Dagteller Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX

janzzen1

Waar rook is is duur
7 feb 2007
305
52
Lobith
Beste mensen
Ik heb sinds dit weekend een Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX.
Geweldig ding en loopt fantastisch.
Maar nu het volgende, iedere keer als ik de motor uitzet springt de dagteller op 0. Er zit een 32 liter tank op dat ding maar het lampje gaat na 11 liter al branden... Daarom is het handig om een doorlopende dagteller te hebben. Ik heb de originele boekjes erbij, incl. handleiding maar hier kan ik niets op vinden.

Wie weet hoe ik dit kan instellen?
 
Dat zou doorgaans niet moeten gebeuren dat als je je motor uitzet, je tripmeter/dagteller gereset wordt. Het lijkt erop dat je dashboard bij het onderbreken van het contact, geheel zonder stroom komt te zitten, wat niet zou moeten. Als je je Stelvio geheel uitzet, blijft er dan een rood lampje op het dashboard flitsen om de minuut ofzo? Dat zou de immobilizer moeten zijn. Als die dat niet doet, zou je dashboard geen stroom meer krijgen.
 
Dat zou doorgaans niet moeten gebeuren dat als je je motor uitzet, je tripmeter/dagteller gereset wordt. Het lijkt erop dat je dashboard bij het onderbreken van het contact, geheel zonder stroom komt te zitten, wat niet zou moeten. Als je je Stelvio geheel uitzet, blijft er dan een rood lampje op het dashboard flitsen om de minuut ofzo? Dat zou de immobilizer moeten zijn. Als die dat niet doet, zou je dashboard geen stroom meer krijgen.
geen flitsje te zien....
 
Dan krijgt je dashboard naar alle waarschijnlijkheid geen voeding om "standby" te blijven en de tripmeterstand te onthouden waneer deze uit staat. Heeft de vorige eigenaar er iets tussen gebouwd of accessoires toegevoegd zoals handvatverwarming, USB aansluitingen of navigatie? Het kan zijn dat de dashboard voedingskabel gebuikt zou kunnen zijn of beschadigd is. Kortom, het zou niet zo mogen zijn. Als je de Stelvio via een motorzaak hebt, zou ik eerst daar maar mee contact opnemen, probleem voorleggen en ermee terug gaan.
 
Dan krijgt je dashboard naar alle waarschijnlijkheid geen voeding om "standby" te blijven en de tripmeterstand te onthouden waneer deze uit staat. Heeft de vorige eigenaar er iets tussen gebouwd of accessoires toegevoegd zoals handvatverwarming, USB aansluitingen of navigatie? Het kan zijn dat de dashboard voedingskabel gebuikt zou kunnen zijn of beschadigd is. Kortom, het zou niet zo mogen zijn. Als je de Stelvio via een motorzaak hebt, zou ik eerst daar maar mee contact opnemen, probleem voorleggen en ermee terug gaan.
telefoonoplader rechtstreeks op de accu, verder niets.
Ik meld het bij de verkoper.

Bedankt!
 
Idd jouw Stelvio is zo te horen niet origineel
Oudere modellen 19 liter tank en 3 blokjes
Reserve na 14 liter
Nieuwere modellen 32 liter en 5 blokjes
Ik heb laatst 20 liter getankt en nog weet ik niet of m’n reserve het doet

Dus of je hebt een nieuwere tank, of een ander Dashboard
 
Terug
Bovenaan Onderaan