dainese of spyke

Puil

MF'er
21 okt 2004
224
0
Bocholtz
Daag mensen!

Ik ben voor een leren combi aan het kijken maar kan gen keuze maken tussen een spyke of een dainese! Nu wou ik eens vragen of iemand mij kan helpen! misschien hebben jullie goede of juist slechte ervaringen met een pak! Het enige verschil wat ik vond was de prijs want de dainese was 200 euries duurder en ze zaten allebij naar mijn gevoel lekker! Zijn er nog meer dingen waar je echt op moet letten als je een leren pak koopt?

Alvast bedank

Groeten Paul
 
Het zijn beiden prima combi's, ik zou zeggen koop lekker wat het beste zit en zo te lezen doen ze het beiden. Koop dan degene die je het mooist vind. Bij mij was de prijs die deed beslissen :+
 
Hb nog een spyke te koop voor je,...nieuw en ongebruikt
maat 56 merk spyke type droit zie foto 500 euro
Mocht je interresse hebben mail me dan ffe

gr Haya

full
 
ik weet niet wanneer je ermee wilt rijden maar ik rij nu meet een geperforeerde spike is zeker als het warm is erug lekker, let op dat het pak niet te groot is. Altijd een maatje kleiner passen dan je denkt dat past.
 
Bij Spyke heb je dacht ik :? standard harde scheenbeschermers enof harde onderarm bescherming er in zitten? kweenie of dat bij Dainese ook zo is. Maar het viel mij iig op bij spyke.
 
Ik heb een dainese pak en dat bevalt mij echt super, bescherming over hele onderarm en hele scheenbeen en tevens een super pasvorm.
Ik rij er nu tweejaar mee rond en alles is nog perfect,het pak heb ik op de beurs in Utrecht gekocht bij SAFE afgeprijst van 1295,-euri voor 695,- Euri misschien het wachten tot feb. waard.
Gr ZXRKEES
 
Ik heb een spyke pak. Inderdaad, scheenbeschermers en onderarmbeschermers zitten erin. Zit goed, ben er tevreden over. Maar denk dat ze allebei wel goed zijn.
 
dainese heeft er standaard scheen en onderarmprotectoren inzitten en alles zit ook lekker en op de goeie plek
niet voor niets rijdt de halve motoGP ermee rond
Ik zou de dainese pakken (heb ik zelf ook trouwens)
 
dainese heeft er standaard scheen en onderarmprotectoren inzitten en alles zit ook lekker en op de goeie plek
niet voor niets rijdt de halve motoGP ermee rond
Ik zou de dainese pakken (heb ik zelf ook trouwens)


uh zou dat niet te maken hebben met sponsoring en zo :z (ik heb zelf zelf ook een dainese pak :+ )
 
dainese heeft er standaard scheen en onderarmprotectoren inzitten en alles zit ook lekker en op de goeie plek
niet voor niets rijdt de halve motoGP ermee rond
Ik zou de dainese pakken (heb ik zelf ook trouwens)

ze drinken ook allemaal uit een red bull beker maar ik durf te wedden dat dat drankje er niet in zit ;)
 
Hb nog een spyke te koop voor je,...nieuw en ongebruikt
maat 56 merk spyke type droit zie foto 500 euro
Mocht je interresse hebben mail me dan ffe

gr Haya

(Afbeelding)


500euro's..... en nog steeds geen serieuze gegadigden.???
Man ik zou hem zelf houden. Het is maar dat het mijn maat niet is. En ik heb er al twee. Anders wist ik het wel.
 
ze drinken ook allemaal uit een red bull beker maar ik durf te wedden dat dat drankje er niet in zit ;)

En dan nog maar te zwijgen over die Lorenzo die altijd met een lolly in z'n b#k op het podium moet staan B|


Als beide pakken even lekker zitten dan zou ik een keuze maken op:

1. afwerking (naden!)
2. perforatie
3. prijs

Alle topmerken hebben tegenwoordig goede protectie op de gewrichten en schenen maar je moet er wel apart een rugprotector bij kopen (aanrader!!).
 
dainese heeft er standaard scheen en onderarmprotectoren inzitten en alles zit ook lekker en op de goeie plek
niet voor niets rijdt de halve motoGP ermee rond
Ik zou de dainese pakken (heb ik zelf ook trouwens)

En de andere helft heeft Spyke :+
 
Beste Paul , het zijn beide mooie merken , ik heb zelf alleen ervaring met eendelige overalls.
Ik denk dat het niet zo zeer een zaak is van welke is de beste maar welke zit
mij goed. Ik zelf heb alleen ervaring met Dainese,het zijn zeer mooie pakken met een zeer extreme pasvorm , het blijven net als Spyke italiaanse produkten die van
orgine ontworpen zijn voor italiaanse posturen. Die zijn over het algemeen kleiner
dan de onze. Wat dit soort merken dan doen om langere maten te creeren is dan ook de maat groter te maken dus dan heb je vaak de keus tussen te kort maar de goede maat of de goede lengte maar te ruim.
Ik heb veel pakken gepast en mijn ervaring is dat een te kort pak een drama is.
Als je je rug protector er bij in stopt en je ligt plaat op je motor , ben je bezig je zelf te wurgen, en het is ook lastig om je knie naar buiten te draaien wat ook zorgt voor concentratie verlies bij het aanremmen.
Mijn tip is dan ook om rustig de tijd te nemen veel merken te passen.
En let op! Het is niet altijd mogelijk om Italiaanse pakken in Nederland te repareren na een crash.dus moeten ze opgestuurd worden naar de fabriek en als je dan geluk hebt heb je hem einde seizoen weer terug.
Denk eens aan een maatpak , b.v. MJK zit als gegoten in je eigen kleuronterp
en is snel te repereren. Veel sucses, groeten van Frank
 
Lastige Keus??

Zeker mee eens zowel Spyke als Dainese hebben een naam vwb kwaliteit.
Ik zelf doe mijn naam eer aan door in een Spyke pak te rijden.
Zowel een combi RC-1 als racesuit Vertor in bezit.
De combi voor het fijnere werk en ds suit voor het grovere
Spyke zit over het algemeen "kleiner""wat mij wel ten goede komt.
Houd wel rekening mee dat bij aankoop van een pak het meteen niet lekker moet zitten. Tijdens de te maken km's gaat het beter naar je lichaam en houding zitten. Dit geldt met name voor een overall.
Spyke heeft harde scheenbeschermers....rekening houden hoe het zit in je laars.
Ook heeft het de schouderprotectors op de voering vast met klitband, dit vereenvoudigd het evt. verplaatsen van de prots.

Eerder gemeld; Losse Rugprotector ( Spidi Airback :} )
Rekening meehouden dat het ook later past als de standaard foamprotector verwijderd is.

Laat ff weten welke keus je gemaakt hebt met picie.

Su6 & greetz,
SPyke
 
MJK !!!dainesse is vallen en weer een nieuwe kopen,bagger spul heel mooi qua looks maar geen kwaliteit ,
spyke is al weer een heel stuk beter kan me een crash van henry v gerestein op de nurburg ring herrinneren in de juniorstock pfff volgas 6 eraf (gsxr600),kop over kont en hij had alleen maar wat kneuzingen.dankzij zn spyke !
Zelf heb ik ALLE vertrouwen in MJK twee maal mee gevallen (1x highsider met 150+)en het pak kan gewoon nog weer een siezoen mee ,t kost wat maar als je eenmaal een goed maatpak hebt en je dondert er niet al te vaak af heb je er minstens 10 jaar plezier van .
 
ik heb ook een spyke,maatje 54,terwijl ik hiervoor een lookwell had,maatje 52,dus maatverschil is er wel.
ben erg tevreden over de spyke,model big one
full
 
ik heb ook een spyke,maatje 54,terwijl ik hiervoor een lookwell had,maatje 52,dus maatverschil is er wel.
ben erg tevreden over de spyke,model big one
(Afbeelding)

ziet er goed uit die combi!
en die laarzen passen er cker bij! *D
ennuh nu sparen voor een stuurdemper? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan