten. Met € 24,- voor één ronde kan ook jij erbij zijn.

Voor de geïnteresseerde is er een keus....

A: 24-04-11 (zondag), waarschijnlijk druk op de baan, inc. spektakel! *O*
B: 25-04-11 (maandag), rustiger dan in het weekend, veiliger op de baan :]


Het is dus maandag de 25e geworden! :)
Let op! het kan aardig druk zijn ivm de "paas-drukte" op de wegen. ook zal het op de baan druk zijn. wees daarom ook extra alert zodat eenieder weer heel terug komt. :Y
Het is een aardige groep geworden, het lijstje hieronder is niet meer up-to-date, Ik verwacht een man of 15-20 :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]



Mocht het weer op deze dagen niet willen meewerken dan word het verzet naar een zonnige/droge dag 20+ graden 8-) :Y Op bovenstaande dagen is de "ring" geopend van 08.00 uur tot 19.00 uur.

Wat kan men op deze dag verwachten:

S'ochtends +/- 09.45 uur verzamelen bij de Anac in Nijmegen (energieweg 100), waarna omstreeks 10.00 uur een leuk ritje richting de eifel te wachten staat :Y
Ben nu een aantal keer naar de ring geweest en je moet met een "normale" snelheid rekenen op een reistijd van ongeveer 2 uurtjes. Kan sneller }) kan langzamer :] Net wat men wil :Y

Rond een uurtje of 13.00 uur verwacht ik dat iedereen er wel moet zijn om vervolgens helemaal legaal los te gaan op de ring }) :] })


PRIJZEN 2011:

1 ronde: 24,00 €

4 ronden: 89,00 €, incl. 10,00 € consumptiebon voor het Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk-ticket

15 ronden: 310,00 €, incl. 20,00 € consumptiebon voor het Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk-ticket

25 ronden: 470,00 €, incl. 30,00 € consumptiebon voor het Eifeldorf Grüne Hölle*, 1 ring°werk-ticket

Jaarkaart: 1350,00 €, incl. 100,00 € consumptiebon voor het Eifeldorf Grüne Hölle*, 2 ring°werk-tickets
*Uitbetaling in contanten is niet mogelijk
. BRON


Eind van de middag /begin van de avond weer terug (vliegen) naar Nederland })

Er gaan ook auto's mee, kijk de bestuurder(s) ff lief aan en misschien mag men dan zijn/haar spullen in het koekblik stoppen ;)

:W
full



De snelste en makkelijkste route vanuit Nijmegen. Je moet een knappe jongen zijn wil je verkeerd rijden aangezien de Nurburgring al heel vroeg staat aangegeven. Het overgrote deel is "autobahn" echter bestaan de laatste tientallen kilometers uit een mooi kronkelweggetje :]
full


* Voor de mensen die wel mee willen maar niet de baan op willen heb ik hier een linkje van diverse plaatsen om te gaan kijken. Onderaan deze link vind je een word bestand met een routebeschrijving naar de diverse kijk-plaatsen.

* Hier een filmpje van hoe het moet *O*

* En hier een stukje van hoe het niet moet :P

* Foto's van diverse fotografen op Nordschleife

* Het Nordschleife afspreek topic
 
Laatst bewerkt:
full

Nordschleife_Google_Earth.jpg


Kleding voorschriften:

For bikers, the deal is simple. The rules state only that 'full protective clothing' must be worn. Lots of bikers go out in Aerostitch-style jackets, so it doesn't need to be leathers, it just needs to be proper protective gear. Kevlar jeans would probably not be acceptable.
BRON
 
Laatst bewerkt:
Het gezelschap:

- Bozzie
- Djibber
- ABCman
- Jefta
- Jansuh
- MickeyRelic
- Hornet46
- Roelus
- NielsDerksen
- Ramontjesrad
 
Laatst bewerkt:
ik kom dan weliswaar niet uit Nijmegen, maar we kunnen misschien ergens afspreken. Ik heb zelf nog niet op de ring gereden, ben wel al vaker daar geweest (is voor mij dan ook niet zover).
In het weekend is het leuk om te kijken, omdat het dan drukker is, maar dan ga ik dus echt niet de baan op.
Door de week is het rustiger, dan zou ik wel eens de baan op willen.
 
als ik geen leer aan hoef ga ik zeker weten mee! (heb nog geen leren pak) ik heb dan gestemd om maandag.

@ Bozzie, je weet dat ik van hard hou, maar zal de eerste keer worden dat ik niet op de openbare weg rij dus een rustige dag heeft dan mijn voorkeur.
 
ik prefereer ook een rustige dag :Y Ben er een paar keer in het weekend geweest, op zich wel tof want je ziet echt de meest exclusieve wagens (ferrari's , lambo's etc.) , maar geef mij maar een rustigere baan :Y

Of je verplicht in het leer moet weet ik eigenlijk niet. Zul je HIER vast wel kunnen vinden ;)

En HIER de officiële "safety instructions".
:W
 
ik prefereer ook een rustige dag :Y Ben er een paar keer in het weekend geweest, op zich wel tof want je ziet echt de meest exclusieve wagens (ferrari's , lambo's etc.) , maar geef mij maar een rustigere baan :Y

Of je verplicht in het leer moet weet ik eigenlijk niet. Zul je HIER vast wel kunnen vinden ;)

En HIER de officiële "safety instructions".
:W

Net de hele site doorgespit en kwam alleen op het Duitstalige deel de volgende informatie tegen:

Info
Nordschleife
Das Befahren der Nürburgring-Nordschleife ist während der Öffnungszeiten für Touristenfahrten möglich. Informationen über die aktuelle Situation erhalten Sie im welcome°center am Nürburgring unter Tel.: 0 26 91 / 302 - 630 oder unter www.nuerburgring.de.

Es gelten die Vorschriften der StVO und der StVZO, die Allgemeinen Bedingungen für das Befahren des Nürburgrings sowie die Sicherheitshinweise. Nähere Informationen hierzu im Internet unter www.nuerburgring.de und an den Zufahrten zur Nordschleife.

Bitte beachten Sie, dass die Tickets nicht in der Nähe von Magnetfeldern gelagert werden sollte, da es zu einer Entladung und somit Entwertung kommen kann.

ACHTUNG!
Die Tickets - unabhängig vom Restrundenwert - verlieren zum 31.12. des Jahres ihrer Austellung automatisch ihre Gültigkeit!

Er wordt niet expliciet melding gemaakt van een dresscode voor motorrijders. Het belangrijkste is dat de StVO (wegenverkeerswet) geldt bij het rijden op de Ring. In de Algemene voorwaarden kan ik ook geen melding terugvinden van leder of textiel.

Heb je hier wat aan?

edit: kan vandeweek de reserveringslijn wel even bellen en vragen of ze nog eisen stellen aan de kleding


antwoord al gevonden in de instructievideo (vanaf 1:18):
- bikers have to wear complete protective clothing; including bikerboots, gloves and crashhelmet with visor.

- motorcyclist without protective clothing; that is wearing jeans, normal trousers, trainers or informal shoes will not be admitted.

Er is ook nog een deel over de technische staat van de motor. Zo is het niet toegestaan om met een motor te rijden die meer dan 95dB te rijden. Het kan zijn dat de politie de technische staat van een voertuig controleert (en toetst aan de duitse wegenverkeerswet (StVO))
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de info! is dat ook meteen weer duidelijk voor een ieder *O*

W.B de DB norm... totale onzin imho.... ik rijd er met openpijp }) en ben echt niet de enigste. Als je "normaal" doet bij de start dan word je er niet uitgepikt.... echter geef ik natuurlijk geen garantie's... bozzie heeft wel z'n DB-killer bij voor het geval dat...
 
Thanx voor de info! is dat ook meteen weer duidelijk voor een ieder *O*

W.B de DB norm... totale onzin imho.... ik rijd er met openpijp }) en ben echt niet de enigste. Als je "normaal" doet bij de start dan word je er niet uitgepikt.... echter geef ik natuurlijk geen garantie's... bozzie heeft wel z'n DB-killer bij voor het geval dat...

Dat open pijp verhaal is altijd lastig in Duitsland; het zijn en blijven regelneukers en vooral als het om "ruhezeit" en "lärmschutz" gaat zijn het net een stel bejaarden.
 
@ djibber, thnx! :-)

dan ben ik er dus zeker weten bij

@Bozzie, zet mij maar op de lijst als je me erbij wilt toestaan :)

k zie dat het al geschied is ;)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan