Dainese halsbescherming aan helm... waar?

Hier ook een geïnteresseerde volger. Zeker ook omdat mijn arai helm behoorlijk gehorig is wat wellicht door zo een ding opgelost kan worden.
 
Nou ik wacht met spanning en zal in de tussentijd eens kijken of ik ruimte heb tussen mijn binnen- en buitenschaal... :)
 
Het zal helaas tot vanavond moeten wachten. Mijn tweede helm zat te strak en had geen tijd deze te verstellen.

Vanmiddag ga ik deze verstellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het vanavond ook wel uitpakken en proberen zodat ik er morgen mee naar mijn werk kan.
 
Ik ben ziek geweest met veretopte sinusen, dus op de motor is niet zo handig.

Deze zijn sinds vanochtend niet mwer verstopt dus ik doe vanavond even een testritje.

Dan komt vanavond ook meteen een "review".
 
Ik heb hier ook niet echt tijd voor vrijgemaakt.

Echter...! Ik heb pakketje vandaag mee naar het werk genomen en zal vanmiddag voor ik naar huis ga de boel aan mijn helm proberen te krijgen zodat ik er vanavond mee naar huis moet rijden.
 
Ik moet de whisper kit weghalen want anders kan ik deze er niet tussen steken. Ik heb een Shoei Qwest met whisper kit en die bevestig je op dezelfde manier.

Ik voel er weinig voor de whisperkit weg te halen om deze er vervolgens tussen te proppen.

Misschien dat ik het ooit eens doe, maar ik zit in een drukke fase waardoor een zaterdag of zondag waarop ik mij verveel niet echt aanstaande is.

Mocht iemand het willen overnemen dan komen wij er wellicht wel uit. Het is enkel nu net uit de verpakking gehaald om er achter te komen dat ik het niet "zo ff" in m'n helm krijg.

Het heeft mij de aanschafprijs plus verzendkosten plus douane centen gekost. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor, maar verwacht geen scheet en 3 knikkers. :o
 
Laatst bewerkt:
Ok, verslag over het product. Ik heb de meest complete versie gekocht (in het rood, want 5 extra pk).

Deze staat dus aangeschreven door hun als warm, winddicht en minder ruis.

Nou moet ik zeggen dat het monteren ervan me wel een tijdje heeft geduurt omdat het tussen de binnenvoering en de buitenschaal gestopt moet worden. Tevens heeft het flappen aan de achterkant die de helm in moeten om zo je hoofd er makkelijk in te kunnen stoppen en om het product op elke maat helm passend te krijgen. Helaas zijn deze flappen onhandig en lastig zonder dubbelvouwen onder je helm te krijgen.

Verder heeft het 2 andere flappen aan de achterkant, maar dan aan de onderzijde die aan elkaar vast klitten en onder je jas komen.

Bijgeleverd wordt ook een aantal stukken klittenband met plaksel in het geval het niet tussen de binnenkussens en de buitenschaal blijft zitten (er zit rondom het product de stoffen kant van de klittenband).

Goed, dat het er in willen zetten. Tijd om mijn helm op te zetten. Zit prima, niet te lastig behalve die achterste flappen. Aan de voorkant zit nog een flap die open en dicht geklit kan worden om het makkelijker te maken om je helm op te zetten.

Hij gaat prima onder mijn jas, alleen merk ik wel dat de voorste flap niet geheel afsluit en een klein gaatje maakt door een bolling aan de bovenkant. Dit komt waarschijnlijk door de spitse vorm van mijn helm (Airoh) en zal waarschijnlijk niet zo erg zijn met een rondere helm.

Tijd om even te rijden (eindelijk _O-)

Al rijdend zonder oordoppen merk ik dat mijn nek vrijwel geen last heeft van wind en kou. Mijn oren horen tevens dat er een verschil in windruis is. Helaas vermindert dit het windruis voornamelijk van voren, en als je het schuin krijgt hoor je minder verschil. Overigens hoor ik pas storend windruis boven de 115 kilometer per uur! Wel 10 a 15 kilometer per uur meer dan zonder.

Weet je nog dat gaatje door de bolling? Boven de 110 kilometer per uur voel ik mijn baard lichtelijk trillen door een klein beetje wind die er doorheen komt.

Qua waterafstotend heb ik nog niks te melden omdat het niet regende.

Mijn advies: blijf oordoppen gebruiken, is wel een leuk product, maar om er dan nog 20 euro bij te leggen door de douane... Tja... En het is nog iets te veel moeite om op en af te doen, maarja, als het echt koud is neem ik er de tijd wel voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat Jan bedoeld en alle hierboven genoemde cols zijn het niet.
Als je de helm afzette bleef deze als een zak zonder bodem aan de helm zitten.
Pre Internet artikel misschien oude motor blaadjes advertenties bekijken?
Kan me voorstellen dat er bij dainese niemand meer werkt die dit nog kent.

Precies Erik!
Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd en heb een goede Lookwell windstopper col gekocht.
Deze zit tot iets onder m'n mond, onder de helmband.

Bedankt voor jullie reacties!
 
Precies Erik!
Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd en heb een goede Lookwell windstopper col gekocht.
Deze zit tot iets onder m'n mond, onder de helmband.

Bedankt voor jullie reacties!
Door dit topic heb ik vandaag bij Termaat ook een GC windstopper-col gekocht.
Ik heb niet snel koud, maar soms door snijdend koude wind op je hals toch geen fijn gevoel. Vanmiddag was deze col eigenlijk niet nodig bij dit mooie weer, maar ik heb 'm na aankoop toch gelijk maar aan gehouden. Toen het donker werd, en ook frisser was het wel een prima comfortabel gevoel.
Fijn ding voor lage temperaturen. Goede aankoop! :t
 
Laatst bewerkt:
Maar waarom wil je dit eigenlijk weer terug Jan?

Dit was een perfecte oplossing tegen kou en wind.
Helm op, pak dichtritsen, klaar.

Er zal toch niet iets met Soef gebeurd zijn? Ik maak me onderhand zorgen.

Dank voor je bezorgdheid! :t Heb 2 maanden van intensief klussen achter de rug, waardoor er weinig tijd was voor 'andere dingen'... ;)


Vandaag ook weer lekker gereden. Heb een nieuwe thermo-overall, en dat maakt 't wel weer behaaglijk rijden!

Ik heb deze col van Lookwell:
€19,- bij MotorkledingDumpdag. veel waar voor je geld!
4932_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan