Dagje uit, helmen.

Gelukkig heb ik al die problemen niet meer,mijn gl1500 vrachtwagen kan ik zowat de hele huisraad in kwijt en koffers zijn onmogelijk zo te jatten.8-)
 
Whahaha. Dat doet me herinneren aan een weekendje met de Honda PC800 club. Even een bezienswaardigheid bekijken. Wij moeilijk doen, helm aan 't slotje, broek over de motor en jas maar gewoon meezeulen. Zij deded de kofferbak (JA, DE KOFFERBAK!) van de PC800 open en flikkerde gewoon voor 2 personen spullen achterin. Klep dicht, klaar. :+
 
Ik zat ook eens te kijken voor iets om mijn helm mee vast te zetten en kwam op het volgende uit:

1395371


1395374

Alleen als je ziet hoe dat vast zit, dan zou ik niet snel een helm van een behoorlijk bedrag eraan vast zetten. Het pinnetje schuif je in je helmsluiting, maar iedereen met een schaar of stanleymes knipt toch zo je helmsluiting door? Of in ieder geval de padding/kussens die aan de helmsluiting vast zitten?

Dan lijkt mij een goedkope fietsslot door je opening van je vizier toch degelijker.
 
Alleen als je ziet hoe dat vast zit, dan zou ik niet snel een helm van een behoorlijk bedrag eraan vast zetten. Het pinnetje schuif je in je helmsluiting, maar iedereen met een schaar of stanleymes knipt toch zo je helmsluiting door? Of in ieder geval de padding/kussens die aan de helmsluiting vast zitten?
Maar zonder sluiting heb je ook niet veel meer aan de helm zelf
 
:^

Zonder bandje is een helm onbruikbaar. Er is geen fabrikant die je zomaar een nieuw bandje gaat geven. Komt bij dat 't hoe dan ook een gebruikte helm is. Daar gaan mensen geen grof geld meer voor geven. Conclusie: niet interessant genoeg om te stelen, zelfs niet als 'ie nieuw 500 euro heeft gekost.
 
ik zou dat op een A4 schrijven, lamineren en op de koffers plakken of met een koordje
kunnen ze alsnog besluiten om er vanaf te zien
Klopt wel wat Mean-Machine typt,
Dingen zitten tegenwoordig stevig vast,
Je moet flink wat kracht zetten om het open te krijgen.
 
Tsja, als ze je spullen echt willen hebben zijn ze nergens veilig..
Als ik ergens lang parkeer heb ik meestal mijn koffer achterop, dan gaan de motor jas&broek in de koffer (past net), handschoenen/kol onder het zadel en de helm op de tank met een kabelslotje onder de kroonplaat door met een plastic zak (tegen regen en krassen) eroverheen.

park.jpeg


Als ik samen met mijn maat (sportmotor/geen bagagemogelijkheden) naar het circuit ga stop ik voor hem meest mijn Louis speedbag en een lange kabel (2m) in de koffer.

Hij gooit dan zn laarzen onderin die waterdichte zak en haalt de kabel door de mouw van zijn jas en door een broekspijp en propt alles in de zak, draait de zak dicht zodat alleen de kabel eruit komt en die klikt hij dan weer door zijn kettingslot, werkt prima en alles blijft droog :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan