Dagwaarde aangepaste motor

Mij is door mijn tussenpersoon duidelijk gemaakt dat die kosten sowieso voor mij zijn. En hij als hij opgeknapt gaat worden zal ik dat zelf doen dus die kosten houd ik alvast rekening mee.
 
Mij is door mijn tussenpersoon duidelijk gemaakt dat die kosten sowieso voor mij zijn. En hij als hij opgeknapt gaat worden zal ik dat zelf doen dus die kosten houd ik alvast rekening mee.

Ik zit gewoon ff t denken hè... Maar dat zou toch raar zijn?
Doordat je aangereden bent heb je schade opgelopen. Omdat het niet jou schuld is, althans ga ik even vanuit van het verhaal, moet je de motor laten taxeren om een schadebedrag te bepalen. En dat 'bepalen' moet jij dan betalen... Omdat een ander jou aanrijdt... :? Die rekening zou ik zo doorsturen naar de tegenpartij. Als die opgelet had...
 
Als je hem niet van te voren hebt laten taxeren dan gana ze uit van het standaard model. Ik denk overigens dat dit in jou geval niet zo gek veel zal uitmaken.

Wel belangrijk is om van te voren af te spreken met de verzekeraar wie de taxatie kosten van de schade betaald. De verzekeraar vraagd namelijk om je motor bij een dealer neer te zetten. De schade expert bepaald dan samen met de dealer wat de reparatie gaat kosten. Het werk van de schade expert hoef je nooit te bepalen. Als de motor totalloss wordt verklaard heb je kans de de dealer jou een rekening gaat presenteren. Hij heeft namelijk wel werk verricht maar verdient niets aan de reparatie.
Ja dat was in mijn geval ook zo. Mocht 125 euro aftikken bij de MP.
Bij de tweede keer heb ik hem thuis laten brengen en is de "expert" (zelfde kerel als de eerste keer trouwens en nog steeds 0% meegaand) aan huis hier geweest en hoefde ik de dealer niet te betalen iig ;)

En idd zoals hierboven;
Het is een verhaalbare schade dus zet je rechtbijstand maar aan het werk
 
Laatst bewerkt:
En idd zoals hierboven;
Het is een verhaalbare schade dus zet je rechtbijstand maar aan het werk

Die wegen ook af wat de kosten wat de baten zijn op een sv650 uit 2001 met schade opgelopen in Duitsland. Er gaan wat briefjes heen en weer van een medewerker op kantoor naar de tegenpartij in het buitenland. Steken er hooguit 2-3 uur werk in. Dan gaat het de rechtsbijstandsverzekering te veel kosten en bloed de zaak dood. ;(
 
Je kunt de door jou extra aangebrachte aanpassingen weer terug origineel maken. Deze extra's worden niet meegenomen in de taxatie, de taxatie wordt gedaan op een originele motor.
In jouw geval zou je de voorvork + klauwen en je schokdemper kunnen vervangen voor de originele. Kun je een nieuwe SV kopen en daar de spullen op over zetten...
Ik heb 't ooit op dezelfde manier gedaan met mijn SV1000 die total-loss ging door een bezopen Pool. Nieuwere SV gekocht, alles overgeschroefd (Powercommander, voorvering, achterschokdemper, achterwiel, banden (waren zgan), stuurverhogers etc etc). Daarna is hij pas naar de opkoper gegaan.
 
Ik zit gewoon ff t denken hè... Maar dat zou toch raar zijn?
Doordat je aangereden bent heb je schade opgelopen. Omdat het niet jou schuld is, althans ga ik even vanuit van het verhaal, moet je de motor laten taxeren om een schadebedrag te bepalen. En dat 'bepalen' moet jij dan betalen... Omdat een ander jou aanrijdt... :? Die rekening zou ik zo doorsturen naar de tegenpartij. Als die opgelet had...

Heb in mijn leven 3x een aanrijding gehad buiten mijn schuld, en de taxateur gewoon thuis laten komen, hoef je niets voor te betalen
 
Terug
Bovenaan Onderaan