Dainese halsbescherming aan helm... waar?

SoeF!

MF veteraan
1 feb 2003
2.812
5
Randje achterhoek
Vroeger (je weet wel...) had ik een Windstopper halsbescherming die aan de helm vastzat.
Die drukte je dan met een aantal 'lippen' tussen de voering en de schaal vd helm.
Aan de voorkant sloot je 'm met 2 ritsen.
Merk was Dainese...
Ik ben er vrijwel zeker van dat ze inmiddels niet meer in de handel zijn, want ik kan ze nergens op het web nog terugvinden...
Weet iemand waar ik er nog één kan scoren, of heeft iemand nog zo'n ding liggen?
Ik zou er zeer mee geholpen zijn!

Gr, Jan
 
Vroeger (je weet wel...) had ik een Windstopper halsbescherming die aan de helm vastzat.
Die drukte je dan met een aantal 'lippen' tussen de voering en de schaal vd helm.
Aan de voorkant sloot je 'm met 2 ritsen.
Merk was Dainese...
Ik ben er vrijwel zeker van dat ze inmiddels niet meer in de handel zijn, want ik kan ze nergens op het web nog terugvinden...
Weet iemand waar ik er nog één kan scoren, of heeft iemand nog zo'n ding liggen?
Ik zou er zeer mee geholpen zijn!

Gr, Jan
Heb wel een die je over je hoofd (is geen muts maar echt puur voor de als) trekt.
Endan deels onder de jas stopt. Misschien is dat een optie?
 
Heb wel een die je over je hoofd (is geen muts maar echt puur voor de als) trekt.
Endan deels onder de jas stopt. Misschien is dat een optie?

@Stefan, nee, die heb ik wel...
Het is echt een windstopper die aan je helm vast blijft zitten.

@Riccardo: Ik snap dat je hier op komt: Gezien m'n avatar. *D
Ik heb hiervoor een tijdje offroad gereden, dus ik ken ze wel!
Maargoed, dit is dus niet wat ik zoek.

Thanx anyway!
 
Vroeger (je weet wel...) had ik een Windstopper halsbescherming die aan de helm vastzat.
Die drukte je dan met een aantal 'lippen' tussen de voering en de schaal vd helm.
Aan de voorkant sloot je 'm met 2 ritsen.
Merk was Dainese...
Ik ben er vrijwel zeker van dat ze inmiddels niet meer in de handel zijn, want ik kan ze nergens op het web nog terugvinden...
Weet iemand waar ik er nog één kan scoren, of heeft iemand nog zo'n ding liggen?
Ik zou er zeer mee geholpen zijn!

Gr, Jan


Kennisgeving voor omleiding

Iets in deze geest, bedoel je?


Of meer zoiets?
Kennisgeving voor omleiding
 
Ik heb zelf deze gekocht. De Macna windcollar.
macna-windcollars-macna-windcollar-black-101-30.jpg


Niet helemaal hetzelfde, maar ongeveer wel hetzelfde principe denk ik, namelijk de onderkant van de helm afdekken tegen de wind.

Ik heb er vandaag mee gereden voor het eerst en het werkt goed. Ik zit alleen nog te bedenken of het wel goed blijft aangezien ik de bijbehorende jas niet heb en deze dus "los" om mijn hals \ nek zit. Je sluit het met klittenband en ik hoop dat deze op den duur niet slechter wordt waardoor die los kan gaan. Dan is die weg namelijk.

Daar moet ik nog iets op gaan verzinnen. Een speldje vind ik een slecht idee wanneer ik in doom scenario's denk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf deze gekocht. De Macna windcollar.
[afbeelding]

Niet helemaal hetzelfde, maar ongeveer wel hetzelfde principe denk ik, namelijk de onderkant van de helm afdekken tegen de wind.

Ik heb er vandaag mee gereden voor het eerst en het werkt goed. Ik zit alleen nog te bedenken of het wel goed blijft aangezien ik de bijbehorende jas niet heb en deze dus "los" om mijn hals \ nek zit. Je sluit het met klittenband en ik hoop dat deze op den duur niet slechter wordt waardoor die los kan gaan. Dan is die weg namelijk.

Daar moet ik nog iets op gaan verzinnen. Een speldje vind ik een slecht idee wanneer ik in doom scenario's denk.

In de onderhoek een drukknoop zetten.
Maar hij zit dus niet deels onder de kraag van je jas?
 
Dat is inderdaad een goede oplossing wellicht.

Ik draag het over mijn "normale" windstopper die je helm in gaat (zoals de voorbeelden in dit topic).

Ik draag het eigenlijk puur om te rijwind langs de helm te geleiden en niet zo zeer om de kou tegen te houden. Daarvoor heb ik zo'n ding welke onder de jas zit en half over mijn hoofd gaat (de standaard windstopper zeg maar).

Ik gebruik het als een soort "spoiler" die de wind langs de onderkant van helm laat gaan zodat deze de helm niet in kan.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat Jan bedoeld en alle hierboven genoemde cols zijn het niet.
Als je de helm afzette bleef deze als een zak zonder bodem aan de helm zitten.
Pre Internet artikel misschien oude motor blaadjes advertenties bekijken?
Kan me voorstellen dat er bij dainese niemand meer werkt die dit nog kent.
 
Die 1e en laatste lijken mij klote hoewel de eerste wel erg lijkt op hetgeen wat de TS zoekt. Een verschil wat ik zie is dat de TS zoekt naar 1 die in de helm zit en deze zitten aan de buitekant van de helm waardoor ze nat blijven als het geregend heeft.

Die 2e is wel een hele chique windstopper! Die ga ik bestellen! :}

Misschien is dat ook wel wat de TS zoekt zie ik nu op Ebay ( met wat meer foto's).

The Original Quiet Rider Helmet Skirt - Reduce Helmet Noise & Increase Comfort | eBay

Met rits zodat je makkelijker de helm op en af kan doen en het zit ook in de helm!

Lekker bezig Riccardo! :t
 
Laatst bewerkt:
Er zal toch niet iets met Soef gebeurd zijn? Ik maak me onderhand zorgen.
 
Die 1e en laatste lijken mij klote hoewel de eerste wel erg lijkt op hetgeen wat de TS zoekt. Een verschil wat ik zie is dat de TS zoekt naar 1 die in de helm zit en deze zitten aan de buitekant van de helm waardoor ze nat blijven als het geregend heeft.

Die 2e is wel een hele chique windstopper! Die ga ik bestellen! :}

Misschien is dat ook wel wat de TS zoekt zie ik nu op Ebay ( met wat meer foto's).

The Original Quiet Rider Helmet Skirt - Reduce Helmet Noise & Increase Comfort | eBay

Met rits zodat je makkelijker de helm op en af kan doen en het zit ook in de helm!

Lekker bezig Riccardo! :t

Besteld?
 
Heeft iemand dat ding van Ebay al binnen?

Ik heb de Macna windcollar gekocht maar die helpt bij mij ongeveer 0,0. Ik was dus benieuwd hoe die van Ebay bevalt...?
 
Ik heb hem binnen, maar nog niet uitgepakt.

Inmiddels heb ik mijn helm en kraag e.d. zo goed dat het onnodig is. _O-

Ik ga het nog wel proberen. Wellicht van de week :)
 
Ik heb hem binnen en gemonteerd. Past helaas niet op mijn hjc omdat er geen ruimte tussen de binnen en buitenschaal zit om hem in te stoppen. Wel gemonteerd op de Airoh. Ik ga het vanavond uitproberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan