Daisy's Topic - Home of the Daytona T595 - PART TRIPLE

Mooie verassing gisteren bij het verwijderen van de achterkappen ivm uitbouwen benzinetank (filter vervangen)
full


Mijn vraag: is 595/ 955i (mijne = b.j. 2000) achterkant hetzelfde?
Ebay heeft nog wel eens wat staan en is misschien voordeliger als zelf laten lassen..
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond

Na drie jaar geleden een 595 gehad te hebben

Heb ik mijn oog laten vallen op een 955 uit 2004
Ik heb deze vorig jaar al eens gezien bij een kennis maar verder geen aandacht aan geschonken

Maar nu wordt hij aangeboden
Beetje gevraagd hoe en wat en het klinkt allemaal goed

Maar deze kennis had het over een dubelle achterbrug
Een superlicht versie ?

Maar daar kan ik niets over vinden

Iemand van jullie een idee hierover

Alvast bedankt
 
Goedenavond

Na drie jaar geleden een 595 gehad te hebben

Heb ik mijn oog laten vallen op een 955 uit 2004
Ik heb deze vorig jaar al eens gezien bij een kennis maar verder geen aandacht aan geschonken

Maar nu wordt hij aangeboden
Beetje gevraagd hoe en wat en het klinkt allemaal goed

Maar deze kennis had het over een dubelle achterbrug
Een superlicht versie ?

Maar daar kan ik niets over vinden

Iemand van jullie een idee hierover

Alvast bedankt
De dubbele achterbrug of double sided swingarm (DSSA) is alleen 2002 gebouwd bij de model update van de 955 Daytona, en is inderdaad 3,3kg lichter dan de enkelzijdige achterbrug. De vering heeft een lineaire link in tegenstelling tot een progressieve op de single sided swingarm (SSSA) wat fijner is op het circuit.
Na veel protest van de die hard Triumph fans was vanaf 2003 de SSSA weer terug.
 
Diverse Triumph Daytona 955i onderdelen te koop,
http://www.2dehands.be/motoren/acce...umph-daytona-955i-ce-kuipdelen-228071373.html
en nog wat andere dingen,jammer genoeg heeft mijn motor een tijd geleden de geest gegeven en was een nieuw motorblok noodzakelijk,jammer genoeg kost dit te veel voor wat deze motoren tegenwoordig nog waard zijn,ik heb het idee opgegeven dat ik deze motor nog op een betaalbare manier kan herstellen en zal hem bijgevolg in onderdelen verkopen,
Ik begin eerst met wat er los nog bij was en daarna zal ik de motor waarschijnlijk strippen om in onderdelen te verkopen,
Als jullie iets nodig hebben laat maar weten,ik hoef de hoofdprijs niet te krijgen maar ik ga het ook niet weggeven,
Groeten,
 
Diverse Triumph Daytona 955i onderdelen te koop,
http://www.2dehands.be/motoren/acce...umph-daytona-955i-ce-kuipdelen-228071373.html
en nog wat andere dingen,jammer genoeg heeft mijn motor een tijd geleden de geest gegeven en was een nieuw motorblok noodzakelijk,jammer genoeg kost dit te veel voor wat deze motoren tegenwoordig nog waard zijn,ik heb het idee opgegeven dat ik deze motor nog op een betaalbare manier kan herstellen en zal hem bijgevolg in onderdelen verkopen,
Ik begin eerst met wat er los nog bij was en daarna zal ik de motor waarschijnlijk strippen om in onderdelen te verkopen,
Als jullie iets nodig hebben laat maar weten,ik hoef de hoofdprijs niet te krijgen maar ik ga het ook niet weggeven,
Groeten,

Jammer voor je zeg -O- -O- -O- -O-
 
Is inderdaad jammer :(
Had niet veel kilometers en kreeg tijdelijk het nodige onderhoud,
op de baan geen enkel probleem met deze motors
maar een 955i op het circuit voluit laten gaan :N
 
Diverse Triumph Daytona 955i onderdelen te koop,
http://www.2dehands.be/motoren/acce...umph-daytona-955i-ce-kuipdelen-228071373.html
en nog wat andere dingen,jammer genoeg heeft mijn motor een tijd geleden de geest gegeven en was een nieuw motorblok noodzakelijk,jammer genoeg kost dit te veel voor wat deze motoren tegenwoordig nog waard zijn,ik heb het idee opgegeven dat ik deze motor nog op een betaalbare manier kan herstellen en zal hem bijgevolg in onderdelen verkopen,
Ik begin eerst met wat er los nog bij was en daarna zal ik de motor waarschijnlijk strippen om in onderdelen te verkopen,
Als jullie iets nodig hebben laat maar weten,ik hoef de hoofdprijs niet te krijgen maar ik ga het ook niet weggeven,
Groeten,
Heb je wat prijzen in je hoofd?
Zou je mij die voor de uitlaat, de complete kont (4 delen) en de ongespoten kuipdelen willen mailen. Evt de voorbochten ook als die deukvrij zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Steeds minder Daisy's -O- Jammer hoor.

Toch wel benieuwd wat er met de mijne gebeurd is. Gek genoeg bestaat het kenteken nog steeds. Had echt een WOK melding moeten hebben naar mijn mening :X
 
Laatst bewerkt:
Steeds minder Daisy's -O- Jammer hoor.

Toch wel benieuwd wat er met de mijne gebeurd is. Gek genoeg bestaat het kenteken nog steeds. Had echt een WOK melding moeten hebben naar mijn mening :X

Die van jouw is opgeknapt door een motorzaak in Friesland. Die heeft mijn kappen overgenomen. Hij ging het frame lassen e.d. Heb hem overigens nooit te koop zien staan
 
Die van jouw is opgeknapt door een motorzaak in Friesland. Die heeft mijn kappen overgenomen. Hij ging het frame lassen e.d. Heb hem overigens nooit te koop zien staan

Dat ze daar de tijd en het geld in gestoken hebben.... Ben wel benieuwd of het nog wat geworden is.
 
Het is hem niet geworden. Ga toch voor een motor met recht stuur. Vind ik op straat lekkerder rijden en daagt minder uit ;)

Voor iemand die een mooie 955 zoekt is dit een goede. Vol met echt carbon en de gehele historie is bekend.
 
Het is hem niet geworden. Ga toch voor een motor met recht stuur. Vind ik op straat lekkerder rijden en daagt minder uit ;)

Voor iemand die een mooie 955 zoekt is dit een goede. Vol met echt carbon en de gehele historie is bekend.

Ah jammer. Ik heb op mijn daytona ook een SBK stuur (=recht). Dus was een mooie basis voor een ombouw geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan