dagwaarde berekenen

nmgn

Die hard MF'er
23 okt 2005
335
0
Nijmegen
Hallo,
Ik ben vanmiddag aangereden door een auto. Ik stond stil op de weg, om links een straat in de slaan. Dit ging niet, omdat er een tegemoet komende auto aan kwam. Ineens was er een harde klap. Wat blijkt... een auto achter mij had me niet zien stil staan en is met 50 bij mij achterop gereden. De motor is onder mij uitgeschoten en ik ben naast mn motor terecht gekomen.
Ik heb zelf wonderbaarlijk helemaal niets, maar de motor echter wel.
Ik was nu benieuwd wat de dagwaarde van mn motor is, in verband met het eventueel total-loss verklaren.

Wie kan me helpen:
Yamaha XJ600S Diversion, ´96
44.000 op de teller

Alvast bedankt

Update...
De motor zal TL verklaard worden
 
Laatst bewerkt:
Klote voor je man. Gelukkig heb je zelf nix ;-)

Ik zie ze te koop staan voor 1600 - 2500.
Dus afhankelijk van de staat en eventuele accessoires moet je zelf maar even kijken waar in dat gebied je zit.
 
De dealer heeft zo'n mooi boekje liggen met alle waarden van alle motoren ongeacht kmstand volgens mij ;) Ze konden mij zo uit een lijstje opnoemen wat mijn motor nog waard was toen ik een proefrit ging maken op een andere motor en vroeg wat ik voor de mijne terug zou krijgen. Maargoed, met schade is het een ander verhaal.
 
Je verzekering heeft die boekjes ook.... Het beste is denk ik alleen om het even met de expert kort te sluiten die je motor ook zal bezichtigen i.v.m. taxatie schade.

Als ik je zo hoor over het ongeval zal hij wel total loss zijn.

Gelukkig heb jij niks man ! Zoiets kan veel vervelender aflopen.
 
Ik heb zeker geluk gehad.
De schade die ik momenteel heb gezien is:
De Topkuip,
windscherm,
spiegel,
voetsteun afgebroken,
carterspoiler,
deuk in tank,
uitlaatdemper, (deze is ook ontzet)
de as v/h voorwiel geschaafd,
kunstof kapje motorblok,
rempedaal geschaafd,
remhendel afgebroken,
stuurgewichtje geschaafd.

Volgens mij is dit de schade die ik nu kan zien.
Ik vrees dus dat ik er zelf een hele hoop moet gaan bijleggen en me dus een dure vakantie gaat worden.

Hoelang gaat de gehele procedure nu ongveer duren?
Ga vanmiddag bellen met mn verzekering over de gang van zaken...
 
De tegenpartij neemt alle schuld op zich en de tegemoetkomende auto is ook nog gestopt. deze wil eventueel ook nog getuigen. Daar zit ik dus wel goed mee.
Heb de motor eigenlijk wel heel hard nodig om me te verplaatsen.
Ben student en dit was mn vervoersmiddel.
 
haha, jah het kan echt een wheelie met een div.
morgen een afspraak maken met de motorzaak, want de verzekering komt langs om te kijken.
Ik hoop echt dat hij niet total-loss verklaard wordt, anders ga ik er waarschijnlijk een hoop bijleggen.

De voorkuip had al schade van een vorige val (vorige eigenaar) en had dit met een zwarte stift ingekleurd. Erg raar want de motor is geel, maja.
Heeft dit nog invloed op wat de motor waard is en op wat ik misschien terug krijg?
 
Heeft zeker invloed. De verzekering zal zeggen dat de waarde van DAT onderdeel niet gedaald is.
 
Ik hoop echt dat hij niet total-loss verklaard wordt, anders ga ik er waarschijnlijk een hoop bijleggen.
Dat maakt niets uit. Als hij niet TL is kost het ook nog steeds veel geld. Probeer overeen te komen dat je het wrak houdt en knap dat low budget op.
 
update:
aankomende dinsdag gaat de motor naar de motorzaak. Daar zal de schade bekeken worden, waarna ook de schadeexpert nog langs komt. Na dinsdag hoop ik dis meer te weten.
 
Dat maakt niets uit. Als hij niet TL is kost het ook nog steeds veel geld. Probeer overeen te komen dat je het wrak houdt en knap dat low budget op.
:^

Of verkoop het "wrak" aan mij als opknapper.
Rij jij weer wat nieuwers. :+ O-)


Want van de gebruikelijke opkopers moet je het niet hebben. |(
 
mijn vader heeft voor een jaar terug ook schade gerden met zijn inmiddels verkochte Diversion.
Hij had schade aan:
-topkuip
-linkerspiegel
-linkeruitlaat
-stepje
-stuur
-knipperlicht
-valbeugel

Allemaal maar kleine dingen maar de prijs voor het repareren kwam tog wel op ik geloof 1150 of 1250 euries.
Beste bedragen.

Nou was deze diversion uit 2001 en had weinig gelopen, dus TL was die niet verklaard.

Toch heel jammer van je Diversion.
Hoop dat ie snel gemaakt word of vergoed.

Ciao :W
 
dat is bestr wel positief nieuws...
Ik heb namelijk liever niet dat hij tl verklaard wordt. tijdens de reperatieperiode kan ik van de verzekering ook vervangend vervoer regelen, bij tl niet.

zelf was ik ook begonnen de motor op te knappen, met net een nieuwe kettingset en achterband, wielstriping.
 
Ik kom net van de dealer af en mn grootste angst is uitgekomen.
Hij zal TL verklaard worden. Ik baal er echt enorm van. Het is mijn schuld niet, maar toch zal ik er een hoop geld moeten bijleggen om weer motor te kunnen rijden.
Ik heb nu alleen nog de keus of ik voor de dagwaarde ga of dat ik de motor mag behouden met een klein schadebedrag.

Iemand interesse in een schade diversion? O-)
 
Ooit eens een soortgelijk geval met het koekblik; dagwaarde is wat een gele diversion met 44.000 km op de teller op dat moment bij de dealer kost, je moet nl. in staat zijn om nagenoeg dezelfde fiets weer te kopen! TL hoeft dus geen financieel verlies op te leveren tenzij deze volgehangen was met allerlei extra's.

DS
 
Terug
Bovenaan Onderaan