Afgelopen zaterdag vertrokken voor drie dagen rond rijden in Duitsland samen met een vriend. Zaterdag en zondag veel gereden op prachtige wegen in het Thuringer Wald en maandag gingen we dan binnendoor naar huis.
Die maandag gaat het om half 2 mis met de motor van mijn medereiziger. Geen ongeluk, nee, gewoon een motor die niets meer doet. Dat was nu eenmaal een risico wanneer je in 3 dagen binnendoor 1800 km gaat rijden met een zzr600 uit 92 die je koopt voor 450 euro en waarvan de accu slecht is. Na 3,5 uur wachten stond hij op de sleepwagen, motor kon niet meer gemaakt worden dus hij werd naar een camping gebracht en ik kon naar huis. Nog 430 te gaan.
Wegens een umleitung moet ik nog 25 km binnendoor en kom ik eindelijk in de stad Göttingen waar ik de snelweg op kan. Hier kom ik in langzaam rijdend verkeer terecht, dus optrekken en weer remmen. Ik moet remmen voor mijn voorganger sta stil en ineens vlieg ik door de lucht. De BMW bestuurder achter mij was niet aan het opletten.
Achterkant van de motor is nu flink verbogen, uitlaat gedeukt en verbogen en wat schuifschade aan de achterremklauw en passagierssteun. Ik moest nog 400 km naar huis en na alles goed bekeken te hebben bleek er niks ernstigs kapot te zijn. Verlichting was in orde en achterwiel stond er nog recht in. Dus alsnog naar huis gereden en na een enorme onweersbui in Dortmund om half twaalf thuis aan gekomen.
Alles moet nu afgehandeld worden via mijn rechtsbijstandverzekering omdat het een Duitser betreft. Verwachting is dat dit 3 a 4 maanden gaat duren.
Nu mijn vraag: heeft er iemand ervaring met het bepalen van de dagwaarde van een oudere motor? Ooit ben ik begonnen met een sv650s met topkuip maar na een valpartij heb ik er een naked van gemaakt. Ook het rijwielgedeelte een flinke upgrade gegeven door het plaatsen van een r6 03-04 voorvork inclusief wiel en remmerij en een zx6r schokbreker. Destijds ook een andere teller geplaatst. Ik vraag me alleen heel erg af welke invloed dit heeft op de dagwaarde?
Die maandag gaat het om half 2 mis met de motor van mijn medereiziger. Geen ongeluk, nee, gewoon een motor die niets meer doet. Dat was nu eenmaal een risico wanneer je in 3 dagen binnendoor 1800 km gaat rijden met een zzr600 uit 92 die je koopt voor 450 euro en waarvan de accu slecht is. Na 3,5 uur wachten stond hij op de sleepwagen, motor kon niet meer gemaakt worden dus hij werd naar een camping gebracht en ik kon naar huis. Nog 430 te gaan.
Wegens een umleitung moet ik nog 25 km binnendoor en kom ik eindelijk in de stad Göttingen waar ik de snelweg op kan. Hier kom ik in langzaam rijdend verkeer terecht, dus optrekken en weer remmen. Ik moet remmen voor mijn voorganger sta stil en ineens vlieg ik door de lucht. De BMW bestuurder achter mij was niet aan het opletten.
Achterkant van de motor is nu flink verbogen, uitlaat gedeukt en verbogen en wat schuifschade aan de achterremklauw en passagierssteun. Ik moest nog 400 km naar huis en na alles goed bekeken te hebben bleek er niks ernstigs kapot te zijn. Verlichting was in orde en achterwiel stond er nog recht in. Dus alsnog naar huis gereden en na een enorme onweersbui in Dortmund om half twaalf thuis aan gekomen.
Alles moet nu afgehandeld worden via mijn rechtsbijstandverzekering omdat het een Duitser betreft. Verwachting is dat dit 3 a 4 maanden gaat duren.
Nu mijn vraag: heeft er iemand ervaring met het bepalen van de dagwaarde van een oudere motor? Ooit ben ik begonnen met een sv650s met topkuip maar na een valpartij heb ik er een naked van gemaakt. Ook het rijwielgedeelte een flinke upgrade gegeven door het plaatsen van een r6 03-04 voorvork inclusief wiel en remmerij en een zx6r schokbreker. Destijds ook een andere teller geplaatst. Ik vraag me alleen heel erg af welke invloed dit heeft op de dagwaarde?
Laatst bewerkt: