Dagje uit, helmen.

Dort66

MF'er
22 dec 2016
33
6
Middag,
Wat hoen jullie met jullie spullen als jullie een dagje uitgaan, sleuren jullie alles, mee of laten jullie bv, de helmen achter bij de motor.
We willen een dagje naar diergaarde Blijdorp, dus vandaar deze vraag.
 
Staalkabeltje met een oogje aan beide zijden. Helm(en) aan de spiegel(s) en staalkabeltje erdoor rijgen, oogje aan het schijfremslot. Dan kan er geen regen in stromen en zit 'ie redelijk vast. Kans dat iemand er iets mee doet is sowieso vrij klein. Broek en handschoenen gewoon in koffers of over de motor heen. Schoenen moet je na het omkleden toch weer aan en een jas aan- of bij je houden is niet zo'n punt :)

Mijn ervaring met kluisjes is dat die vaak te krap zijn voor een motoroutfit en helm.
 
Staalkabeltje met een oogje aan beide zijden. Helm(en) aan de spiegel(s) en staalkabeltje erdoor rijgen, oogje aan het schijfremslot. Dan kan er geen regen in stromen en zit 'ie redelijk vast. Kans dat iemand er iets mee doet is sowieso vrij klein. Broek en handschoenen gewoon in koffers of over de motor heen. Schoenen moet je na het omkleden toch weer aan en een jas aan- of bij je houden is niet zo'n punt :)

Mijn ervaring met kluisjes is dat die vaak te krap zijn voor een motoroutfit en helm.
Ok, dank je voor de tip, maar da's dan een beste kabel, denk zo'n dikke meter.
 
Ik gebruik het reminder kabeltje van het schijfremslot er wel eens voor. Kun je bijvoorbeeld door mouw en/of broekspijp halen. Maakt wel uit wáár de motor dan staat. Helm inderdaad aan zo'n helmslotje of meenemen. Een combinatie met zo'n kluisje kan natuurlijk ook, zodat je met zo min mogelijk spullen sjouwt.
 
Helmen aan de ketting en jassen in de koffers
Broeken houden we aan :Y
Bij regen gaan de helmen in ook nog eens in een PMD zak (zijn zo lekker groot)
Of wij parkeren alles in de kluisjes (spoor) in iedere stad zijn ze te vinden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dank je voor de tip, maar da's dan een beste kabel, denk zo'n dikke meter.
Uit m'n hoofd is die van mij anderhalve is 2 meter. Ligt standaard onder m'n zadel. Een Abus Cobra 10/200 voor 13 euro bij de ANWB winkel gekocht.
1395073
 
Paar weken geleden een helmkabeltje met slotje gekocht bij Louis , normaal liet ik mijn helm gewoon op mijn motor hangen ( tenminste op motordingen )
Maar ik heb sinds kort een nieuwe helm en die wil ik graag houden dus daarom gaat ie op slot
F1B76CD4-B6EC-4D3F-B843-624E072F76EC.jpeg
 
Vroeger:
Jas aanhouden
Helm + Handschoenen & Laarzen in topkoffer.
Broek in pannier.

Tegenwoordig:
Helm + Handschoenen in Frunk (Lang leve de NC750).
Broek in pannier.

Jas en Laarzen aanhouden. (RevIt Discovery kan je prima mee lopen...)
 
Alles moet in een rugzakje, helm is altijd een probleem. Zo'n kabeltje ga ik ook echt eens proberen
 
TOPKOFFER!!!!

Zelfs een dagje naar het strand en alles mee.
Bij de strandovergang motor vooraan parkeren.

Badlaken, versnaperingen en ander spul eruit. Slippertjes aan, alles in de badtas.
Helm, handschoenen, laarzen, motorjas, motorjeans, alles in de koffer proppen. ('t kan net)
 
Vroeger:
Jas aanhouden
Helm + Handschoenen & Laarzen in topkoffer.
Broek in pannier.

Tegenwoordig:
Helm + Handschoenen in Frunk (Lang leve de NC750).
Broek in pannier.

Jas en Laarzen aanhouden. (RevIt Discovery kan je prima mee lopen...)

Honda NC met frunk +1, ;)

Alles in de frunk en topkoffer.. Als je kevlar broek aan hebt kan je gewoon weg zonder motorspullen rond te sjouwen.
 
TOPKOFFER!!!!

Zelfs een dagje naar het strand en alles mee.
Bij de strandovergang motor vooraan parkeren.

Badlaken, versnaperingen en ander spul eruit. Slippertjes aan, alles in de badtas.
Helm, handschoenen, laarzen, motorjas, motorjeans, alles in de koffer proppen. ('t kan net)
Thanks voor de tip.
 
Thanks voor de tip.
zorg wel dat de koffer niet alleen vast zit met een slotje aan het frame
ze klikken 'm er zo af en hebben meteen een tas voor de gejatte spullen ;)
mijn koffers zitten ook nog extra vast met een ketting/kabelslot
 
zorg wel dat de koffer niet alleen vast zit met een slotje aan het frame
ze klikken 'm er zo af en hebben meteen een tas voor de gejatte spullen ;)
mijn koffers zitten ook nog extra vast met een ketting/kabelslot
Pfff, snap wat je bedoelt, kan je eigenlijk niet eens, meer rustig een dagje weg gaan, zonder flinke maatregelen,
Heb wel 2 zijkoffers, maar zitten gewoon met een slotje vast
Zouden 4 waakhonden geen optie zijn dan.
 
_O-

Ik zou me er ook niet te druk om maken. Zó groot is de kans niet. Als je helemaal geen risico wilt lopen dan moet je lekker thuis blijven. ;)
 
Pfff, snap wat je bedoelt, kan je eigenlijk niet eens, meer rustig een dagje weg gaan, zonder flinke maatregelen,
Heb wel 2 zijkoffers, maar zitten gewoon met een slotje vast
Zouden 4 waakhonden geen optie zijn dan.
gewoon een kabel aan frame door de handgrepen en helm
als er dan nog gejat wordt dan heb ik er vrede mee
4 honden meenemen, dat word zo proppen in de koffers :+
 
zorg wel dat de koffer niet alleen vast zit met een slotje aan het frame
ze klikken 'm er zo af en hebben meteen een tas voor de gejatte spullen ;)
mijn koffers zitten ook nog extra vast met een ketting/kabelslot
Hoe klikken ze de koffer er dan af? Dat wordt dan wel flink breekwerk.
Dan is simpeler om er een beitel tussen de deksel te zetten. Maar dat kost stevig geweld.
Givi-koffer zit met slot vast aan het draagplateau. Zelfde slot als waar je ook de koffer mee open kan doen.
Wat wel (redelijk makkelijk) zou kunnen dat is dat ze het complete draagrek incl plateau met koffer en al eraf halen.
Tsja, dan houdt alles op!

Maar wat wil een ander dan met de inhoud?
Laarzen met een luchtje, helm altijd verkeerde maat en nooit 100% fris, een motorjack wat wrs niet gaat passen.
 
Hoe klikken ze de koffer er dan af? Dat wordt dan wel flink breekwerk.
Dan is simpeler om er een beitel tussen de deksel te zetten. Maar dat kost stevig geweld.
Givi-koffer zit met slot vast aan het draagplateau. Zelfde slot als waar je ook de koffer mee open kan doen.
Wat wel (redelijk makkelijk) zou kunnen dat is dat ze het complete draagrek incl plateau met koffer en al eraf halen.
Tsja, dan houdt alles op!

Maar wat wil een ander dan met de inhoud?
Laarzen met een luchtje, helm altijd verkeerde maat en nooit 100% fris, een motorjack wat wrs niet gaat passen.

ik zou dat op een A4 schrijven, lamineren en op de koffers plakken of met een koordje
kunnen ze alsnog besluiten om er vanaf te zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan