Dainese / Alpine Stars / Spidi / Yoko ??????

Twijfelaar2003

Die hard MF'er
27 apr 2003
333
0
Zoetermeer
Ik ben hard toe aan nieuwe motorkleding. Na jaren is m´n Rev´It outfit versleten. Eigenlijk zat het al nooit lekker, nu lijkt het wel of ik een te klein harnas aantrek.

Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren maar kan wel wat hulp gebruiken.

Van april tot oktober rijd ik regelmatig woon/werk waardoor ik denk dat leer afvalt. Het zal wel fantastisch rijden maar in Nederland is dat eigenlijk alleen zomers prettig (denk ik).

Ik kies dus voor textiel.

Welke merken zijn aanraders ?

Wat er kwalitatief goed uitziet is Spidi / Alpine Stars / Dainese / Yoko.

Vanaf volgende maand levert Spidi een overall voor € 799,= advies (zie foto maar dan in zwart). Ben je natuurlijk in 1 keer klaar. Losse jas en broek van Yoko kosten al gauw € 1000,=. Maar dan heb je ook wat.

Voordat ik een paar ribben uit m´n lijf laat verwijderen door m´n dealer graag wat tips enzo.

full
 
Ik rij `s winters al 2 jaar met een clover pak. en dat bevalt ook erg goed.
Watre en winddicht, losse thermo voering en losse regen voering, dus ook zomers lekker als je geen leren pak hebt.

1732_N_GRA.JPG


de broek en jas heten hydro als je het nog wilt weten.
 
En alle merken die je noemt zijn kwalitatief in orde.

Dat Spidi pak is natuurlijk wel ontzettend gaaf.
 
Ik rij `s winters al 2 jaar met een clover pak. en dat bevalt ook erg goed.
Watre en winddicht, losse thermo voering en losse regen voering, dus ook zomers lekker als je geen leren pak hebt.

(Afbeelding)

de broek en jas heten hydro als je het nog wilt weten.

Petsch, ziet er netjes uit. Ik hoorde dat een membraam (?) van goretex een must is. Vooral ´s zomers tocht dat lekker door. Is het in jouw Clover-tenue een beetje uit te houden bij + 25 graden ? Moeten we denk ik zomer 2003 maar niet als voorbeeld nemen ....
 
:) met zo'n pak kun je haast wel bij een of andere nucleaire reiniging-dienst 8-)

ziet er leuk uit, dat moet ik wel toegeven.. maar ik hou zelf niet zo van schoonmaken ;)
 
Ik heb een losse jas van spidi, heb er nog niet zo heel erg veel ervaring mee, maar de afwerking ziet er erg goed uit en bij mij is de pasvorm ook super. Hij is ook erg warm in de winter, met uitneembare binnenvoering, dus ik neem aan ook aangenaam in de zomer (maja zo lang rij ik nog niet en heb nog geen warme dagen meegemaakt met lessen)
 
Ik heb zelf weinig ervaring met textiel, mijn leren combi van dainese bevalt zeer goed, maar je hebt gelijk in de winter is dit geen optie.
Als het koud en nat wordt ga ik over op mijn Hein Gericke combi, maar dit red het niet wat comfort betreft(wel betaalbaar, voor een mooi weer rijder als ik)
Ik ben alleen niet zo´n fan van een overal, geef maar een combi.

Suc6 met je speurtocht naar de ideale outfit :)
 
ik heb een dainese broek en jas. ik heb geen heel pak gekozen omdat als ik ga rijden ook in steden of dorpen ff wat ga drinken. dan is het wel prettig als je je jas uit kan doen. ik ken eigenlijk alleen dainese dus van de anderen kan ik niets zeggen. kijk wat je wilt gaan doen, als je alleen maar gaat rijden en af en toe gaat stoppen bij een tankstation kan je een geheel pak nemen (denk ik).
 
Ik heb een textiel pak van revitt voor in de winter en op regenachtige dagen, zit heerlijk en lekker warm. Voor de zomer en de mooiere dagen heb ik spyke leren combi. Deze is, vind ik, echt perfect. Zit heerlijk en sluit goed aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan